Vagoane CFR "Italiene/Breda"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Cine ma poate ajuta cu informatii despre vagoanele CFR tip "Breda"?

Caut si ceva poze, cl 1 stiu sigur ca am avut, nu stiu nimic sigur de cl 2.

Cu ce vagoane a mai circulat si rangul de tren. Sunt bune si poze chiar daca nu se intelege seria si inscriptiile.

Am nevoie de informatii la conversia unui vagon FS seria 10000 in CFR.

Multumesc
 
Buna Florin,

poate ca vazand subiectul vor exista si alti modelisti, care asemeni tie, vor ceferiza material rulant din modele standard ale producatorilor.
Sau poate ca vor afla macar ceva mai mult.
Si tocmai pentru ca iti cunosc si admir dorinta, voi incerca sa-ti raspund eu aici.

Cee ce iti voi scrie sunt constatari si informatii culese de subsemnatul, asa ca pot fi imbunatatite.
Intamplarea a facut ca zilele acestea sa caut informatii alaturi tocmai despre o Breda si iti voi impartasi cate ceva din ce am gasit.
Nu am informatii despre intreg parcul CFR si pentru a focusa informatia eu ti-as recomanda sa ceferizezi un vagon despre care avem ceva mai multe informatii, si eu ti-as recomanda capul de serie, CFR 10000, care din intamplare mai exista si astazi.

Povestea lui este in mare povestea intregii serii. Mai putin ultima sa parte...

Vagonul, primul din serie cum spuneam, a ajuns la CFR in 1928 in cadrul unui amplu program de modernizare a cailor ferate, la fel ca si Hecht-urile.
Interesant este ca a purtat exact seria italiana: Aafld 10.000. Seria iti spune faptul ca a fost incadrat in clasa 1. Sasiu nituit, constructie complet metalica, acopris tabla, cu frana de mana si Westghouse, iluminat activ sistem Dick, incalzire cu abur de joasa presiune si sectiune marita, sistem Friedmann, 7 compartimente de 42 de locuri. Toata seria a venit in tara asa.
Undeva pana in 1950, vagonul a fost transformat in vagon AB (deci clasa 1 si 2 ), numarul fiind schimbat din Aafld 10.000 in Abafld 90.047. Restul caracteristicilor ramanand neschimbate. Data exacta a acestei transformari nu o stiu, cert este ca la data de 21.04.1950 vagonul era clasa AB (1 si 2). Aceste transformari s-au facut de obicei in perioada razboiului si dupa.
Au fost folosite de la bun inceput ptr. trenurile rapide si express atat pe relatiile interne cat si pe multele relatii externe pe care CFR le avea pana la razboi. Viteza si confortul lor le-au facut sa reziste pe linii pana tarziu, si in anii '90, ultimele exemplare faceau inca serviciu pe linii secundare, chiar si in trenuri mixte.
Vagonul a supravietuit pana astazi si are numarul : 50531722000-0.
Poate numarul iti suna cunoscut. Daca nu, iti scriu eu unde este astazi acest vagon.
Pana de curand, aceasta Breda a stationat la depoul Sibiu (langa Hecht si langa un vagon de posta).

Poze cu el si interiorul lui gasesti aici:
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=2334&postdays=0&postorder=asc&start=50

anul acesta acest vagon implineste 80 de ani, 8 decenii de prezenta pe liniile CFR a acestor frumoase vagoane care sunt inca apte de cei 100km/h prevazuti initial de constructor.

later edit: astazi vagonul se afla in compunerea garniturii Dracula Express si unii dintre voi ati avut ocazia sa-l vedeti in trafic.
 
Catalin,

multumesc pentru informatii. Greu de spus ce varianta sa aleg. Probabil va ramane Aafld 10.000 pentru ca ma ajuta inscriptiile. Si mai este un aspect, pot sa folosesc un P8 de la Fleischmann pentru o conversie. Cu locomotiva si vagonul de cl 1 se rezolva, pacat ca nu pot continua cu alte vagoane.
 
Daca tot veni vorba de Brede si trenul regal iata si prima mea CFR-izare.

Ce parere aveti?

Sunt binevenite toate criticile.

 
LDH Nu e un ACME,mai exact seria 52 000.
http://forum.lokomotiv.ro/aux/acme/ACME_CATALOGO_2008-PART-D.pdf

Dar nu va sfatuesc sa alegeti acest model,va complicati viata :D in sensul ca aveti mult de munca.In afara de frestrele care au aceeasi marime nu au mai nimic in comun.Si cred ca e cam gata,crezi ca mai lipseste ceva?



cristiCFR Multumesc.Vor urma si celelalte.



cosmin78 Dupa ce am pus bateriile caracteristice vagonului real am pus ce sa putut din instalatiile de frinare si incalzire caracteristice Bredelor de la acea vreme. Nu stiu cit de corect este.O sai fac si poza la sasiu.
 
Buna Sorin,

cel mai bun model pentru o conversie il face Roco, seria 10.000 de la FS

http://www.roco.com/products/45698.aspx

Modelul tau de la ACME are 8 compartimente fata de 7 cate are vagonul CFR. Deci nu e bun pentru cl 1.

