Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
"Al doilea lung metraj al regizorului Victor Iliu (alături de Marieta Sadova), “Mitrea Cocor”. Negativele scanate din prezentul album au fost scoase la lumina zilele acestea, pentru prima oară din 1951 (!), astăzi având in format digital tot “dosarul” de fotografii de lucru al filmului."
sursa - facebook Studiourile Buftea

Mitrea Cocor din anul 1952 (1).jpg
Mitrea Cocor din anul 1952 (2).jpg

Vagon de dormit sau restaurant, cu sigla CFR de metal "roata inaripata" si scrisul CAILE FERATE ROMANE deasupra ferestrelor.
Mitrea Cocor din anul 1952 (6).jpg
 
Pentru ca la separarea companiilor in 1999 aceasta a ramas ca sigla a CFR Infra si Calatori si Marfa au fost obligate sa gaseasca altceva.

Privind aplicarea siglei pe vagoanele de calatori, s-a renuntat inca de la inceputul anilor 1980 din motive de economie. De asemenea sigla nu mai corespundea spiritului vremii.
 
Mda, trebuia sa ma gindesc la economie.

Spiritul vremii zici? ce sa spun despre siglele de azi.

aici nu stie dreapta de stinga CFR Marfa are inmatricularea noua UIC cu numele RO-CFR.
Sint curios cum o sa le inmatriculeze CFR Infra.
 
Da, spiritul vremii. Inca din anii 1960 se incepuse cu logo-uri stilizate, precum cel al British Rail. A urmat "melcul" de la ÖBB in 1974, "crucea cu sageti" de la SBB in 1975, logo-ul MAV cam tot pe atunci, s.a.m.d.

Daca te uiti cu atentie in anii 1980 au existat multe incercari de a gasi un logo modern pentru CFR, prezentate pe vagoane la EREN-uri si TIB-uri. Insa niciunul nu a facut unanimitatea. Prima schema moderna aplicata pe scara mare la CFR si care tinea cont de criteriile UIC privind lizibilitatea a fost cea din 1992 a lui Cristian Vasiliu (schema albastru indigo).

Sub acest aspect MAV a fost la ani lumina inaintea CFR-ului. Nu numai privind logo-ul, ci si a schemelor de vopsire. Cea lansata in 1976 (albastru azur/gri) era una din cele mai moderne si placute din lume la momentul respectiv si se mai aplica si azi pe vagoanele din parcul regional.
 

Atașamente

  • FB_IMG_1622880804761.jpg
    FB_IMG_1622880804761.jpg
    90,4 KB · Vizualizări: 20
  • FB_IMG_1622880797280.jpg
    FB_IMG_1622880797280.jpg
    125,7 KB · Vizualizări: 21
  • FB_IMG_1622880800146.jpg
    FB_IMG_1622880800146.jpg
    74 KB · Vizualizări: 20
  • FB_IMG_1622880688232.jpg
    FB_IMG_1622880688232.jpg
    270,2 KB · Vizualizări: 19
  • FB_IMG_1622880627695.jpg
    FB_IMG_1622880627695.jpg
    76,4 KB · Vizualizări: 18
  • FB_IMG_1622880625049.jpg
    FB_IMG_1622880625049.jpg
    92,6 KB · Vizualizări: 14
  • FB_IMG_1622880622332.jpg
    FB_IMG_1622880622332.jpg
    98 KB · Vizualizări: 13
  • FB_IMG_1622880615167.jpg
    FB_IMG_1622880615167.jpg
    105,4 KB · Vizualizări: 14
  • FB_IMG_1622880617819.jpg
    FB_IMG_1622880617819.jpg
    135,1 KB · Vizualizări: 13
  • FB_IMG_1622880609951.jpg
    FB_IMG_1622880609951.jpg
    124,7 KB · Vizualizări: 17
Au muncit ceva s-o transforme! E interesant ca placa falsa, care ar trebui sa arate cursele ce trec prin gara fictiva din judetul Prahova, include si o cursa si doua marfare Zarnesti-Brasov :D

M-am uitat la cateva cadre in care se vede gara in film, si in anumite momente "caramida aparenta" nu se vede pe toata fatada!
 

