Mersuri de tren, linii care au fost

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Am un mers de tren din 1968, sigur ca nu e ceva special unii au mai vechi si pentru ca am gasit chestii, m-am gindit sa le postez,poate intereseaza pe cineva.
Le-am pozat nu le-am scanat.
Daca nu corespunde topicul poate fi sters.


se pare ca in Bucuresti mai circula cite un tren pe centura, liniile inguste sibiene erau in uz si se circula pe cremaliera


linia electrica aradeana era la CFR


alte linii care nu mai sint sau sint la marfa



zona Oradei


liniile inguste muresene


Borsa, Cimpulung la Tisa erau functionale




Liniile inguste satmarene, ce mai stiti de ele?



Alta linie care nu mai e folosita decit pentru iesirea din tara


Zona Moldovei



era un fel de tren pentru Dragonul rosu


si altul care pleca spre Dunare din Tandarei, parca erau discutii pe aici pe undeva


la final Dobrogea

 
Hai sa va dau si eu situatia din mersul valabil de la 2 Octombrie 1949, pentru liniile pe care le-a pozat dantm aici.

1. Linia Buzias - Buzias Bai nu apare deloc (sa fi fost oare inchisa tempoar?).

2. Pe linia Bucuresti Nord - Bucuresti Filaret - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontiera, circulau zilnic 7 perechi de trenuri (4 perechi de "curse muncitoresti" si 3 perechi de personale) si exista o cursa suplimentara care circula sambata si duminica, pe ruta Bucuresti Filaret - Jilava.

3. Pe linia ingusta Sibiu - Cornatel - Sighisoara circulau (doar martea si vinerea), cate o pereche de personale si una de trenuri mixte (care aveau ca destinatie statia Vurpar). Pe ramura spre Vurpar, in afara trenulrilor mixte, mai mergea si o pereche de personale.

4. Pe linia Caransebes - Subcetate - Boutari era o circulatie intensa: 2 perechi de trenuri personale Caransebes - Boutari (una era formata din automotoare), 3 perechi de personale Caransebes - Otelul Rosu, alte 3 perechi de personale pe Otelul Rosu - Boutari (deci in total, la Boutari ajuneau 5 perechi de trenuri :confused:) si o pereche de personale, de la Boutari la Subcetate.

5. Pe liniile electrice aradene situatia era urmatoarea: Arad - Ghioroc - 6 perechi de trenuri (una circula cu "ordin special", Ghioroc - Pancota - tot 6 perechi (la fel, una cu "ordin special"), iar pe Ghioroc - Radna - 5 perechi.

6. Din liniile prahovene prezentate de dantm, in 1949 nu apar decat: Vornicul Margineanu - Ditesti - Moreni, pe care circulau 4 perechi de automotoare si Ditesti - Provita - Gura Palancii, pe care mergeau 9 perechi de trenuri (2 perechi de automotoare pana la Filipestii de Padure, alte 3 perechi pana la Provita si 4 perechi de "curse muncitoresti" Provita - Gura Palancii). Mai exista o ramura intre Provita si Margineni, pe care circulau 4 perechi de "curse muncitoresti".

7. Pe Campia Turzii - Turda, circulau 2 perechi de personale, 4 perechi de trenuri mixte si o pereche de curse, iar pe linia ingusta spre Abrud mergeau 2 perechi de personale (una cu "ordin special").

8. Pe Huedin - Calatele circulau 2 perechi de trenuri mixte si una de personale, iar pe Oradea - Cheresig, 2 prechi (una de "mixte" si una de personale).

9. Pe Oradea - Holod - Vascau mergeau 2 perechi de personale (una cu "ordin special") si o pereche de motoare Holod - Vascau.

10. Pe Holod - Dobresti mergeau 2 perechi de trenuri mixte (iar "ordinul special" pentru una din ele :lol:), iar pe Holod - Salonta, o pereche de personale si una de automotoare.

11. Pe liniile inguste Muresene situatia era: Tg. Mures - Praid - o pereche de personale, Tg. Mures - Band, 2 perechi de personale (una spre Lechinta si cealalta spre Mihesul de Campie).

12. Sighet - Borsa - o pereche de personale; Campulung la Tisa - Sighet - 3 perechi de personale.

13. Sacueni Bihor - Sarmasag - o pereche de personale, iar tronsonul Simleul Silvaniei - Sarmasag - 2 perechi de personale si una de mixte.

14. Ulmeni - Cehul Silvaniei - 2 perechi de mixte (iar cu "ordin special").

15. Linile inguste Satmarene: Satu Mare (Gradina Romei) - Somcuta Mare - o pereche de mixte, Ghilvaci - Ardud - 2 perechi de mixte, iar Satu Mare - Bicsad - 2 perechi de personale (una cu nelipsitul "ordin special").