Astept inscriptionarea.
LDH a spus:
Arata bine. Asteptam finalizarea.

Mie-mi place si m-ai facut invidios :D

Spoor!!!

Si pe mine.
 
In Trenul Regal exista un vagon cu 8 perechi de geamuri, construit de Breda. Acesta este insa exceptia de la regula.
Interiorul este salon, asa ca ceferizarea Bredei ACME presupune si shimbarea completa a interiorului si ceva de munca la acoperis.
Repet insa, aceasta este exceptia.


Florin, din cate am inteles, doreste sa obtina un vagon Breda obisnuit, din cele folosite de administratia CFR pana foarte de curand. Acestea au avut, toate, 7 perechi de geamuri.
Am scris mai sus ca primul dintre vagoanele Breda ajunse in Romania inca mai circula si este in compunerea Dracula Express. Ma asteptam sa postati aici zeci de poze cu acest vagon, cu atat mai mult cu cat el a fost vazut de o parte din voi, si ati putea astfel sa-l ajutati in mod real pe Florin.
 
cosmin78 Il voi lasa asa.Stiu ca nu este corect deoarece la trenul regal este umpic mai"turtit" fata de bredele care le-a facut ACME.Ce sa fac cind m-am apuct delucru nu aveam decit citeva poze,neavind internet la dispozitie.

Gam3 exista si cel cu 8 ferestre in componenta trenului regal.Pentru inscriptii inca nu stiu cum o sa fac.


catalin Interiorul se poate schiba oricind,mi-ar trebui o schita.Stiti la cine sa apelez :fluierat: ???

A observat cineva perdelutele?
 
nu gasesti nici o firma pe acolo care sa faca decaluri(inscriptii)?pe forum gasesti destule poze cu inscriptiile vagoanelor trenului regal
 
Ba da dar din cite am inteles e cam dificil de obtinut decaluri albe.

http://s284.photobucket.com/albums/ll6/adryan_82/?action=view&current=IMG_0434.jpg

http://s284.photobucket.com/albums/ll6/adryan_82/?action=view&current=IMG_0400.jpg
 
sorin a spus:
Ba da dar din cite am inteles e cam dificil de obtinut decaluri albe.

Daca ai imprimanta care tipareste alb nu este greu.
In caz contrar tampografie sau decaluri comandate la o firma de profil.
Problema este ca indiferent de caz nefiind in serie este posibil sa coste cam mult.
 
Revin la intrebarea mea initiala:
e cineva capabil aici sa il ajute pe Florin sa faca dintr-un vagon Roco un vagon CFR din seria Bredelor aduse in 1928, sau continuam sa ne expunem seria de linkuri de pe internet si seria de impresii personale ?

Sorin: nu inteleg de ce ii explici lui Gam3 despre vagoanele Breda cu 8 perechi de geamuri. Poza mea nu e destul de explicita ?

Din cate inteleg subiectul presupune sa-l ajutam pe Gam3 sa obtina un vagon autentic CFR deci, de ce deviem subiectul la Trenul Regal si la vagonul salon Breda care nu are nici o legatura din punct de vedere al compartimentarii, vopsirii, accesoriilor cu Bredele clasa CFR ?
Sa inteleg ca din discutia despre Trenul Regal si despre vagonul cu 8 perechi de geamuri Gam3 va deduce singur cum sa-si ceferizeze vagonul Breda de clasa ?
Sunt curios cum....

Asa cum am scris anterior, vagonul din compunerea Regalului este exceptia.
 
Sunt curios cum convingeti voi o imprimanta, ce are negru intr-un cartus si galben-rosu-albastru in altul, sa printeze alb :D. Oare ce culori amesteca ca sa iasa alb? Poate galben deschis cel mult.
Sau poate face fondul albastru (exact culoarea vagonului) si lasa literele albe (adica culoarea foii de dedesubt).
 
shoppy a spus:
Sunt curios cum convingeti voi o imprimanta, ce are negru intr-un cartus si galben-rosu-albastru in altul, sa printeze alb :D. Oare ce culori amesteca ca sa iasa alb? Poate galben deschis cel mult.
Sau poate face fondul albastru (exact culoarea vagonului) si lasa literele albe (adica culoarea foii de dedesubt).

Shoppy esti pe langa subiect.

Toate problemele astea au fost discutate in alta parte unde a fost explicat ca nu trebuie sa combini nimic ca sa iasa alb cand in cartusul imprimantei pentru decaluri se pune alb.
Am sa caut subiectul si am sa ti-l dau.
 
Florin,

daca vei achizitiona acest vagon de la Roco, sa ne dai de veste. Incerc, impreuna cu Serban, fara de ajutorul caruia nu as putea sa-ti dau informatii verificate, sa stabilim exact schema de vopsire a lui Aafld 10.000 in momentul in care a ajuns in tara, adica in 1928.

Voi incerca, atat cat putem sti noi, sa te ajutam sa ajungi la o ceferizare corecta.
 
aici ,pe ultima pagina sunt cateva poze.
cei care s-au plimbat cu Dracula Expres(urat nume) si au facut fotografii
ar putea da o mana de ajutor...insa se pare ca multi le pastreaza in
sertare,insa se lauda pe forum ca s-au plimbat cu expresul!