Mersuri de tren, linii care au fost

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salută’ri tuturor!
M㒠intereseaz㒠în mersurile de tren mai vechi de 1988 (fă’r㒠ediţia 1982-1983 )tabelele 700 şi 701 ,mai exact ce trenuri treceau atunci prin staţia Urziceni.Aştept ră’spuns pe forum.Mulţumesc frumos!
 
liviulav33 a spus:
Salută’ri tuturor!
M㒠intereseaz㒠în mersurile de tren mai vechi de 1988 tabelele 700 şi 701 ,mai exact ce trenuri treceau atunci prin staţia Urziceni.Aştept ră’spuns pe forum.Mulţumesc frumos!

De la prietenul Vali Ivanescu, MT 1949 :

 
Privind cu nostalgie extrasele din mersul trenului de atunci mi-a revenit in minte o intrebare pe care am avut-o intotdeauna, si anume care era diferenta intre trenurile personale sau cele cursa de persoane ? Tot regim de personal aveau amandoua, si totusi de ce se numeau altfel ?
 
Sa inteleg ca era si un mers al vapoarelor sau ce inseamna Isaccea 301 Tulcea 301 Sulina 301?
pare a fi o tabela orara
 
"Tabela 301 nu exista.Ultima tabela feroviara din mers e 137 Ploiesti Sud, Vest-Bucuresti.Mai exista la final orarul RATA (autobuze) din jurul Bucurestiului si atit.Cu siguranta 301, cu vaporasul atasat, este orarul Navrom.

Numai bine,


Vali"
 
Salut Dan,

MT-urile acelor ani aveau inca o reminiscenta a mersurilor de tren din perioada interbelica.
Prezentau legaturile pe care eventualul calator le avea in diverse puncte cu "itinerariul vapoarelor de pasageri ale NAVROM pe Dunare". Mersurile de tren cuprindeau si acest orar de functionare !
In egala masura cuprindeau si legaturile cu compania nationala de aviatie, care din 1954 se numea TAROM. Sunt inlcuse in MT din anii '50 si orarele curselor interne si externe ale TAROM, adresele agentiilor din tara si afara precum si costul biletelor de avion. Pentru Bucuresti erau trecute si legaturile de autobuz cu orasul.

Sanatate !
 
Diferenţa dintre trenurile C(curse de persoane sau curse de personal,numite aşa prin anii' 50) şi P(trenurile de persoane),era ,c㒠primele mergeau pe trasee mai scurte iar personalele,pe trasee mai lungi.Unele personale aveau incluse şi vagoane,bar,restaurant sau de dormit,sau mergeau fă’r㒠opriri intre dou㒠staţii mai importante.începând cu mersul de tren 1996-1997,când se schimb㒠şi numerotaţia trenurilor,trenurile curs㒠figureaz㒠ca trenuri personale.
 
Intr-o seara, neavind ce face citeam niste livrete mai vechi, de fapt singurele livrete vechi pe care le am, sint din 1977 si 1979, si le-am ,,recuperat" dintre gunoiele strinse in fosta magazie de marfuri a statiei Sarmisegetuza pe vremea cind cautam linia cu cremaliera.
Dupa cum stiti la CFR e totul secret si fara ceva pile nu poti sa faci rost de un livret, asadar ma multumesc cu ce am.
Prin urmare am pozat cite ceva, cu gindul de a posta si a face niste comparatii.
La ..prelucrare" am vazut ca pozele n-au iesit foarte bine dar lehamitea m-a facut sa nu mai fac altele.



Trenurile circulau cu 140 km/h fara a fi invocat culoarul IV, vagon direct Stutgart


Mai era si Orient Expres urmat de un precursor al Isterului, rapidul Decebal cu grupa de Arad si Satu Mare


Trecem acum si la zona de sud unde linia era de asemenea destul de buna pentru epoca
Trasdanubium circula prin Rogojelu la dus cu DA la tractiune si prin Carbunesti la intors.


Acceleratul Bucuresti Nord -Brasov -Sibiu Timisoara Nord a prins viteze bune inainte sa cada podul si sa dispara din trasa. 140km/h


accelerat Constanta -Arad


accelerat Galati -Iasi Timisoara Nord- 15 vagoane fara electrificare dar si acceleratul consacrat Galati -Deda-timisoara Nord cu grupa de Cluj Napoca


trecem la personalele de lung sau de scurt parcurs


Observati va rog la peronalul de Mirsa ca rebrusmentul are loc in 9 minute cu dezlegat, mers imprejur, legat, proba.


garnitura pentru Boutari -Subcetate pleca din Caransebes.