16. Carei - Berveni - 2 perechi de personale (circulau doar lunea si vinerea).

17. Focsani - Odobesti - o pereche de mixte, 3 de automotoare si una de personale, iar pe Odobesti - Burca - o pereche de mixte

18. Marasesti - Panciu - 2 perechi de personale si una de mixte, Comanesti - Moinesti - 2 perechi de personale si alte 2 de mixte.

19. Centura Bucurestiului: Bucuresti Nord - Bucuresti Obor - Catelu - o pereche de curse

20. Tandarei - Lunca Dunarii - o pereche de curse

Si in final, Dobrogea, unde nu aparea inca nimic din ceea ce aveau sa fie "liniile Canalului Dunare - Marea Neagra"...
 
Buzias-Buzias Bai poate avea ca motiv absenta din aceasat cauza:

-"Prin Decretul nr. 232, publicat în Monitorul Oficial numarul 209 din data de 9 septembrie 1948, calea ferata Buzias-Buzias Bai a fost trecuta în proprietatea statului prin nationalizare si începând din data de 25 septembrie 1948, aceasta trece în exploatarea C.F.R."
 
Toretic e corect, dar totusi ar fi trebuit sa apara in mers, chiar si daca n-ar fi circulat nimic pe ea. Sunt si alte linii in acel mers, pe care nu apare niciun fel de tren, deci se poate deduce faptul ca traficul era suspendat.

Oricum, voi mai examina mersul, poate mi-a scapat cumva si am trecut peste linia respectiva...
 
In mersul din 1956 am vazut linii ca Oradea-Baile 9 Mai(undeva dupa Baile 1 Mai la 3 km), Carei-Berveni, Sighet-Sugatag si Sighet-Costiui ca apartinand ministerului silviculturii, Baia Mare-Baia Sprie, Sibiu-Sighisoara(ingusta bineinteles)
Pe Buzias-Buzias Bai erau 9 perechi facute de un automotor

Linia Caransebes-Resita se intalnea cu cea dinspre Timisoara in Calnic:

Linia Sibiu-Cisnadie ce se doreste acum repusa in functiune:

Cel mai interesant si simpatic mi s-a parut mocanita accelerat de la Turda laAbrud, chiar mi-as fi dorit sa merg cu asa ceva, am prins doar ca personal cu L45H acum vreo 12-14 ani de 2 ori:
 
srazvi, ai cumva si mersul pe linia ingusta Sighisoara-Sibiu ? Daca da, posteaza-l te rog, m-ar interesa mult. Mersi, Giuseppe
 
Eu cred ca actuala statie Resita Nord ese numea Cilnic, alfel nu ar fi posibil, statia actuala Cilnic 922 este pe coasta la ceva distanta de 915.
Statia Flacara era sus in combinatul de la Resita.

Accelerat pe linia ingusta? e prima data cind vad asa ceva.

pai pune si celelalte linii din mesrul in cauza, daca azi nu mai exista.
 
Mi-am facut timp sa mai pozez ceva mersului valabil din 3 iunie 1956. Din pacate linia Sebis-Moneasa nu apare, de fapt pentru acea linie m-am bucurat ca l-am gasit, deci bucuria mi-a trecut repede. totusi mai sunt cateva chestii interesante cum ziceam, linia Sighisoara-Agnita inca nu era inchisa:

Linia ce azi e Arad-Nadlac era doar pana la Seitin, ceea ce mi se pare si acum ca ar fi normal, cei din Nadlac nu folosesc trenul, astfel ca pe Seitin-Nadlac e tot timpul gol:

Din Sighet erau doua linii inguste ce circulau pentru silvicultura:

Cam asta e, pacat ca n-am gasit toate liniile inguste ce existau in acea perioada, drept ca multe erau private sau industriale.
Interesant ca un tren facea 14 ore prin Sibiu ruta Bucuresti-Arad pe vremea aburoaselor iar acum face intercity 11 ore prin Sighisoara(de obicei prin Sibiu face o ora in plus orice tren) :lol: am evoluat al naibii de mult, mai ales dupa 1989 :-?
 
Ar fi cam greu de urmarit toate liniile inguste pentru ca multe erau doar pentru exploatarea lemnului, deci am putea spune, temporare.
Interesant ca un tren facea 14 ore prin Sibiu ruta Bucuresti-Arad pe vremea aburoaselor iar acum face intercity 11 ore prin Sighisoara(de obicei prin Sibiu face o ora in plus orice tren) Laughing am evoluat al naibii de mult, mai ales dupa 1989

ce, 3 ore nu e un cistig?basca vagoanele si conditiile :p
 
Daca va rog, ca material documentar, pozati si paginile cu reclame si tot felul de avertismente si sfaturi privind calatoria cu trenul.

