Moștenirea AEG și Orenstein & Koppel

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Deschid acest topic pentru a ce a reprezentat și reprezintă AEG pentru România.

În primul rând vreau să vorbesc despre locomotivele de linie îngustă și ca să nu încep cu cele de la Fabrica de hârtie Bușteni, că s-a mai discutat, încep cu un cea din port de la Constanța, care cred că nu s-a mai discutat.
Am citit despre ea pe blogul lui BDA și cred că am găsit și desenul.

32932419554_134481745d_z.jpg

Sursa

Vă rog să completați.
 
Re: Moștenirea AEG

<t>Pai....cea de la Dej nu a avut niciodata pantograf. Ea si suratele ei, ca au fost 3 buc exploatate din 1908, au functionat pe acumulatori.<br/>
<br/>
Nu stiu sa fi vazut vreodata o catenara in nicio ilustrata cu silozul Saligny, unde jucariile astea au facut serviciul.<br/>
<br/>
AEG a facut muuuulte variante si cred ca cele mai sigure schite le faci vizitand exemplarul existent la Dej.<br/>
<br/>
Despre variantele cu pantograf am mai discurat. Vezi ca mai sunt pe la Oradea parca...inclusiv expuse....</t>
 
Mulțumesc Cătălin ai ceva poze cu ele în colecție?

Am extins subiectul să includă și Orenstein & Koppel asta cu referire la FH-Bușteni.

În Revista TCR numerele 2 și 3, de vorbește de această simpatică locomotivă, nu prea îi înțeleg istoria, dar sigur da bine pe o dioramă. Din cate înțeleg prezenta locomotivă este rezultatul unei conversii in anii '60. Am capturat și curățat desenul din revistă și a rezultat asta:
33781108055_0fabc5e741_z.jpg

Desenul este proiectat de Radu Meicu și proiectat de Mihaela Meicu. Pe desen de specifica anul 1899 :?:
 
E una dintre locomotivele de la Busteni. Originalul a fost construit in 1899, iar desenul este rezultatul unei modificari din anii 60, dupa ce am inteles ca s-au stricat anumite componente ale locomotivei originale.
Da, ar fi interesanta o astfel de CFI pe diorama, am studiat si eu problema.
 
Baga un ochi aici:

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=222&start=0

Cu electrica de la Dej aveam in plan sa scormonesc mai mult, sa obtin o schita. Constantenii de pe forum sigur se vor uita cu atentie la ea, mai ales ca si-a facut serviciul la ei in urbe. Dar...lista mea de planuri e lunga, timpul meu extrem de putin...
Nu stiu daca desenul acesta, "doua capoate", are o denumire specifica, habar n-am sincer, insa vezi singur in link-ul de mai sus, marea diversitate, aproape ca nu sunt doua la fel ca dimensiuni. Asa ca, nimic nu-i mai sfant ca o masurare pe modelul real, mai ales ca la Dej e bine pastrat si in maini sigure. Macar dimensiunile principale, restul de detalii putand sa fie dedus din poze.
 
Cătălin mulțumesc, bun postul.
Radu din asta: ar fi rezultat locomotivă "Coteț". :fluierat: . Mie unul povestea îmi pare ciudată pentru că nu înțeleg ce au păstrat din locomotiva originală.
Oricum simpatică pentru dioramă dar din '60.
 

Atașamente

  • download.jpg
    download.jpg
    10,5 KB · Vizualizări: 271
Revin cu un update. Am reusit sa gasesc poza ocomotivei O&K, sunt foarte bucuros :lautar:, poza care apare si in numarul 2 TCR .
Desi am cautat nu am gasit un desen pentru locomotiva decat ce am postat mai sus de la AEG, dar diferentele sunt destul de mari.
Daca cineva da peste planul locomotivei il rog sa faca un bine si sa il posteze.
Sper ca veti admira si bucura de poza (daca nu cumva o cunosteati deja):
33595017600_5532a55078_h.jpg

Sursa.