Pe la Rogojelu era foarte interesant, inca aburoasele


parca am mai pus pe undeva mersul pe Subcetate -Boutari


eee si mai erau si atunci operatori alternativi


Scuze pentru calitatea pozelor, daca vor adminii pot sa stearga postul
 
deci in 1977 se facea de la predeal la bucuresti 1ora si 43minute cu rapidul.In 2011 am facut saptamana trecuta tot cu rapid 3 ore si 10minute.Scuza cfr-ului sunt lucrarile lu peste prajit,dar intre ploiesti si bucuresti acum se circula cu 120km/h in 1977 conform livretului 140km/h.Acum lucrarile de modernizare intre ploiesti si bucuresti sunt terminate de 5 ani,deci ceva este putred in romania.............
 
Am un livret din 1979, deja multe trenuri nu mai erau remorcate cu aburoase.

Nu erau mari schimbari fata de 1977.


Apare Wiener Walzer
avind in compunere un BM pentru Stutgard
:lol: si un Dms pentru Viena iar Orient Expres spre Bucuresti circula prin Copsa Mica avind 8 minute pentru rebrusment in Sibiu.



In sudul tarii linia era de 120 km/h


Acceleratul Bucuresti Nord-Sibiu -Timisoara avea grupa de Sibiu si WR


pe valea Oltului viteza era 100, Sibiu retine un WLA care urmeaza a fi atasat la un personal, vara Deva-Constanta avea grupa de Bucuresti Baneasa care circula G direct in Grivita.Interesant nu? se evita rebrusmentul si timpul pierdut pina in Nord.


Galati - Iasi-Timisoara, este Iasi -Timisoara, iar Galati-Timisoara nu are grupa de Cluj Napoca


Personalele erau interesante, luau, lasau vagoane, era manevra nu gluma.
5 minute sa lase grupa in Golesti, 8 minute rebrusmentul in Pitesti, un personal aduce WLA de care am vorbit mai sus, altul are un vagon Rcf care in final ajunge la Craiova, la sibot mergeau 11 vagoane- armament nu gluma- iar alte trenuri aveau un Gas la siguranta in perioada perisabilelor(am prins vremurile cind si aici era un gas pe linia Nerau si Cenad pentru cei care veneau la piata iar alte perisabile pentru export se atasau la sigurata sau la semnalul personalelor)
Mai duceau la urma si automotoare etc


trenurile cursa muncitoresti
locomotiva circula in perioada de iarna la cererea personalului de locomotiva?? era vorba de alimentare pentru incalzire??apa in special?
si de la Teius 11 vagoane ajungeau la Cugir- o tempora
Apare Paulis Lunca, desi in 1975 la marfa e si o trasa la Stoeneasa


Motoarele circulau pe Valea Oltului in diverse combinatii iar trenul de Mirsa rebrusa in 8 minute


niste poze foarte proaste din pacate, in care se vede ca un tren de 5 vagoane, se cupleaza cu altul(formeaza intaritura :confused: ) iar mai apoi intaritura asta formeaza trenul de Oradea.


Banatul este al automotoarelor :lol:


Ajungem la Bmx, dar Boutari -Sarmisegetuza e inchisa


trenurile marfii pentru triaj, motorul de Ronat zis Ciontu si trenul de Coslariu


iarasi alambicatura de manevre de la Rogojelu dupa care apr si multe automotoare pe acolo


mixtele
 
Am aflat lucruri interesante de aici, intre care si faptul ca a fost o linie de tren intre Brasov (Orasul Stalin) si Satulung (Sacele)

Daca aveti mersuri mai vechi de 1961, cand vad ca nu mai apare pe harta, puteti fotografia tabela acestei legaturi? Sunt curios ce trenuri circulau pe atunci si cat de des. In mersul din 49 apare?
 
Te referi la calea ferata locala Brasov-Satulung...
Pe net sunt destule informatii.
Poti pleca cu lectura de aici:

http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1529

cauta si un numar din 1992, Tren Magazin dedicat special liniei si despre materialul rulant vezi Istoria Tractiunii in Romania, volum I.

Linia incepuse sa fie dezafectata, mai ales partea sa care ajungea in centrul orasului, inca din 1927. In 1937 mai dispare un segment important din inima orasului, cel de pe Strada Lunga.
Linia apare in MT dupa nationalizarea ei in 1948 an in care intra in administrarea CFR. Dar, in anii 50-60 ramasese in trafic doar sectorul Strungul-Satulung, tabela 40, populata de trenuri mixte...
 
Acum stiu mai multe, dar tot voiam sa vad niste tabele ca sa imi dau seama de frecvente si orar. Dupa cate inteleg, 1949 era primul sau al doilea an in care se faceau curse de catre CFR. Dar nu reusesc sa imi dau seama in ce conditii s-a desfiintat. S-a micsorat numarul de curse? M-as bucura daca cei care au mersurile din aceasta perioada m-ar putea ajuta cu niste fotografii.
 
Multumesc pentru tabela. "in ce conditii" ma refeream la trafic, daca a scazut, gen 1-2 curse/zi sau ceva in sensul asta. Am gasit tabela in mersul din 39 de pe transira, nu si in cel din 43... Ciudatenii.

PS: ce insemna clasa I pe vremea aceea la astfel de trenuri?