Automotorul CFPV produs de Astra in 1935

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
catalin a spus:
Tocmai de aia nu o sa dezvolt niciodata subiectul pe aceasta linie. Eu cred in Romania Mare.

Cătălin mă refeream să le comparăm la nivel industrial, ar fi interesant.
 
Va multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase la adresa stradaniei mele de a aduce la lumina aceste minunate vehicule. E mare pacat ca vehiculele au disparut, asa ca macar prin modele le putem re-aduce la viata.

@Catalin, sunt incantat de aparitia unor poze noi cu automotoarele! Intre altele, prima poza in care vad doua automotoare deodata! Plus, detalii interesante...
Multumesc tuturor pentru interes!
 
Am taiat eu poza aiurea ca de fapt, in a doua poza se vede in stanga si un colt din al treilea. Da, e singura in care apar toate trei. Sa vad cum o scanez, o sa revin cu imaginea completa in care apar toate trei mandretile.
 
Revin cu o completare, dupã ce am studiat temeinic lucrurile trebuie sã recunosc evidenţa, obiecul acela de oe acoperis, vis-a-vis de wc este un coş de fum. Un coş identic are soba remorcii într-o pozã unicã în care este în stare de funcţionare. Nu o pot publica aici din motive de copyright. Deci automotorul are 50 de locuri la clasa II-a şi o sobã...
 
Interesant, Victorian. Asadar poti confirma ca automotorul a avut remorci ca cea ruginita de la Brasov? Si atunci, de ce era nevoie ca automotorul din poza lui Catalin sa traga un vagon de clasa? Stiti cumva din ce ani sunt cele 2 poze?
 
Pozele nu sunt datate, nu stiu.

Nu stim cu siguranta ca aceste remorci au fost ale CFPV, nici la 10 ani de la cercetare. Am dedus pe baza asemanarii evidente, elementelor comune cu automotorul si mai ales faptului ca in Romania nu exista la data constructiei lor niciun vehicul care sa le semene, exceptand automotoarele prahovene.

Automotoarele puteau remorca alte vehicule si putem presupune ca poza este luata pana la livrarea remorcilor sau, de ce nu, datorita unei nevoi de trafic crescute.

Facem pure supozitii logice, datele lipsesc cu desavarsire.

Si la CFR exista practica sa agati un vagon de o anumita masa dupa automotor, daca aveai nevoie. Vezi si articolele cu Santinel, unde se spune ca la un moment dat, in probe, au agatat si un vagon. Pana la urma nu exista nicio diferenra functionala intre un vagon de calatori si o remorca dedicata daca primul intruneste conditiile de masa cerute.
 
Văd că nu mai zice nimeni nimic, nu mă aşteptam să se stingă interesul aşa repede. Vă mai îmbii cu o fotografie a gării Văleni, cu trăsurile în faţă, de prin 1969. A fost publicată în Almanahul Turistic 1970.
garavaleni.jpg
 
Salut din nou.... Subsemnatul nu am informatii mai bune decat Catalin. Mai mult decat atat, dintre noi doi, el este istoricul de profesie, asadar informatiile sale sunt de cele mai multe ori mai bune decat ale mele! Asa cum spune Catalin deci, nu avem nici o garantie ca remorcile respective ar fi ale automotoarelor CFPV, dar asemanarea este atat de evidenta incat ar fi greu de presupus ca ar fi altceva. Nu exista poze cu asemenea remorci in varianta initiala, cu inscriptii CFPV, nici cu ele agatate dupa automotoarele respective, sau macar asezate pe linie in fata garii Valeni, ca sa putem dovedi legatura. Exista doar cateva poze cu niste epave ale acestora, inclusiv cateva facute de subsemnatul impreuna cu Catalin la Brasov, acum cativa ani. Mai exista o poza unica in care se vede o asemenea remorca cu inscriptionari CFR la Arad in august 1979, autor Hubert G Königer. Cum am spus, nu o pot posta din motive de copyright. Daca va ajuta cu ceva numarul remorcii, este 50 53 24-27 863-7.
 
