Mesajul pasionatilor ferovari pentru lucratorii CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

shoppy

Well-Known Member
Trenulist
2 Mai 2007
655
0
Bucuresti, s. 1
YAHOO
shoppy_0
LOCATION
Bucuresti, s. 1
De multe ori pasionaţii feroviari s-au lovit de necesitatea explică’rii propriilor acţiuni personalului CFR care încerca s㒠le interzic㒠acţiunile de fotografiere / documentare. îns㒠apare problema timpului necesar explică’rii şi, din nefericire, nu de fiecare data apare starea sufleteasc㒠necesar㒠pentru a explica pe îndelete toate aspectele pasiunii noastre. Mai ales c㒠randamentul acestei soluţii nu este prea mare, explicaţiile sunt date doar celui cu care se vorbeşte, nu şi colegilor lui, ar fi de datoria lui s㒠explice mai departe, unde se repet㒠problemele de mai sus.

Cred c㒠am gă’sit soluţia: un pliant care s㒠explice intenţiile pasionaţilor.

Va fi o foaie A4 împă’turit㒠în jumă’tate, rezultând astfel 4 feţe A5. Soluţia are mai multe avantaje:
- mesajul va fi bine explicat
- va fi insoţit de cele mai bune poze ale noastre
- fiecare pasionat şi-o poate imprima singur, astfel încât la fiecare ieşire s㒠fie înarmat cu vreo 5 (sau mai multe) exemplare pe care s㒠le impart㒠lucră’torilor ce ridic㒠probleme (dar nu numai)
- rezultatele maxime ar fi dac㒠s-ar imprima color, dar dac㒠nu există’posibilită’ţi, atunci se poate imprima şi alb-negru
- acelaă’i conţinut se poate imprima pe A3 pentru un efect maxim, dac㒠exist㒠posibilitatea
- lucră’torul citeşte pliantul şi apoi îl poate transmite şi colegilor, direct sau lasându-l la locul de munca (locomotivă’, birou mişcare, etc)


Conţinutul a fost alcă’tuit împreun㒠cu pasionaţii de pe Forumul Vehiculelor, totuşi nu vreau s㒠impun nimă’nui vreo pă’rere, punct de vedere sau anumita poză’. De aceea este disponibil㒠versiunea .pdf pentru cei care doresc s-o printeze direct, cât şi sursa .vis (Microsoft Visio), astfel c㒠orice pasionat va putea modifica conţinutul sau va putea introduce alte poze, astfel încât pliantul s㒠se potriveasc㒠cât mai bine cu ceea ce înţelege el prin a fi pasionat.

Mare atenţie la modifică’ri.

Pentru a câştiga lucră’torii feroviari de partea noastr㒠trebuie sa avem o abordare cult㒠şi îngă’duitoare, nu una de genul "cu bă’gatul pumnului în gură’". Deci s㒠fim îngă’duitori, fă’r㒠ameninţă’ri de genul "dai tu dau şi eu" sau "e dreptul meu s㒠fac poze şi o s㒠m㒠lupt pentru el". De acord c㒠este dreptul nostru, dar trebuie s㒠ne luptă’m pentru el cu mintea, şi nu cu pumnul. De asemenea încercaţi s㒠nu v㒠justificaţi ideile prin prea multe critici.

Mare atenţie şi la ce poze schimbaţi. încercaţi s㒠alege-ţi poze care fac stim㒠atât fotografului cât şi domeniului feroviar. Nu bă’gaţi poze strâmbe, prost încadrate, supraexpuse, şterse, etc, doar pentru c㒠sunt fă’cute de voi, alegeţi o abordare în virtutea bunului comun şi a respectului între pasionaţi. Menţionarea şi respectarea autorului este obligatorie. în Microsoft Visio pozele se introduc cel mai bine nu folosind copy - paste ci Insert - Picture - From File.

http://www.filefront.com/14982829/pliant-v1.01.rar/

(Fisierul este gazduit pe un site gratuit, deci daca apar mesaje de genul: fisierul a fost sters, este in curs de procesare, e protejat de o parola, trebuie platit, sau orice altceva, este o eroare interna a serverului, incercati din nou mai tarziu.)
 
