Malaxa 3

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Radu, multumim. Discutam dimineata cu Gam3 telefonic si amandoi am cazut de acord ca subiectul e fascinand prin diversitate. Nu erau ele mari inventii tehnice dar sunt istoria noastra si au circulat prin toata Romania Mare putand sa fie incadrate (ca model) in multe dintre garile noastre intr-un peisaj feroviar post 1935 si pana tarziu in anii 60-70...

Bizareria este automotorul salon 86135, o ciudatenie unica provenita dintr-un vagon motorizat dar cu o caroserie aerodinamica cu 4 geamuri la capat ( au existat asa 3 caroserii de 750...) si cu o compartimentare unica. Nu stiu mare lucru despre el, am vazut doar o poza la un prieten. Personal nu cred ca la data pozei mai avea ceva din vechiul vagon 86.135 (vezi si alte automotoare care apar ca fiind foste 86xxx-87xxx dar care nu par sa mai aibe nimic din vechile vagoane, problema inca discutata printre pasionati) Era tot un fel de 77 "aerodinamic" folosit pe raza regionalei Cluj.
 
Multumesc pentru informatii.

Fotografia asta mi se pare emblematica pentru diversitatea parcului CFR din acea perioada: pe de o parte vagoane antebelice, cum e si WIT-ul, pe urma tot felul de vagoane interbelice, mi se pare ca in spate e un OW - de pasari, si mai departe par sa fie niste vagoane de constructie noua si cateva vagoane de marfa mai mult sau mai putin capturate. De asemenea, vagonul din fata ar putea sa fie de origine MAV?

Cred ca putem deschide un topic dedicat analizarii unor astfel de poze de ansamblu, putem descoperi multe lucruri interesante.
 
Placa de pe Malaxa 1. Placa de pe Malaxa 3....dureaza putin sa lucrez poza.....

placa_zpsoo5m5ftc.jpg
 
Colegi forumisti, este posibil ca botul camionului sa nu fie asezat pe axul longitudinal al vagonului? barile din stanga au o curbura in plus fata de cele din dreapta vagonului. Am identificat o posibila bara articulata pentru accesul 'soferului' in vehicul, nu stiu insa ce reprezinta acea urma intunecata marcata cu '?', pare prea grosolana pentru a fi o intaritura a gratarului. Va multumesc
 

Atașamente

  • edit.jpg
    edit.jpg
    88,7 KB · Vizualizări: 410
Lucian, incerc mai tarziu, cand o sa am acces la un laptop sa postez un scan mai mare. Putintica rabdare, poate o imagine mai mare lamureste lucrurile mai bine.

Later edi:

mai bine de atat...nu pot. Pe placa cred ca scrie Malaxa SAR un numar in stanga (nr3 si anul in dreapta jos). Nu sunt 100%.

ford%20crop_zpscdeggtfu.jpg
 
Nu vad de ce ar monta motorul asimetric. Caroseria aia era un cotet de lemn acoperit cu tabla si panza, putea sa fie usor modificata. Nu vad nicio logica sa montezi motorul si transmisia altfel decat central....
 
Si eu cred ca este pe mijloc. Balustrada este impartita in 7 panouri, 3 laterale si unul central , in fata motorului. Lucian confunda al 3lea panou de pe stanga , cu panoul al doilea de pe dreapta. Daca va uitati cu atentie, al 3lea panou de pe dreapta are aceeasi indoitura precum cel din stanga. Dreapta, stanga, stand in cabina de conducere, pe directia sensului de mers.
 
Pentru cei care se pricep mai bine: capota e de la un Ford AA ( camioneta) ?
Mie asa imi pare. Grila cromata cu siguranta este, se vede semnul specific Ford in oval mic, asa cum era in epoca.

Lucian, daca te bate vreun gand de constructie....arata-ne, poate mai ajutam cu o parere, idee. Evident, daca vrei.
 
haec facies Troiae
 

Atașamente

  • 20170424_232516.jpg
    20170424_232516.jpg
    55,1 KB · Vizualizări: 331
  • 20170424_232502.jpg
    20170424_232502.jpg
    54,4 KB · Vizualizări: 331
  • 20170424_232453.jpg
    20170424_232453.jpg
    67,2 KB · Vizualizări: 330
Da, esti pe drumul cel bun! :D

Bijuteria asta merita un topic dedicat...unde pot sa iti recomand sa intaresti peretii , altfel se deformeaza in timp, chiar si pe suprafete mici.

Spor in continuare!
 
Cineva tace si face. Rog deschide un subiect separat ca merita. Nu conteaza cand il inchizi (cand e lucrarea gata), conteaza ca cineva chiar a incercat sa faca ceva din putinul material documentar existent !
Felicitari.

Eu sper ca si Malaxa 1 sa intereseze pe cineva. Acolo vorbim tot de o conversie dintr-un vagon insa cred ca e mai usor de facut pentru ca au inchis doar una din usile de acces si au transforat-o in post de conducere. Avem poze din interiorul postului, de afara, avem acele fuste care sa acopere o solutie de motorizare mai ... grosolana. Nu reuseste nimeni sa identifice vagonul cu 7m distanta intre osii care a stat la baza motorizarii ?

In momentul in care a ajuns automotor caroseria a fost vopsita complet (habar nu am acum in ce culoare) si din singura poza existenta din exterior (postata de mine anterior) se vede ca au acoperit datele de identificare CFR....deci orice ajutor e binevenit.
 
Revin cu masinuta pseudo-terminata. Nu am mai deschis un topic nou, deoarece am gandit lucrarea ca un tribut adus voua, oameni minunati. E facuta destul de 'in graba', are si cateva probleme, dar nu deranjeaza, mai mult pe camera. Inca odata va multumesc pentru ce faceti. Cornel si Cosmin, multumesc pentru recomandari, s-au notat, am vrut sa postez doar cand era gata, am intarit peretii, am scurtat botul si am largit si platforma. NB: ce e sub plarforma e zona crepusculara, dar per total a fost "fun to build".
 

Atașamente

  • 20170509_135451.jpg
    20170509_135451.jpg
    106,9 KB · Vizualizări: 249
  • 20170509_135500.jpg
    20170509_135500.jpg
    96,8 KB · Vizualizări: 250
  • 20170509_135506.jpg
    20170509_135506.jpg
    105 KB · Vizualizări: 250