Fratesti-Zimnicea 1877

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
105
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Cateva fotografii exceptionale realizate in 1877 de Andreas Reiser pe linia Fratesti (Giurgiu) - Zimnicea.
Linia a fost construita si administratat de Guvernul Rus in timpul Razboiului de Independenta.
Dupa razboi linia nu a mai fost folosita insa materialul rulant a fost cumparat de romani si a fost folosit partial pana la ww1.
Detalii despre linie si soarta locomotivelor gasiti in ITF vol 1.

Ce merita mentionat este ca intreaga linie a fost construita in regim de provizorat, folosind masiv lemnul ca material de constructie rezultand o atmosfera veritabila de far west in plina Campie Romana.

balastiera de la Fratesti:
15123149_1329894047061513_4938138082676480062_o.jpg


tren de lucru (cu balast) probabil tot in zona balastierei. Se observa uniformele ofiterilor armatei imperiale ruse:
15123330_1329894043728180_1443683682055925522_o.jpg


statia Slobozia si o masina 1B Maffei
15129484_1329894050394846_8214018263702756216_o.jpg


treversarea raului Vedea:
15129408_1329894090394842_730445671823299336_o.jpg


statia Zimnicea, 1877. Locomotiva tip C n2, cumparata ulterior de romani. A circulat pe linia Bucuresti-Giurgiu dupa razboi, probabil locomotiva nr 14 Sabarul sau 15 Giurgiu....:
15168766_1329894103728174_6569398956180786711_o.jpg


Alimentatea cu apa a unei locomotive 1B construita de Maffei ( cumparata ulterior de CFR si alocata in 1881 liniei Buzau Marasesti -depou de domiciliu Buzau apoi din 1882 depoului Bucuresti unde a tractat si primele Orient Express). Se vede notatia pe vagon, initialele de la Fratesti-Simnicea.... imaginea este luata in statia Zimnicea.
15110901_1329894113728173_6483095206744929613_o.jpg
.

Feribotul instalat la Zimnicea in 1877 pentru trecerea trupelor si materialului rulant peste Dunare pe frontul cu turcii. Erau achizitionate SH de catre Guvernul Rus, acestea operand pana in 1877 pe Rin:
15129431_1329894160394835_682743211724565016_o.jpg
 
După cum am promis Catalin. Mititica Handyside în lucru. Stima
 

Atașamente

  • 20161212_171548.jpg
    20161212_171548.jpg
    109,4 KB · Vizualizări: 1.170
  • 20161212_183957.jpg
    20161212_183957.jpg
    105,3 KB · Vizualizări: 1.167
  • 20161212_183924.jpg
    20161212_183924.jpg
    126,8 KB · Vizualizări: 1.173
Sa nu-mi spui ca-i faci sistemul de prindere pe sina? :p

Imi place mult ce faci acolo! Spor in continuare!
 
Salutare. Doar ceva simplu, sa dea impresia ca e acolo. Știți cumva unde se țineau cărbunii? Stima
 
Salut Lucian,

Felicitari pentru realizare, ma bucur sa vad oameni interesati de pre-istoria feroviara romaneasca!

Referitor la intrebarea ta: unde tinea carbunii? In primul rand, acestea erau locomotive de manevra deci cantitatea de carbuni era redusa fiindca locomotiva nu pleca niciodata prea departe de depozitul de carbuni si putea fi alimentata usor.

Te-ai ghidat numai dupa vederea laterala si ai facut niste placi care ies in fata de la marchiza, fara nimic in spatele lor. In realitate, acolo, in stanga si in dreapta focarului erau cele doua cutii mari in care se tineau carbunii. Erau fie acoperite cu un capac, fie chiar libere in partea superioara (se vedeau carbunii) - iar in interiorul marchizei, in partea inferioara, erau niste guri de alimentare de unde fochistul lua carbunii cu lopata si-i incarca pe gura focarului De asemenea, o cantitate limitata de carbuni este posibil sa fi fost in partea din spate a marchizei intr-un spatiu ingust, unele locomotive aveau si acest aranjament.


Presupun ca te-ai ghidat dupa aceasta vedere laterala: http://www.irsociety.co.uk/Archives/53/Hopton.jpg
Uite si o sectiune prin locomotiva: http://www.irsociety.co.uk/Archives/53/Avonmouth.jpg
Sunt din articolul asta, sper ca-l stii : http://www.irsociety.co.uk/Archives/53/Handyside.htm
 
Salut Victorian. Mulțumesc mult pentru clarificări. Am studiat articolele de pe net, dar după Istoria tracțiunii feroviare și Revista Modelism. Marchiza nu e gata, e pusă doar pentru poza. În revista Modelism e o vedere din fata cu locomotiva și apar acele mici cutii. Mulțumesc încă odată. O idee despre schema de culori? Cu respect
 
Locomotivele romanesti ale perioadei aveau aceeasi schema coloristica "la moda" in Anglia pentru perioada respectiva (cu numeroase exceptii, adica erau cai ferate locale care isi faceau un titlu de glorie in a avea o schema coloristica proprie) adica rotile si sasiul brun ciocolatiu, livreaua verde masliniu (olive green) si pe acesta eventual liniaturi contrastante, galben deschis, galben canar, rosu etc cu sau fara umbre negre, insa e posibil ca locomotiva noastra sa nu fi avut acele liniaturi, sa fi fost doar verde masliniu? Habar n-am, oricum daca au vopsit-o vreodata nu cred ca s-au mai chinuit sa-i refaca si liniaturile, a devenit un verde uniform - nu uita ca era o cale ferata de razboi, nu prea aveau timp de finetzuri din astea!