Eusebiu
 
Vin si eu cu 2 reportaje despre 2 linii care au fost :

1. IONEL (Romania) -- MEDA, PARDANY (Serbia)

http://www.forumtrenuri.com/cfr-file-de-istorie-f36/ionel-romania-meda-pardany-serbia-t374.htm

2. Comlosul Mare (Romania) -- Nakovo(Serbia) -- Kikinda(Serbia)

http://www.forumtrenuri.com/cfr-file-de-istorie-f36/comlosul-mare-romania-nakovoserbia-kikindaserbia-t391.htm
 
eporteka a spus:
Daca va rog, ca material documentar, pozati si paginile cu reclame si tot felul de avertismente si sfaturi privind calatoria cu trenul.

Eusebiu

Pentru tovarasul Eporteka, azi la serviciu, am pozat repede niste reclame din mersul anului 1968, dar si niste trase.

Asadar se putea ajunge la Paris cu CIWL


Se putea ajunge si la Basel. La banci?


Probabil legatura cu tovarasul Tito era deja restabilita, pe linga deja celebrul rapid de Belgrad, era unu si spre Zagreb. Poate avea calatori nu doar ca Tito era croat.

Sa nu credeti ca moda ca trenurile de rang superior sa circule ca personale e noua, e chiar veche, trenul de Zagreb circula ca un personal intre Timisoara Nord si Jimbolia (observati ca din greseala in tabela este trecuta si statia Checea de pe linia spre Ionel)


In mersul de tren erau si reclame
 
Multumesc tovarasu Dan!

E interesant, ca in Mersul Trenurilor, in economia centralizata, statul facea reclama si la avion. Deh... tovarasul acelor vrei tot la nea statu isi lasa banii.

Eusebiu
 
Am un mers de tren foarte distrus, cu pagini lipsa din 1969.In el erau cu totul alte reclame fata de anul anterior.


Mai circula si CIWL la Paris


Mersul din 1985 avea o pereche in oglinda, si nu mai avea reclame


Atit in mersurile din 67-68 68-69 cit si in cel din 84-85 am gasit o chestie interesanta:
Pe linia Tirgu Jiu -Rovinari un tren nu circula joia iar altul circula doar joia.
Care este explicatia pentru care acest aspect s-a mentinut 25 de ani?
 
dantm a spus:
Atit in mersurile din 67-68 68-69 cit si in cel din 84-85 am gasit o chestie interesanta:
Pe linia Tirgu Jiu -Rovinari un tren nu circula joia iar altul circula doar joia.
Care este explicatia pentru care acest aspect s-a mentinut 25 de ani?
quote]

Nu mai stiu unde am maiintalnit asa ceva, dar era zi in care linia servea exclusiv pentru marfa.
Daca cineva are un mers al trenurilor de marfa, poate sa confirme. De ce se transporta joia si nu miercurea sau in alta zi, trebuie intrebat tipu care a facut mersul.


Multumesc pentru poze.

Eusebiu
 
Domle 25 de ani? ce faceau o adunau toata pe o saptamina?
doar pe tronsonul ala era acest sistem?
 
Pentru cei care au mersuri dinainte de 1960 (sau ceva imediat după’): daca au timp si dispozitie sa posteze trenurile care circulau pe liniile ferate din interiorul Bucuretiului (Bucurestilor), adica
1a) linia de Constanta - Aviatei - Statia Bolintineanu (Gara Herastrau) - Tei - Reinvierii - Gara de Est (Obor);
1b) Gara de Est (Obor) - Pantelimon - Socului - Titan - linia de Oltenita;
2) Progresul (denumirea de Gara Progresul a apă’rut în 1960) - Ferentari - Gara Filret (de Sud) - Sos. Progresului ("Trafic Greu") - Gara Dealul Spirii - Sos. Progresului ("Trafic Greu") - Bd. Geniului - Halta Cotroceni Palat - Sos. Grozavesti - Podul C.F.R. Grozavesti - Gara de Nord.

Sunt curios, pe aceste rute, cand au apaut ultimele trenuri in mersurile de calaltori?
 
Nici inainte si nici dupa 1960 nici un tren de pasageri nu a circulat pe ruta: :
1a) linia de Constanta - Aviatei - Statia Bolintineanu (Gara Herastrau) - Tei - Reinvierii - Gara de Est (Obor);
A fost o linie exclusiv de marfa. Un racord comercial intre Gara Obor si Herastrau. In ultimii ani de existenta a linei deservea numai o fabrica de ulei si ceva mai sus un depozit de materiale de construtii. Racordul cu Gara Obor a fost "terminat" prin anii '70.
 
DBTrainfan a spus:
Nici inainte si nici dupa 1960 nici un tren de pasageri nu a circulat pe ruta: :
1a) linia de Constanta - Aviatei - Statia Bolintineanu (Gara Herastrau) - Tei - Reinvierii - Gara de Est (Obor);
A fost o linie exclusiv de marfa. Un racord comercial intre Gara Obor si Herastrau. In ultimii ani de existenta a linei deservea numai o fabrica de ulei si ceva mai sus un depozit de materiale de construtii. Racordul cu Gara Obor a fost "terminat" prin anii '70.

Mersul trenurilor din 1955, uita-te la personalul 8013: