Harti CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
Postez aici harta CFR din anul 1943. Bucurati-va de ea si folositi-o cum doriti. Dupa cum vedeti nu am pus nici un logo personal pe ea si nu va cer sa mentionati ca vine din colectia mea. Doar un lucru m-ar supara: ca cineva sa o foloseasca pe site propriu si sa pretinda apoi altora sau chiar mie (cel care am postat-o primul) sa ii cerem dreptul de a o folosi.
Din pacate am postat o versiune de calitate slaba deoarece fisierul este mare si asa (are 3 MB chiar si in format GIF ). Originalul (JPG) in format electronic este mult mai clar si mult mai mare , il am, dar are 33 MB si limita de upload era de 3 MB. Daca imi indicati un alt site care te lasa sa upload-ezi 33 MB voi incarca si originalul in format electronic .


P.S. Linia maro de pe suprafata alba reprezinta linia de demarcatie romano-ungara care fusese impusa Romaniei prin dictatul de la Viena din 1940. Ce era la nord de acea linie este Ardealul de Nord, temporar cedat si care nu se afla sub stapanire romaneasca in 1943; de aceea nu sunt trecute decat principalele statii de cale ferata.
 
Uuu!!! Ce faina este! Pacat ca nu pot sa disting bine numele garilor insirate pe linie. Cele din Ardeal cum or fi? In limba maghiara? Vad ca nu scrie tara vecina din dreapta si de la nord!
 
Voi, cei din Cluj (Trainsylvania Railway Club) o veti putea avea in curand in marimea ei naturala (imensa) fiindca am sa va fac copii pe CD sau memory-stick.

Pentru cei din tara le readuc aminte: "Daca imi indicati un alt site care te lasa sa upload-ezi 33 MB voi incarca si originalul (imens) in format electronic" .

Denumirile din Ardealul de Nord sunt si ele in limba romana, unele (cele de la granita stabilita temporar prin dictatul de la Viena) fiind si in limba maghiara.
Doru a spus:
Uuu!!! Ce faina este! Pacat ca nu pot sa disting bine numele garilor insirate pe linie. Cele din Ardeal cum or fi? In limba maghiara? Vad ca nu scrie tara vecina din dreapta si de la nord!

Nu se vad denumirile de la dreapta si nord dintr-un motiv bine determinat.
La vremea cand a aparut aceasta harta (1943) ea reflecta (in mod subtil) pozitia statului roman fata de unele tari vecine. Pe această hartă teritoriul Ardealului cedat este reprezentat cu aceeaÂşi culoare ca teritoriul României. În plus, pe teritoriul cedat sunt menĂžionate căile ferate Âşi localităĂžile importante pentru traficul feroviar, la fel ca în restul României. În schimb, pe teritoriul Ungariei antebelice nu apar menĂžionate căi ferate Âşi localităĂži, el fiind parĂžial acoperit de reprezentarea schiĂžei Gării de Nord din BucureÂşti. Singurul indiciu al hărĂžii după care ne dăm seama că Ardealul de Nord era despărĂžit de România este prezenĂža graniĂžei româno- ungare stabilită prin Dictatul de la Viena. Linia care reprezintă graniĂža este de culoare maro, culoare care nu reprezintă însă Ungaria în particular, ci pe toĂži vecinii României.
De ce nu apar denumirile de la dreapta si nord ? Pentru ca acolo fusesera inainte de razboi URSS (in est adica in dreapta ) si Polonia in nord. Cum jumatatea estica a Poloniei fusese inghitita de URSS ca urmare a Pactului Ribbentrop-Molotov (pact care ne luase si noua Basarabia si Bucovina de Nord) printr-o masura de forta, romanii au considerat ca e mai bine sa nu scrie nimic pe teritoriul de la nord. Pt est adica dreapta, acolo era URSS (inainte de razboi) iar Romania se afla in razboi cu URSS si administra Transnitria (parte a teritoriului sovietic antebelic). In plus nemtii, cu care eram aliati atunci, luptau pt desfiintarea URSS-ului si nu ar fi fost intelept pt noi sa scriem URSS ca vecin la est din moment ce mai la est de Transnistria, nemtii organizasera un stat-marioneta ucrainean sub totala conducere si exploatare germana.
 
kltrainlover a spus:
Pentru cei din tara le readuc aminte: "Daca imi indicati un alt site care te lasa sa upload-ezi 33 MB voi incarca si originalul (imens) in format electronic" .

Uite eu te rog sa-mi trimiti harta, daca se poate, prin

www.transfer.ro

care primeste pana la 1GB

la

www.modelism_feroviar.ro

Multumesc,
 
Mi-am permis sa modific titlul subiectului din "harta CFR 1943" in "harti CFR".
Asta pentru ca, dupa harta din 1943, voi posta si eu aici cateva din hartile aflate in colectia mea, si pentru ca marea majoritate are un interes pentru perioada postbelica, voi posta doar harti din aceasta perioada.
 
Cu siguranta stiti site-ul acesta
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/3felmeres.htm

cu harti din toata Europa.

Cea mai veche pare a fi din 1889.

Preferata mea ramane aceasta http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/45-46.jpg .
 
Sunt originar din partea Barladului si cautand date despre trecutul acestor linii,prima consemnare apare pe la 1901.Sau cel putin att am gasit eu.

Salutari
 
Download-ati-o in 10 zile fiindca dupa aceea va expira link-ul si nu stiu cand voi mai avea timp s-o incarc ; upload-ul a durat 47 min