Analiza pe poze vechi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.858
220
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Salutari

In urma discutiilor de la topicul automotoarelor Malaxa, am decis sa creez un nou subiect in care sa analizam poze vechi in care apar mai multe tipuri de material rulant. De multe ori am descoperit vagoane noi in aceste poze, despre care nu aveam nici o informatie pana atunci. Va propun sa postati poze vechi despre care aveti curiozitati, cu o numerotare a materialului rulant si cu o lista in care veti completa datele (prin editare) pe masura ce acestea apar in discutie. E interesant si daca exista un corespondent ca model al materialului rulant prezent in poza.

Recomand sa postam pozele la o distanta de o saptamana intre ele, ca sa nu amestecam prea mult discutiile intre ele.

POZA NR.1

Inaugurez topicul cu o fotografie din 1958, din gara Cluj, epoca 3. Pe langa automotorul din prim-plan se observa mai multe vagoane interesante.
Fotografia originala postata de Photo Historia
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/13268292_1053722098015657_7063466851769262986_o.jpg?oh=aa4232c06e2484ab873d26ce04c56edb&oe=598FC703
Fotografia numerotata:

Fotografia modificata cu luminozitate mai mare pentru a se vedea mai bine detaliile intunecate:


1- Automotorul salon 86135, o ciudatenie unica provenita dintr-un vagon motorizat dar cu o caroserie aerodinamica cu 4 geamuri la capat ( au existat asa 3 caroserii de 750...) si cu o compartimentare unica. Nu stiu mare lucru despre el, am vazut doar o poza la un prieten. Personal nu cred ca la data pozei mai avea ceva din vechiul vagon 86.135 (vezi si alte automotoare care apar ca fiind foste 86xxx-87xxx dar care nu par sa mai aibe nimic din vechile vagoane, problema inca discutata printre pasionati) Era tot un fel de 77 "aerodinamic" folosit pe raza regionalei Cluj. (citat Catalin - topic Malaxa 3)
2- fost KKStb. Il tradeaza forma geamurilor, ovale in partea superioara acolo unde originalele aveau aerisiri (Catalin)
3-
4- vagon postal/bagaj Astra/Unio ?
5- vagon WIT 700-799 (Florin), ex MAV 93807 93812 93814 93818 93821 93823 93827 93828 93834 (Catalin)
6- Vagon seria Gv de provenienta MAV. Incadrate in seriile 110500-779, fabricate la Ganz; 110786-112578 fabricate la Weitzer, Ganz, Gyor, Schlick; 111910-975 fabricate la Weitzer, Gyor, Schlick.
Gv 110500-779 - lungime 8.73m; ampatament 4.00 m; tara 6.9 t; capacitate 15 t
Gv 110786-112578 - lungime 8.73m; ampatament 4.00 m; tara 7.5 t; capacitate 15 t
Gv 111910-975 - lungime 8.73m; ampatament 4.00 m; tara 7.5 t; capacitate 15 t (Florin)
7- cisterna
8- cisterna Zzf 8503xx , o recunosc dupa domul dispus asimetric si suportul continuu intre cisterna si sasiu
9- Vagon seria Gvf fabricat la Ringhoffer, Unio sau Astra.
lungime 9.45 m; ampatament 4.50 m; tara 9.5 t; capacitate 15 t (Florin)
10- vagon origine DRG tip Om (Florin)
11- vagon origine DRG tip Om (Florin)
12- seamana cu macheta de vagon de la muzeu, Imf 450000
13- posibil vagon Gvmf 2656xx , lungime 7.90m, ampatament 3.70, produs la Ganz
14- pare la fel cu 8
15- postal?
16- vagon deschis Kssf 6716xx (inmatriculare de ep2) produs de Staudinger, ampatament 4.5m, lungime 9.72m
17- pare a fi It 410xxx/413xxx din perioada interbelica
18- Vagon seria Ow 829000-829079 fabricat la Astra; Romloc Brasov si Unio Satu Mare.
lungime 11.06 m; ampatament 5.8 m; tara 15.5-17.25 t; capacitatea 5320 pasari
19
20- locomotiva 142.000
21
22
23
24

Cand mai am timp o sa mai completez cu date specifice fiecarui vagon pe care il cunosc si mai astept si de la voi raspunsuri.
 
