Dorin: e remorca maghiara pentru automotoarele lor.
Dan: sunt remorci de 77. Toate cele scrise de Florin sunt remorci pentru CFR ( asa cum si Florin a specificat) in cele doua variante cunoscute, cu compartiment de posta sau fara.
Erau destinate seriilor ce se construiau atunci la Malaxa ( seria 900), seriei 700 care se construia la Astra ( disparuta complet azi) si evident multor automotoare prestandardizare din vagoane motorizate etc....
Aveam eu pe undeva nr remorcilor pe care noi le presupunem construite pentru CFPV . Numai sa le gasesc ca din 2007 de cand tot lungim subiectul...
)))
Later edit:
bun, scormonind putin istoria scrisa sau orala: stiu sigur ca am gasit undeva mentiunea ca CFPV si-a comandat si remorci pentru automotoare. Acum, de la Astra venire avem 5 remorci de acest tip, numerele 82937 (nr de fabricatie) -82941. Cea de care zice Dorin este 82939.
DAR, pentru aceste remorci uzina spune ca sunt facute in 1945. Nu am niciun motiv sa cred ca nu este asa, poate CFPV avea in plan refacere, extindere, dupa ce razboiul era gata. De ce doar 5 bucati ? Pentru ca sunt sigur ca nu erau pentru CFR, loturile pentru administratia de stat erau mult mai mari. Discutand cu un pasionat aceste isi exprima parerea personala ca aceste remorci au aceasta forma specifica pentru ca se incerca copierea remorcilor gemane. Bun, dar au imprumutat de la automotoarele CFPV de la forma generala, dimensiunile parbrizelor, pana la forma specifica a aerisirilor, cosul de fum, forma usii de acces, cele 4 geamuri frontale si o usa de acces care corespunde exact cu usa automotorului...
De fapt pe mine aceasta usa de acces frontala m-a pus mereu pe ganduri. Singurul automotor cu care aceasta usa se poate lega este....cel al CFPV. NU exista la CFR niciun automotor (si o scrie unul care a zabovit putin pe fiecare serie) care sa aiba aceasta usa frontala de acces. Daca aceste remorci erau pentru CFR ce rost avea sa faci o usa de intercomunicatie care nu duce nicaieri ?
...... Cine a urmarit subiectul a remarcat ca remorca de la Brasov despre care am scris pe Railwayfan mult, este un automotor in forma redusa....cu detalii care "pusca" exact cu automotoarele CFPV si nu cu ce a facut vreodata MALAXA sau Astra. Asta ma face sa cred in continuare ca aceste remorci au fost comandate si construite de Astra pentru CFPV in 1945.
Acum, ca in 1948 iunie a venit nationalizarea, inclusiv al liniei CFPV si a activelor acesteia...nu aveau cum sa stie de ea in 1945...
In final o imagine cunoscuta care mie nu-mi da pace. Gara se cunoaste bine, e din orasul lui "ce bei", grupa de Valeni e tot acolo unde e si acum, dar suntem in 1942....Se vad automotoarele CFPV... Nu vi se pare cam scurt vehiculul din mijlocul sirului de automotoare ? Nu, nu e una din vechile remorci CFPV care proveneau din automotoare cu abur....numarati geamurile...
Intreb si eu...dar poate am vedenii pentru ca am stat prea mult cu ochii in imagini vechi
)
sursa republicaploiesti.net
Alex, interesul pentru subiect nu exista. E o discutie intre 5 oameni la care mai participa pasiv...sa zicem inca 5. Adica cititori. E normal ca in momentul in care nu apare nimic nou sa nu mai scrie nimeni. Sunt atatea subiecte la care participam aceiasi 5 oameni.... Daca mai apar si diverse probleme personale, pe care fiecare le stie, ca-s ale lui... Pasiunea nu moare, dar...trebuie sa intelegi ca suntem aceiasi oameni de 10 ani si pe railwayfan si aici. Uneori suntem ca niste prieteni obositi care ies la o cafea. Stam la o masa, ne bem cafeaua dar nu se spunem nimic pentru ca nu avem nou sa ne spunem. Doar ne bucuram pe prezenta celuilalt, atmosfera, o cafea buna si promitem sa ne vedem si data viitoare. Cam asa e si cu subiectele astea...