O initiativa frumoasa, dar din pacate fara nici un sens. Cei care sunt deschisi la astfel de idei, o fac fara lozinci, cei care nu, nu. Cred ca poti sa le afisezi si o pancarta cat un camion, rezultatul va fi acelasi.

Lucrurile daca nu se desfasoara normal, nu au nici un sens. Treaba tine de mentalitate, si nu este un cuvant mare. repet, am vazut ceva frumos pe Discovery, unde exista o legatura perfecta, un parteneriat intre cei ce lucreaza la calea ferata si pasionati, totul decurge normal, fara nici o problema. Din pacate pe la noi, oamenii se mira cand aud ca ai o astfel de pasiune in vremurile pe care le traim.
 
Oamenii nu sunt robotei, sa vada lucrurile doar in alb sau negru, si daca odata e negru, atunci negru e pana la groapa. Multi pasionati au discutat cu ceferisti recalcitranti si cam jumate pana la urma inteleg ideea, sau devin indiferenti, sau isi dau seama ca sunt prea multi nebuni care investesc prea multe resurse ca sa se puna cu ei.
Asa cu foaia asta se castiga timp, se dau explicatiile intr-o forma indelung rumegata si se exemplifica si cu poze.
 
Sincer ma cam indoiesc ca nea gheorghe din cucuietii din deal va intelege ceva din posterul respectiv. Pana la urma tot "cheama politia daca vrei" sau "lasa-ma in pace ca sun la 112" sunt cele mai eficiente. Ce-i drept, nu toata lumea e batuta in cap, dar parca prea multi sunt in categoria asta. Cred ca cei care se potolesc o fac nu neaparat ca inteleg exact despre ce e vorba si care sunt drepturilor lor, ci pur si simplu pentru ca renunta sa-si mai bata capul cand te vad sigur pe tine ca-i intrebi de sanatate. Cel mai bine e cu legea in fata, ia bah si citeste sa vezi ca am dreptate.
Ce-i drept, exista si o mica parte dintre acestia care ar putea fi interesati de ce facem noi si s-ar putea sa ne ajute cu diverse (vezi postul nu mai stiu cui de pe lista care povestea ca un mecanic de ice a deschis usa sau s-a dat putin la o parte tocmai pentru a putea poza mai bine). Alta civilizatie si/sau poate era si omul mandru de 'jucaria' lui pe care o conducea. Oricum, alta tara, alti oameni, asta e clar.
 
Cine te opreste din pozat are alte ideei in cap decit sa citeasca asa ceva.

Am cerut pe ruta falciu sa-mi arate regulamentul invocat de el in care scrie ca trebuie sa interzica pozatul, am si scris aici pe forum de altfel ca mi s-a explicat ca ,,e mare domle vrei sa il port la mine imi ocupa geanta."
Adica era probabil tiparit pe foile alea mari afisate in gara, cit sint alea A2?
 
Sa fim seriosi, dantm are dreptate. Poti sa ai si tricou cu insemne de pasionat feroviar, tot aia e. Cei care au ceva impotriva acestui lucru nu au valente de natura "intelectuala", pentru a fi deschisi la schimburi de poze sau mai stiu eu ce. Singura posibilitate prin care se pot face fotografii la ora actuala, in liniste, consta in sistemul de pile sau cu protectia unei autoritati. Ma refer la gari si depouri, in natura nu te poate opri nimeni, ar fi si culmea sa se ajunga la asa ceva.
 
Eu zic ca la omul semi-incult va interveni respectul si curiozitatea fata de cuvantul scris, mai ales ca orice bolovan vede ca e o chestie scrisa si paginata ingrijit, nu o publicitate de duzina la maistiueuce nimic. Adica scoti foaia, "uite nene ca aicia explica foarte bine, hai ca azi plec (adica ma duc mai incolo), da citeste si tu un pic aici si poate te mai gandesti", si asa, poate se mai rezolva ceva. Nu am zis ca ar fi solutia infailibila, da e ceva acolo, un pic mai mult decat nimic.