Cateva imagini si date cu ce am eu pana acum:
Intre 1934-1937, Astra-Arad livreaza pentru CFR, 75 de vagoane remorca pe 2 osii pentru automotoare din seria CMM 82500-82574.
Lungimea cutiei 10.250 mm, lungimea peste tampoane 11.530 mm, ampatament 6.200 mm, tara 11 tf si 49 locuri cl III

In 1936, Astra Arad livreaza pentru CFR, 25 de vagoane remorca (cu cabina de incalzire si spatiu pentru bagaje) pe 2 osii pentru automotoarele din seria CFMM 72001-72025.
Lungimea cutiei 10.250 mm, lungimea peste tampoane 11.530 mm, ampatament 6.200 mm, tara 10.80 tf si 35 locuri cl III

In constructie in 1937, 10 remorci pentru CFR, cu compartiment de bagaje si compartiment de corespondenta din seria CFMM 73026-73035.
Lungimea cutiei 10.250 mm, lungimea peste tampoane 11.530 mm, ampatament 6.200 mm, 10.80 tf si 35 locuri cl III

Intre 1936-1937, Astra-Arad livreaza pentru CFR, 45 de vagoane remorca pe 2 osii pentru automotoarele din seria BCMM 92001-92045.

In 1937, Astra Arad livreaza pentru CFR, 20 de vagoane remorca pe 2 osii pentru automotoarele din seria BCFMM 92026-92045.
Lungimea cutiei 10.250 mm, lungimea peste tampoane 11.530 mm, ampatament 6.200 mm, tara 11 tf si 50 locuri / 15 locuri cl II si 25 cl III.




2 remorci in curte la Marub-Brasov

50 53 24-27 799-3, fosta CFMM 82569

foto Wild


foto Bogdan


Cea cu numar necunoscut.




foto Gottfried Wild.


Neidentificata

Pascani

fosta CFMM 92022
MariusM a spus:
Poate cel mai mare numă’r de remorc㒠Bfm 24-27 - 884(domiciliu: Arad)

nad1.jpg


Fotograf: Karli_muc(drehschiebe)


In statia Cacica/Suceava, din seria CFMM 72001-72025
DSC_1050.jpg


Remorca pentru automotoare CFR BFFMM 50 53 24-27 704-3 - statia de domiciliu Roman
fosta CFMM 72007 fabricata in 1936 la Astra-Arad.

DSC_8386-copy.jpg

DSC_8381-copy.jpg

DSC_8380-copy.jpg

DSC_8378-copy.jpg

Vatra Dornei
 
Salut Florin,

Primele poze pe care le-ai pus tu sunt altceva, din cate stiu sunt de la niste remorci de automotoare 700, sunt diferite de remorcile CFPV. Se pot recunoaste usor dupa botul patratos. Cele CFPV au botul rotunjit si seamana cu automotoarele, doar ca sunt pe doua osii si sunt mult mai scurte decat automotoarele.

Eu stiu doar despre trei remorci de genul acesta pe care le suspectam a fi remorci CFPV:
1) epava de la Brasov, ce se gasea pana acum niste ani in curtea unui camin de nefamilisti de la Marub;
2) epava de la Vatra Dornei.

3) poza de la Arad, care poate sa fie o a treia sau tot una dintre cele doua de mai sus. Hubert Königer este o personalitate cunoscuta, un pasionat al cailor ferate binecunoscut prietenilor din Romania, a venit de mai multe ori pe la noi si prin tarile vecine si a facut poze cu material rulant romanesc. Acum, cand m-am apucat sa va scriu despre poza remorcii, am avut curiozitatea sa fac o cautare pe net dupa numele dumnealui sa vad daca n-a pus-o pe undeva pe drehscheibe online; asa am dat peste o remorca ce mi se pare identica celor postate de tine, aflata in Ungaria. Nu stiu daca e o remorca romaneasca ajunsa la ei sau una asemanatoare facuta de o fabrica ungureasca. Iat-o aici: http://666kb.com/i/bezbwkv1dtiblz1fw.jpg

De pe site-ul: https://www.mysnip.de/forum-archiv/thema-27795-724292/2004_+Mein+Besuch+in+Koeroesnagyhars__ny.html
 
Dorin: e remorca maghiara pentru automotoarele lor.
Dan: sunt remorci de 77. Toate cele scrise de Florin sunt remorci pentru CFR ( asa cum si Florin a specificat) in cele doua variante cunoscute, cu compartiment de posta sau fara.

Erau destinate seriilor ce se construiau atunci la Malaxa ( seria 900), seriei 700 care se construia la Astra ( disparuta complet azi) si evident multor automotoare prestandardizare din vagoane motorizate etc....

