Salut,
Anul 1939.
Trenul rapid 93/94
Bucuresti - Constanta cu 231.000 sau 2201
pentru perioada 15.5-30.6 si 16.9-30.10
1 WR
1 A
1 AB
2 B
2 C
1 F
pentru perioada 1.7-15.9
1 WR
1 A
1 AB
2 B
3 C
Constanta - Mangalia cu 50.100
pentru perioada 1.7-15.9
1 A
0/1 AB
2B
2/3 C
1 F
Anul 1940.
Bucuresti - Constanta cu 231.000
pentru perioada 19.5-30.6 si 9.9-30.10
1 WR
1 A
1 AB
2 B
2 C
1/2 F
pentru perioada 1.7-8.9
1 WR
1 A
1 AB
2 B
3 C
1/2 F
Constanta - Mangalia cu 50.100
pentru perioada 1.7-8.9
1 A
2 B
2 C
2 F
Compunerea trenului 93 - 19.5-30.6 si 9.9 - 30.10
Bucuresti Nord - Constanta
F* C AB B WR A B C F loco
* vagonul F circula Bucuresti Constanta numai in zilele cand circula vapoarele S.M.R.
Compunerea trenului 93 - 1.7-8.9
F* C AB WR B A B C C F loco
* vagonul F circula Bucuresti Constanta numai in zilele cand circula vapoarele S.M.R.
Constanta - Mangalia
loco F B A B C C F
legenda:
clasificarea vagoanelor-
A = vagon cl I
B = vagon cl II
AB = vagon cl I si II
C = vagon cl III
T = vagon de posta
F = vagon de bagaje
TF = vagon de posta si bagaje
FS = vagon de bagaje si corespondenta
WR = vagon restaurant
Eu nu am nicio imagine in plus fata de cea din ITF.
Vagoane fabricate la Astra Arad in anii 1930 si 1940.
Vagon A - clasa 1
Vagoane metalice de clasa 1 construite in anii 1940-1941, sunt de tip greu. Aceste vagoane au distanta intre fetele tampoanelor necomprimate de 21.83 m, distanta intre pivotii boghiurilor de 14.06 m si intre osiile boghiului de 3.6 m. Boghiurile utilizate sunt de tip Gorlitz greu, avand osiile prevazute cu rulmenti. Vagoanele sunt inzestrate cu frana automata Hildebrand-Knorr combinata cu frana de mana si 32 saboti;n parte din ele au frana automata de mare putere tip Hiks, cu regulator centrifug montat la capatul unei osii.
Aparatul de ciocnire este format din tampoane cilindrice cu inele de frictiune si dispozitiv de egalizare. Accesul in vagoane se face pe la capete, unde se gasesc doua peroane frontale inchise cu usi de colt pe balamale si usi frontale rulante, dispozitive pentru intercomunicatie si burdufuri.
Vagoanele de clasa 1 au 42 locuri, repartizate in sapte compartimente cu cate doua canapele confortabile a cate trei locuri fiecare.
Peretii interiori ai compartimentelor si coridoarelor sunt acoperiti cu placi furniruite si lustruite, iar intre peretii interiori si tabla exterioara sunt montate placi izolatoare confectionate din pluta. Tabla exterioara este acoperita la partea interiaoara cu fulgi de asbest aplicati cu presiune. Ventilatia vagonului se asigura prin clape de aerisire montate deasupra ferestrelor. Ferestrele se manipuleaza printr-un dispozitiv dublu, aparat foarfeca si manivela cu roti dintate si lant. Greutatea initiala a vagonului capitonat a fost de 47 930kgf.
Vagonul Aafld 10045 in 1939
Singurul vagon de calatori in stare f.buna. Exista si trebuie sa avem grija de el.
Fost Aafld 50108
Vagon clasa a 2-a
Vagon C clasa a -3-a.
Se mai gasesc in trenurile de lucru si trenurile macara.
Uy la un Tren Interventii LC Macara.
80 53 98-65 011-1
Uy 80 53 98-65 012-0
Foste vagoane clasa a-3-a.
Vagon F - vagon bagaje
Probabil vagoanele restaurant erau cele CIWL detasate in Romania.