Cat despre lege, eu zic ca intai sa apelam la partea sensibila a omului, si apoi la legi. Ca daca vrei sa apelezi la legi ce faci, te contrazici cu el asa in gol, sau cari 3-4 exemplere relevante din Monitorul National(sau cum ii zice) la tine? Si si asa, bolovanu o sa-ti zica ca stie el mai bine, ca e o circulara de la sefu, ca e ordin de serviciu, ca e regulament de ordine interioara, sau mai stiu eu ce sechela comunista ii trece prin cap.
 
Shoppy, e adevarata chestia cu omul semi incuct insa nu uita ca traim in Romania. Iar nu de putine ori, daca acel nene comunist vine la tine, iti zic sigur ca o va tine tot pe-a lui cu "n-ai voie!". Crede-ma pe cuvant...e probata si ras probata teoria.

In fond nu vad de ce n-ar fi buna o astfel de idee, insa cum am mai zis si pe altundeva, e mai bine sa nu starnesti. E de ajuns sa te vada un gabor si sa se intample ce s-a intamplat in Gara Galati. Iar chestia cu fluturasii nu e decat o circumstanta care ar accelera un fenomen din ala. Sunt multi prost care s-ar putea trezi sa dea o lega cum ca n"n-ai voie sa pozezi", asadar eu zic sa lasam lucrurile asa cum sunt.

Gandeste-te si dintr-o alta perspectiva : cati sunt cei care fac poze, de cate ori si in cate mii de locuri au fost si au pozat, si raporteaza la cate cazuri de latrai au fost. Procentul este mic...cateva sute, sau nici macar. Ceea ce vreau sa zic, e ca nu cred ca ii cade orgoliul nimanui daca se ia in gura cu u ceferist de doua ori pe an, cu atat mai mult cu cat o astfel de brosura nu garanteaza cu nimic succesul deplin.

Prin urmare eu zic mergi, fa poze linistit si de bun simt si nimeni n-o sa aibe nimic.Cum am mai zis si in alt loc, ia-ti la tine un album cu poze de-ale tale si un pachet de "vorba buna" si iti zic sigur , sigur ca ai sanse de succes mult mai mare, in cazul unui latrau. E probata si asta, si nu numai de mine.

Cu pilele nu stiu ce sa zic...in multe depouri am intrat pur si simplu efectuand o cerere in care am mentionat clar intentiile si ce fac cu pozele si am avut succes, chiar daca unii au fost suspiciosi.

Iata alte cateva sfaturi prin care se reduce probabilitatea de a nu fi luat la intrebari :

- Pe cat posibilul incercati sa nu mergeti printre linii, pe axul caii, etc. Gasiti macar o carare sau dale de beton si traversati prin locurile special amenajate ;
- Nu sariti garduri, vagoane ( mai ales de marfa ) cu aparatul foto la vedere ;
- Nu faceti poze lipiti de garduri, urcati pe stalpi, semnale, etc. Gasiti un copac la 2 metri de gard, urcati-va in el ( e loc public) si pozati de acolo ce vreti;
- Nu faceti zeci de poze la o singura locomotiva in gara! Faceti 2-3 cadre cat mai reusite, si e de ajuns. E normal ca un mecanic care te vede ca pozezi masina din tampon in tampon, te ghemuiesti, te invarti, te sucesti, sa te ia la intrebari. Poate si eu as face asta ;
- Nu stati pe linie cand fotografiati ;
- Cand cineva va ia la intrebari, vorbiti frumos, explicati-va intentiile calm si la obiect, iar in cazul in care nu aveti succes, renuntati la dialog si plecati, izoland astfel incidentul.In niciun caz nu injurati, aratati semne, etc. Nu face decat sa il enerveze si probabil sa-i alerteze si pe altii;
- In niciun caz nu amenintati ceferistii sau pe altcineva cu telefoane sau chestii gen "poate vrei sa nu mai lucrezi aici". Se poate ajunge la consecinte urate din asa ceva.
- Incercati pe cat posibil sa nu fotografiati persoane din cadrul CFR.E unul din lucrurile care-i enerveaza cel mai tare;


Tot ceea ce am scris mai sus sunt chestii incercate nu numai de mine ci de foarte multi.Pentru mine aceste chestii au devenit un fel de regulament, iar eu cred ca e mai bine sa-ti impui tu u regulament decat sa ti-l impuna altii. Prin urmare, eu zic sa ne vedem de treaba, sa facem poze si sa dovedim ca suntem persoane de bun simt. Astfel, cred ca putem avea infinit mai mult succes decat cu tricouri, fluturasi, mesaje, etc.