Aveam eu pe undeva nr remorcilor pe care noi le presupunem construite pentru CFPV . Numai sa le gasesc ca din 2007 de cand tot lungim subiectul... :))))

Later edit:

bun, scormonind putin istoria scrisa sau orala: stiu sigur ca am gasit undeva mentiunea ca CFPV si-a comandat si remorci pentru automotoare. Acum, de la Astra venire avem 5 remorci de acest tip, numerele 82937 (nr de fabricatie) -82941. Cea de care zice Dorin este 82939.
DAR, pentru aceste remorci uzina spune ca sunt facute in 1945. Nu am niciun motiv sa cred ca nu este asa, poate CFPV avea in plan refacere, extindere, dupa ce razboiul era gata. De ce doar 5 bucati ? Pentru ca sunt sigur ca nu erau pentru CFR, loturile pentru administratia de stat erau mult mai mari. Discutand cu un pasionat aceste isi exprima parerea personala ca aceste remorci au aceasta forma specifica pentru ca se incerca copierea remorcilor gemane. Bun, dar au imprumutat de la automotoarele CFPV de la forma generala, dimensiunile parbrizelor, pana la forma specifica a aerisirilor, cosul de fum, forma usii de acces, cele 4 geamuri frontale si o usa de acces care corespunde exact cu usa automotorului...
De fapt pe mine aceasta usa de acces frontala m-a pus mereu pe ganduri. Singurul automotor cu care aceasta usa se poate lega este....cel al CFPV. NU exista la CFR niciun automotor (si o scrie unul care a zabovit putin pe fiecare serie) care sa aiba aceasta usa frontala de acces. Daca aceste remorci erau pentru CFR ce rost avea sa faci o usa de intercomunicatie care nu duce nicaieri ?

...... Cine a urmarit subiectul a remarcat ca remorca de la Brasov despre care am scris pe Railwayfan mult, este un automotor in forma redusa....cu detalii care "pusca" exact cu automotoarele CFPV si nu cu ce a facut vreodata MALAXA sau Astra. Asta ma face sa cred in continuare ca aceste remorci au fost comandate si construite de Astra pentru CFPV in 1945.

Acum, ca in 1948 iunie a venit nationalizarea, inclusiv al liniei CFPV si a activelor acesteia...nu aveau cum sa stie de ea in 1945...

In final o imagine cunoscuta care mie nu-mi da pace. Gara se cunoaste bine, e din orasul lui "ce bei", grupa de Valeni e tot acolo unde e si acum, dar suntem in 1942....Se vad automotoarele CFPV... Nu vi se pare cam scurt vehiculul din mijlocul sirului de automotoare ? Nu, nu e una din vechile remorci CFPV care proveneau din automotoare cu abur....numarati geamurile...

Intreb si eu...dar poate am vedenii pentru ca am stat prea mult cu ochii in imagini vechi :))

424653_677022715657518_1768000249_n.jpg

sursa republicaploiesti.net

Alex, interesul pentru subiect nu exista. E o discutie intre 5 oameni la care mai participa pasiv...sa zicem inca 5. Adica cititori. E normal ca in momentul in care nu apare nimic nou sa nu mai scrie nimeni. Sunt atatea subiecte la care participam aceiasi 5 oameni.... Daca mai apar si diverse probleme personale, pe care fiecare le stie, ca-s ale lui... Pasiunea nu moare, dar...trebuie sa intelegi ca suntem aceiasi oameni de 10 ani si pe railwayfan si aici. Uneori suntem ca niste prieteni obositi care ies la o cafea. Stam la o masa, ne bem cafeaua dar nu se spunem nimic pentru ca nu avem nou sa ne spunem. Doar ne bucuram pe prezenta celuilalt, atmosfera, o cafea buna si promitem sa ne vedem si data viitoare. Cam asa e si cu subiectele astea...
 
Foarte interesant !!!!
Cu mica erata ca nu era singura antreptiza privata in domeniul cailor ferate cale normala...mai existau doua in zona: La Buzau si mai sus un pic, la Panciu. Cea prahoveana era de departe cea mai dezvoltata ( ca nr de km si parc in exploatare) si, spre diferenta de cea de la Panciu, era si administata eficient .... inca o data, multumim ptr. link. Exista pe internet si continuarea ?
 
  • Like
Reacții: ICRA