Atașamente

  • 125186297_125029306065868_4233047268465813291_n.jpg
    125186297_125029306065868_4233047268465813291_n.jpg
    95,8 KB · Vizualizări: 16
  • 125261563_125029392732526_5997865328460878193_n.jpg
    125261563_125029392732526_5997865328460878193_n.jpg
    85,3 KB · Vizualizări: 16
  • 125325966_125029986065800_1571741064092722318_n.jpg
    125325966_125029986065800_1571741064092722318_n.jpg
    66,3 KB · Vizualizări: 17
  • 125468785_125029379399194_4548092546837521924_n.jpg
    125468785_125029379399194_4548092546837521924_n.jpg
    95,2 KB · Vizualizări: 18
  • 125404007_125029589399173_4106131326846617809_n.jpg
    125404007_125029589399173_4106131326846617809_n.jpg
    83,2 KB · Vizualizări: 18
  • 125381235_125029626065836_1181369560764390890_n.jpg
    125381235_125029626065836_1181369560764390890_n.jpg
    82,4 KB · Vizualizări: 17
  • 125360133_125029816065817_2442140003119281238_n.jpg
    125360133_125029816065817_2442140003119281238_n.jpg
    28,4 KB · Vizualizări: 18
  • 125551644_125029336065865_8475268287798737245_n.jpg
    125551644_125029336065865_8475268287798737245_n.jpg
    86,6 KB · Vizualizări: 23
Cele 2 vagoane de la Zlatna, Alba.
Un proiect mort din fasa.
"Locuitorii din Alba şi turiştii vor avea în curând o nouă atracţie în judeţ: o cursă cu un tren de epocă ce va circula între Zlatna şi Alba Iulia. Este vorba despre un proiect al Primăriei Zlatna, în colaborare cu Consiliul Judeţean prin care o locomotivă de epocă şi trei vagoane sunt restaurate pentru a fi folosite pentru un traseu turistic.
Primarul Silviu Ponoran din Zlatna a declarat pentru Alba 24 că trenul este restaurat la uzinele „16 Februarie” din Cluj şi planul era ca prima cursă să aibă loc pe 1 Decembrie, când ar fi urmat să intre în Alba Iulia.
Însă mai sunt de rezolvat detalii financiare şi administrative (autorizaţii), astfel că termenul nu este „bătut în cuie”.
Primarul a mai spus că locomotiva datează din 1906, este fabricată în Germania şi face parte dintr-o serie limitată de 6 astfel de vehicule. Pe vremuri, ducea alimente la halele Obor şi apoi a fost folosită pentru transport de lemn.
A fost găsită într-un depozit la Sibiu, unde „zăcea” de 19 ani. „Crescuse şi un copac în ea”, spune Ponoran.
Potrivit declaraţiilor edilului, primăria a cumpărat locomotiva la începutul anului 2013, de la un lichidator din Braşov şi, cu bani din buget şi cu sprijinul Consiliului Judeţean, a început restaurarea acesteia.
La sfârşitul lucrărilor, locomotiva va circula pe linie de cale ferată clasică, cu trei vagoane, unul dintre ele restaurant, între Zlatna şi Alba Iulia.

A fost restaurată şi vopsită, aflându-se în prezent la halele uzinei din Cluj. Mai trebuie rezolvată problema vagoanelor, pentru a putea fi completat trenul de epocă.

Reamintim că astfel de atracţii turistice sunt şi la Alba Iulia, unde este expusă o locomotivă restaurată a Mocăniţei, trenul care circula pe linia îngustă înainte de 90, dar şi la intrarea în Cîmpeni.

“Mocănița” trecea prin mijlocul oraşului Alba Iulia și a fost o prezență îndrăgită, chiar un simbol pentru albaiulieni. Celebra “Mocăniță”, trenul cu aburi pe linie îngustă făcea legătura între Alba Iulia și Zlatna. A circulat până în anii 80.

În Apuseni, linia ferată cu ecartament îngust a fost construită la începutul anilor 1900, Mocăniţa circulând între Turda şi Abrud. Viteza acesteia ajungea până la 40 de km pe oră şi avea 21 de staţii. Mocăniţa a transportat, de-a lungul vremii, atât călători, cât şi mărfuri, precum lemnul exploatat din munţi. Trenul şi-a încheiat activitatea în anii ’90, acesta fiind lăsat de izbelişte, iar linia a fost descompusă pe tronsoane de hoţii care au vândut-o la fier vechi.

Segmentul de linie care nu a fost distrus în totalitate şi a putut fi repus în funcţiune a fost cel dintre Câmpeni şi Abrud.

Până vom vedea trenul de epocă circulând pe calea ferată, vă prezentăm imagini."
din ziarul https://alba24.ro/

La 7 ani dupa vagoanele stau nefolosite.
Locomotiva CFF N2-302 este protejata de o magazie din tabla.


Fost vagon MAV fabricat in 1908 la Győr. A fost MAV clasa a-3-a Ch 104684, dupa 1922 CFR Ch clasa a-3-a Ch 104684, dupa 1928 devine clasa a-3-a Cmd 87576. In 1936 avea statia de domiciliu Bucuresti.

In vremea cand era la Mestcanis ca vagon X 6443









 
Vagonul în care a fost transportat capul lui Mihai Viteazul până la Târgoviște.
Colecția Clișee pe sticlă a Muzeului Militar Național „Regele Ferdinand I”
foto - pagina facebook Muzeului Militar Național „Regele Ferdinand I”.

Date despre vagon.
Vagon pentru bagaje D 32609, fabricat la Staudinger 1905, culoare maron. Dupa 1928 devine F 6059. In 1936 avea statia de domiciliu Bucuresti Grivita si atelierul de domiciliu Timisoara.
Sosirea trenului în gara Târgoviște, cuvântarea Mitropolitului Primat, Miron Cristea..jpg
 
Vagon Astra (tipCSD) dormitor personal 80 53 98-64 021-1 in Iasi/Socola. Fabricat la Astra Arad in 1936 ca vagon clasa 3 Cald 70235, dupa 1956 devine Bald 70235 iar dupa 1968 devine Bafld 50 53 29-21 202-9. A sfarsit in parcul SIMC Socola ca vagon dormitor.