2- fost KKStb. Il tradeaza forma geamurilor, ovale in partea superioara acolo unde originalele aveau aerisiri. Nu pot identifica tipul exact din cauza ca apare incomplet.
 
6. Vagon seria Gv de provenienta MAV. Incadrate in seriile 110500-779, fabricate la Ganz; 110786-112578 fabricate la Weitzer, Ganz, Gyor, Schlick; 111910-975 fabricate la Weitzer, Gyor, Schlick.
Gv 110500-779 - lungime 8.73m; ampatament 4.00 m; tara 6.9 t; capacitate 15 t
Gv 110786-112578 - lungime 8.73m; ampatament 4.00 m; tara 7.5 t; capacitate 15 t
Gv 111910-975 - lungime 8.73m; ampatament 4.00 m; tara 7.5 t; capacitate 15 t

9. Vagon seria Gvf fabricat la Ringhoffer, Unio sau Astra.
lungime 9.45 m; ampatament 4.50 m; tara 9.5 t; capacitate 15 t

18. Vagon seria Ow 829000-829079 fabricat la Astra; Romloc Brasov si Unio Satu Mare.
lungime 11.06 m; ampatament 5.8 m; tara 15.5-17.25 t; capacitatea 5320 pasari
 
8 pare a fi un Zzf 8503xx , o recunosc dupa domul dispus asimetric si suportul continuu intre cisterna si sasiu.
16 pare un vagon Kssf 6716xx (inmatriculare de ep2) produs de Staudinger, ampatament 4.5m, lungime 9.72m, Catalin parca l-a adus in discutie mai demult.

Voi stiti ce serie aveau WITurile exMAV ?
 
Pare sa fie ceva acolo, ce aduce a cabina de franar.

10 si 11 sunt ca asta: http://i.ebayimg.com/00/s/NDYxWDEwMDA=/z/mjoAAOSwMVdYGyxv/$_58.JPG
12 seamana cu macheta de vagon de la muzeu, Imf 450000. Cred ca am mai vazut poze cu vagonul asta, dar din primul razboi mondial.
13 iar e un G cu semnul intrebarii, am vazut mai multe variante ce seamana, dar de principiu as merge pe varianta Gvmf 2656xx , lungime 7.90m, ampatament 3.70, produs la Ganz
14 pare la fel cu 8
15 o fi vreun postal?
17 mi se pare a fi It 410xxx/413xxx din perioada interbelica

Am modificat fotografia cu luminozitate mai mare pentru a se vedea mai bine detaliile intunecate:

Asa se vede mai bine cabina de franar, de la nr.16 si numarul de geamuri de la vagonul nr.3.
De asemenea, la postal se vad 3 geamuri pe mijloc, poate va dati seama ce varianta e, ca eu nu ma pricep la astea.
 
Radu felicitări pentru topic, foarte bună inițiativa. Sugestia mea este la numerotare pe cât posibil să de facă trimitere (link) la desenele materialului dacă se cunoaște, așa cum am facut cu Cătălin și Misha pe topicurile auto și clădiri. Știu că munca de identificare este greoaie și anevoioasă dar sper să nu vă supere sugestia mea. Scuze de offtopic. :aplauze:

Later edit: Radu acum văd că ai adăugat deja link, totuși o să las postul meu pentru alții.
 
WIT-ul ex MAV:

stiu numerele pe care le-au purtat la MAV pana in 1919 cand au trecut la CFR:

93807 93812 93814 93818 93821 93823 93827 93828 93834. Fac parte din seria MAV 93807-93834. Nu stiu ce numere au avut la CFR.

schita:

wit%20MAV_zpst9uhv3fy.jpg
 
Ca fapt divers. In 1959 la CFR erau 19781 vagoane acoperite pe 2 osii, seria K erau 5658 si 8059 cisterne pe 2 osii. Va dati seama ce incercam sa facem.

5. WIT 700-799.
10 / 12 - vagon tip Om
32779.jpg
 
Stiti imagini in care sa se vada vagoane platforma pe boghiuri cu 6 osii?