O seara frumoasa !
 
Buna ideea cu albumul, doar ca cam greu de carat, si oricum se jegareste in rucsac.
-Cand cineva va ia la intrebari, vorbiti frumos, explicati-va intentiile calm si la obiect, iar in cazul in care nu aveti succes, renuntati la dialog si plecati, izoland astfel incidentul
De acord, si daca tot ai fluturasul il lasi, faci asa un fel de armistitiu, eu plec da si matale arunci un ochi pe aici, poate ca arunca fluturasul la gunoi, poate ca il ia cu el, si poate ca mai incolo il citeste, si poate ca intelege ceva; sau poate ca il arunca prin biroul de miscare si il gaseste altul..
Da, multi de poate(nici nu tin minte sa fii promis rezultate fantastice), dar decat nimic, e ceva acolo...
 
Pai nu-ti trebuie un album A4. Personal am o gentuta mica in care imi pu si albumul si aparatul, si mancare si tot ce-mi trebuie.Acolo sta si albumul, care este unul din material ordinar, luat 4 lei, iar pozele de dimensiune 9x13 sunt tot la fel de ordinar printate ( dar de calitate artistica buna ). Scopul nu e sa arati calitatea albumului, ci intentia cu care faci pozele. Deci alte aspecte sunt neimportante.Multi am vazut ca n-au geanta, doar aparat, insa un astfel de album iti incape si in buzunarul interior de la geaca.

Daca chiar nu vrei album, iti scoti doar un set de poze, care daca ai DSLR, le inghesui in geanta aparatului :D

Poti lasa si fluturasul...Eu personal am sa incerc si asta pentru ca sunt curios din fire. Insa nu stiu in cazul in care voi intalni unul pus pe scandal, daca rezultatul va fi diferit de cel in care pot comunica verbal intentiile mele.Poate cel mult sa-l citeasca ulterior si sa schimb mentalitatea UNUIA. Insa ma indoiesc ca va fi subiect de conferinta pentru o masa de mai mult de doi ceferisti.
 
Nu cred ca e cazul sa avem altceva la noi in afara legii si a hotaririi de guvern,
Si cu ele in in mina am avut probleme cu ceferisti care sint convins ca abia citesc, care mi-au spus:,, cele ge domle fugi de aici" nu o data.
pentru ei e un fel de tabu cefereuyl si nu au decit un singur cuvint in limbaj , autorizatie.

Nu stiu sa te indrume de unde sa o iei sau ce si cum.
 
v1.02
- corecat greseli gramaticale descoperite de Dr2005
- adaugat Version History

http://www.filefront.com/15003987/pliant-v1.02.rar/

(Fisierul este gazduit pe un site gratuit, deci daca apar mesaje de genul: fisierul a fost sters, este in curs de procesare, e protejat de o parola, trebuie platit, sau orice altceva, este o eroare interna a serverului, incercati din nou mai tarziu.)
 
Arata bine in principiu materialul.As avea rugamintea sa scriem aici si rezultatele acestui demers si de ce nu, sa oferim ceferistilor acest pliant si in mod obisnuit, nu doar atunci cand suntem "provocati".

P.S. : domnu', vezi ca ti-a expirat video-ul de la semnatura :p
 
Pai da, scrie in instructiuni ca nu neaparat doar celor cu probleme, si oricum, fiecare face ce vrea :) .

v1.03
- corectat greseli gramaticale si inclus propuneri Felix(admin forum FML)

http://www.filefront.com/15017303/pliant-v1.03.rar/