Trenul de comandament al Armatei Romane"Patria".

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sorin

Active Member
25 Aprilie 2008
79
0
italia
LOCATION
italia
Salut,
In urma cu ceva timp cautand pe internet informatii privitoare la
"Trenul Regal"am dat de mai multe articole deosebit de interesante din contextul carora am aflat ca a existat un tren numit "Patria"

Spre rusinea mea trebue sa recunosc ca nu am stiut despre existenta acestui tren si nici de evenimentele istorice care au avut loc in acest tren.

Nefiind un bun orator o sa citez un pasaj dintr-un articol care m-a impresionat :

"Exact cu 65 de ani in urma, duminica 22 iunie 1941, la ora 3 dimineata, in trenul militar "Patria", stationat pe o linie secundara in gara Piatra Neamt, ofiterii care alcatuiau Cabinetul militar al generalului Ion Antonescu, seful statului la acea vreme, au fost chemati "la raport" in vagonul restaurant. Cand toti ofiterii s-au adunat in graba, treziti in miez de noapte din cusetele lor, usile vagonului au fost deschise si Ion Antonescu, pasind grav, s-a oprit in mijlocul oamenilor sai, a privit in jur, dupa care a rostit cateva cuvinte memorabile, ramase pana acum ascunse in arhivele secrete: "Domnilor, va anunt ca astazi a sosit ceasul luptei pentru a sterge pata de dezonoare de pe fruntea Tarii si de pe stindardele armatei. Peste putin timp, in faptul acestei zile, Armata Tarii va primi ordinul sa treaca Prutul, spre a implini trupul Tarii, asa cum a fost lasat de Basarab. In aceasta lupta dreapta si sfanta prin drepturile ei avem cinstea sa luptam pentru dreptatea noastra. Vom sti sa fim vrednici de aceasta cinste. Pentru ceasul care se apropie, pentru zilele ce vor urma, sa ridicam paharul nostru si sa inchinam pentru izbanda, pentru triumful dreptatii asupra nedreptatii si silniciei si al luminii asupra intunericului". Dupa aceasta alocutiune s-au destupat sticle de sampanie si s-au ciocnit cupe pline, in timp ce, in punctele de comanda ale celor 20 de divizii de infanterie, artilerie si blindate, corpuri de cavalerie si vanatori de munte, plasate pe frontiera Prutului se deschideau plicurile sigilate, cuprinzand ordinul de lupta, in care se glasuia: "Ostasi, Va ordon: Treceti Prutul! Zdrobiti vrajmasul din Rasarit si Miazanoapte! Dezrobiti din jugul rosu al bolsevismului pe fratii nostri cotropiti! Reimpliniti in Trupul Tarii glia strabuna a Basarabilor si codrii voievodali ai Bucovinei, ogoarele si plaiurile noastre! Ostasi, plecati azi pe drumul biruintei lui Stefan cel Mare, ca sa cuprindeti cu jertfa voastra ceea ce au supus stramosii vostri cu lupta lor! Inainte! Fiti mandri ca veacurile ne-au lasat aici straja dreptatii si zid de aparare crestina! Fiti vrednici de trecutul romanesc!".

 
Pentru cei interesati intregul articol il gasiti aici:

http://www.clipa.com/pagpolitica755.htm

Si daca imi permiteti as dori sa adaug un alt citat :

"Dupa 23 august &8217;44, intr-o noapte, rusii au plecat din Bucuresti cu trenul Patria. Nici azi nu stim unde este... Adica stim unde este, dar nu stim ce s-a mai intamplat cu el".

Radu Belu
 
Trenul de Comandament al Armatei Romane PATRIA:

http://www.traditia-militara.ro/forum/YaBB.pl?num=1311603678/0

"Dupa ce am vazut ca nu era vorba despre nimic special in Trenul Patria (poate doar calatorii sai si faptul ca era inarmat) sa incercam sa aflam ce s-a intamplat cu vagoanele sale dupa momentul 23 Aug. 1944. In dupa-amiaza zilei de Miercuri 23 Aug. 1944 trenul se afla garat in Remiza Speciala Mogosoaia. Militarii si personalul faceau ultimele pregatiri pentru iminenta plecare spre frontul din Moldova. In acelasi timp, la Palat, Ion Antonescu era arestat. La orele 22:20 postul national de radio transmitea Proclamatia catre Tara a Regelui Mihai I, prin care romanii erau informati ca "Un nou Guvern de Uniune Naţional㒠a fost însă’rcinat s㒠aduc㒠la îndeplinire voinţa hotă’rât㒠a Èťă’rii de a încheia pacea cu Naţiunile Unite". Nu detin nici un document, nu am auzit nici o relatare care sa sustina teoria mea, dar cred ca cei detasati la Trenul de Comandament al Armatei Romane au aflat din acest comunicat ca nu vor mai pleca spre front deoarece nu mai exista o linie a frontului. Din spusele domnului Radu Bellu se pare ca rusii au rechizitionat garnitura intr-o noapte imediat dupa momentul 30 Aug. '44. Ar fi fost ultima data cand cineva ar mai fi vazut vagoanele care timp de 3 ani l-au purtat prin garile oraselor "desrobite" de soldatii romani pe “Maresalul-Conducator”."


Interesant ca rusii au luat trenul, cum apare numele de Radu Bellu pun sub semnul intrebarii informatia. Nu se fare referire la niciun document.
 
Nu au luat nici un tren Florin. Pentru simplul motiv ca vagoanele erau banale (am mai sustinut asta acum ceva vreme, dar nu mai stiu daca aici sau pe railwayfan). Daca te uiti in pozele din link o sa vezi ca in compunerea trenului erau Brede, Hecht-uri si chiar vagoane CIWL, adica ale unei administratii private cu filiala in Romania !

Erau vagoane salon, ca multe altele detinute de administratiile feroviare din toata lumea.
Vagoanele (care nu erau mereu aceleasi !)au intrat dupa in parcul de vagoane obisnuit al CFR.
 
"Dupa 23 august &8217;44, intr-o noapte, rusii au plecat din Bucuresti cu trenul Patria. Nici azi nu stim unde este... Adica stim unde este, dar nu stim ce s-a mai intamplat cu el".

Inventiile si povestioarele picante sunt specialitatea casei. Chiar daca unele relatari ar fi reale, tot nu le mai crede nimeni, ca un povestea cu "Niculaita minciuna" ! Daca stiam ce s-a intamplat cu trenul, nu ar mai fi avut nici un farmec ....
Mai mult despre eveniment (vol. II pag. 17-21) si despre viata maresalului puteti citi in cele 3 volume ale cartii "Adevarul despre Maresalul Antonescu) scrisa de George Magherescu (Editura Paunescu 1991)
 
In gara la Craiova am vazut o garnitura de doua sau trei vagoane ale MApN-ului model mai recent. Sa fie tot un fel de tren pentru comandament?
 
"In gara la Craiova am vazut o garnitura de doua sau trei vagoane ale MApN-ului model mai recent. Sa fie tot un fel de tren pentru comandament?"

Exista si un fel de tren de "comandament" MApN, compus din cateva vagoane moderne, construite la fosta I.V. Arad. De regula este garat la UM de la Chitila (se vede din tren).
 
Maresalul Antonescu si generalul german Hauffe in fata unui vagon Breda.

10375130_569441546504325_3256983300552187985_n.jpg


foto - https://www.facebook.com/rom.ww2 - ebay.de