Sa nu uit, de obicei la locomotivele britanice grinda tampoanelor era vopsita in rosu viu (rosu semnal) o reminiscenta a infamului Red Flag Act, care impunea ca orice masina cu aburi sa fie precedata de un om alergand cu un steag rosu in mana :D
 
Salut Lucian,

Iti confirm ca era verde. Te rog mai da-mi cateva zile, incerc sa-ti obtin scanuri dupa cele doua imagini realizate de Reiser in statia Zimnicea (1877). Domul de abur era auriu ( nu stiu exact din ce metal era invelitoarea, daca era metal "chior" sau vopsit ).
 
Nelutu, am scris in legenda pozei: Fratesti -Simnicea.... azi Zimnicea.

Lucian, de la Reiser citire, 1877 an de gratie:

reiser_zpskmrmhkfm.jpg


trebuie mentionat ca la data pozei locomotiva era abia adusa in UK, cum a ajuns ea vopsita la CFR ...naiba stie ca poze nu sunt (sau sunt dar eu n-am stiinta de ele). Daca a mai avut infloriturile...eu zic ca la prima vopsire a devenit verde complet.

si inca una din minunatele fotografii facute de Reiser pe linie in plin Razboi de Independenta. Un adevarat fotoreportaj de razboi minunat pastrat in Biblioteca Academiei Romane.

reiser%202_zpsevpqrwrg.jpg
 
Sa nu uit:

Dorin, eu nu am apucat sa studiez bine masina asta, insa nu cred ca Lucian a gresit prea mult...
Masca aia ascundea (asa cum vad in desenul de mai jos), cilindrul care actiona mecanismul suplimentar.
Deci, nu mai e deloc loc de buncar de carbune care, da, in mod obisnuit era si acolo (pe langa buncarul obisnuit la locomotivee tender, cel din marchiza spate). Prezenta carbunelui peste cilindru o vad putin...nesanatoasa (pe langa nepractica) praful de carbune ar acoperi imediat pistonul cilindrului.... Nu ar depozita nimeni carbune peste un cilindru functional.

Avonmouth.jpg


Deci da, aia e o masca, in spatele careia se afla cilindrul (functional sau nu la data pozelor lui Reiser). Nu cred ca cineva s-a straduit sa scoata tocmai cilindrul ala... Apoi, un perete frontal in dreptul acelei masti, care sa "imbrace" frumos cutia de foc, s-ar vedea in pozele lui Reiser. Eu acolo vad...intunere...
 
Salut Catalin,

Nu contest, sectiunea arata clar ca acolo e pozitia cilindrului, deci e foarte posibil sa fie cum spui tu! Dar tot nu mi-e clar atunci, era un singur cilindru in partea dreapta sau erau doi simetrici, unul in dreapta si unul in stanga? As zice ca mergeau pe o solutie simetrica si atunci avea doi cilindri.

Rezulta ca singurul loc pentru carbuni ramane in spatele marchizei, o cutie lunga si ingusta!

Oricum, pozele marite arata grozav, se vad o gramada de detalii acolo. Nu in ultimul rand, se vad clar liniaturile - pe lateralul marchizei si chiar pe rezervorul de apa - care par o culoare destul de inchisa, probabil rosu! Se mai vede ca in loc de tampoane normale aveau niste bucati de lemn (in engleza se cheama tampoane proaste - dumb buffers). Pe frema - footplate se mai vad si o cutie mai mica in fata pentru nisip si o cutie mai mare in spatele ei, probabil pentru scule - numai in partea stanga. Se mai vede si placa ovala din bronz cu numele producatorului, in mijlocul placii laterale a marchizei. Se vede o treapta in partea laterala a cutiei de foc, ba chiar si o placa curbata deasupra capacului cutiei de fum, pe care probabl initial se putea citi numele locomotivei!
 
Dorin, nu stiu ce sa zic cu simetria. Asa mi se pare logic dar asta inseamna doi cilindrii, doua angrenaje...mai aveau loc in marchiza ? :)
Merita studiata problema...
Poate articolul postat de tine are raspunsul, nu am avut timpul sa-l citesc cu atentie in intregime.
 
Bună dimineața. Atenție sunt doua sisteme diferite în cele două poze cu locomotivele. Un sistem cu cilindri orizontali si unul cu cilindri verticali cu acțiune directa asupra tamburului, ca în cazul locomotivei noastre. Doi cilindri în ambele cazuri. Locomotiva noastră avea cilindri în partea din spate a marchizei, cu loc pentru cărbune în cele doua locașuri din fata. Iar placa aceea curbata din spatele coșului cred ca era folosită la prinderea tancului de apa de cutia de fum. Zic eu. Funcționarea sistemului o aflam chiar din gura inventatorului :)
https://www.google.com/patents/US158070
Cu mult respect
 
Lucian, multumesc de lamurire !
Recunosc, nu am avut vreme sa revad articolul din Modelism sau sa ma aplec mai mult peste acest subiect. In ce perioada vrei sa incadrezi masina ?
 
Refăcut
 

Atașamente

  • 20161220_195612.jpg
    20161220_195612.jpg
    136,6 KB · Vizualizări: 809
  • 20161220_195540.jpg
    20161220_195540.jpg
    134,1 KB · Vizualizări: 806
  • 20161220_195552.jpg
    20161220_195552.jpg
    143,5 KB · Vizualizări: 808