Vagoane ce au apartinut Dir. Generale CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Un mic articol cu cateva vagoane ce au apartinut Dir. Generale CFR.
Numarul lor a variat, cateva vagoane ale Directiei au ajuns la MFA, altele pe la CFR. In general D.G.C.F a avut 24 vagoane, fabricate intre 1901-1950.

Vagon transport auto, nr 29. Fost vagon bagaje nr 5079 - constructie Astra Arad 1938.
DSC_3838.jpg

DSC_3887-copy.jpg


Pentru scurt timp vagonul transport auto nr 28, fost vagon bagaje nr 5029 constructie Astra Arad 1933, a facut parte din parcul D.G.C.F.
In anul 1960 face schimb cu vagonul 29, astfel ajunge la MFA la trenul Guvernamental/Prezidential.
Aici partea frontala:
DSC_02697a10da66d21b227b.jpg


Vagon transport auto nr 57 si 58.
Foste vagoane pentru transportul automobilelor regale, din trenul regal austriac unde au purtat numerele Hz 0101 sau Hz 0102. Vagoanele au intrat in parcul CFR dupa WWI si au primit numerele CFR 0101 si CFR 0102. Vagoanele au fost livrate in anul 1917 de firma F.Ringhoffer, Smichow. Incarcarea si descarcarea automobilelor regale se realiza, prin intermediul unei rampe integrate, prin partile frontale ale vagonului care dispunea de cate 2 usi rabatabile.
f8bf2c30f830cea6fd30fcc00e59dc05.jpg

sursa foto - pagina de facebook Romanian Army (1948-1989)

Salon 51 .Fost vagon calatori Aal.10010 / Aafld.10010 - constructie Ernesto Breda (IT) 1928
amenajare:
3 cabine cu 4 locuri
ATELIERELE-CFR-GRIVITA-ROSIE---BUCURESTI---1946-1.jpg

sursa - arhiva foto Agerpres

Observati asemanarea cu unele vagoane din Trenul Regal. Asta pentru ca un total de 10 vagoane Italiene au fost transformate din vagoane de calatori in vagoane Regale si Guvernamentale.


Salon 104. Fost vagon calatori Aafld 30169, fost A.B.7068 - constructie Nürnberg (DE), 1925
amenajare:
4 cabine, 8 locuri
Tip vagon Hecht/Tank. In anii 1980 inca in parcul CFR.

Salon 106. Fost vagon calatori Aafld 10038, fost A.1121 - constructie WUMAG / Görlitz (DE), 1923-24
51-53-89-50-106-2-DSC_8648.jpg
51-53-89-50-106-2-DSC_8609.jpg

amenajare:
4 cabine , 8 locuri
din pacate a fost promovat fals de catre o persoana ca fiind vagon folosit de catre Regele Carol al II-lea.


Salon 109. Fost vagon calatori Aafld 30168, fost A.B.7063 - constructie Hannoversche Hannover (DE), 1924
amenajare:
4 cabine, 6 locuri
1 salon cu 2 locuri
Vagon-salon-CFR-numar-109.jpg

sursa -Manualul tehnicianului de vagoane - 1960

Vagonul salon pe 6 osii, nr 110. Constructie Flamura Rosie, 1950. In anul 1962 trece la CFR si devine VR 00138. Sfarseste la Iasi ca vagon salon /bucatarie in trenul macara Iasi.


foto Mircea Dorobantu