Fulger/Regele Carol I Pullman Express - lamurire

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lucian29

Active Member
Trenulist
29 Iunie 2016
233
87
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Buna seara,
In Volumul 2 al cartii "Istoricul tractiunii feroviare din Romania" este prezentat la pagina 150 trenul Fulger/Regele Carol I Pullman Express care avea in compunere 3 vagoane salon Pullman si 2 vagoane bagaje. Ati putea sa imi spuneti ce model erau aceste vagoane de bagaje, daca apartineau CIWL sau CFR, si daca exista corespondent pe piata la scara H0. Va multumesc mult. Cu respect, Lucian
 
Vagoanele erau proprietatea CIWL si erau inscrise in parcul CFR.
In 1936 erau 4 vagoane tip furgon inscrise in parc. NR 1305 / 1181 / 1182 / 1183. Dupa aceste numere se pot identifica vagoanele si apoi sa vedem daca exista modele pentru ele.
 
Buna ziua. Multumesc mult pentru raspuns. Am achizitionat la scara H0 un set LS Models 49171, cu 2 vagoane Pullman 4160 si 4146 si lucrez la o locomotiva BR18 Liliput special pentru aceasta garnitura.
In cartea 'I Treni de la CIWL ', se mentioneaza ca aceste vagoane furgon erau amplasate la inceputul si sfarsitul garniturii pentru a proteja vagoanele de calatori de fumul locomotivei si pentru protectie in caz de impact. Primele modele erau realizate in varianta cu lemn de tec si au fost inlocuite in 1928-29 de 46 de vagoane din otel. Mai spune deasemenea ca varianta Pullman de piturare a fost inlocuita de maron inchis in 1929, iar in 1932 cu albastru. Stiti cumva in ce varianta a circulat la noi? Stima
 
Din datele mele vagoanele 4160 si 4146 nu au circulat in Romania. In Romania au fost detasate vagoane Pullman Flèche d’Or si Etoile du Nord, cu 8 si 9 ferestre.
Setul LS Models 49171 este Côte d'Azur si are cu 7 ferestre.

Rivarossi 4090 - WPS Salon Pulmann


Vagonul Electrotren E18255 - salon Pullman- 2 al Compania de los Ferrocarsiles Andaluces.
Pullman- 2 a fost fabricat la Metropolitan Camell Carriage Wagon & Finance CºLtd in 1928.

Luat pentru a face vagon salon cu bucatarie Pullman cl 1.

DSC_0199 by FlorinIS, on Flickr


DSC_0198 by FlorinIS, on Flickr


Iata compunerea trenul rapid 91/92 “Fulger / Regele Carol I Pullman – Express”, asa cum apare in mersul trenurilor 1937 (nu am pentru anul 1933):
91%2092%20%20ldquoFulger%20Regele%20Carol%20I%20Pullman%20ndash%20Express%20DSC_8328.jpg

91%2092%20Fulger%20Regele%20Carol%20I%20Pullman%20ndash%20Express%20DSC_8382.jpg


Referitor la vagonul de dupa locomotiva 231.041 cu tenderul 231.093 gata de plecare din Constanta spre Bucuresti, la 22 mai 1933.
Aici am vorbit despre el:
http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=73&t=3538&p=152934&hilit=Pullman+%E2%80%93+Express#p152934

Si aici o compunere din 1940
http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=73&t=11060&p=152813&hilit=Pullman+%E2%80%93+Express#p152813

Ce s-a intamplat dupa 1945 cu fostele vagoane Pullman detasate in Romania.

WPC 4058 - casat
WPC 4059 - amenajat in 1948 ca vagon restaurant fix in Dunkerque-Ferry (Franta), ulterior casat
WP 4072 - casat
WP 4077 - casat
WPC 4109 - transformat in restaurant si vandut la O.S.E. ca restaurant 1007. ulterior casat. (destroyed at Kifissos 01/02/1983)
- http://balkanmodels.biz/forum/download/file.php?id=101
WPC 4110 - transformat in restaurant si vandut catre Portugalia dupa 1951. Vandut catre VSOE.
WP 4113 - distrus in WWII
WP 4115 - casat (dupa 1952)
WP 4117 - distrus in WWII. Reconstruit in 1955 de catre Breda ca vagon restaurant 4273.

WP 4130 - casat

Furgonul nr 1305 face parte din seria CIWL 1297-1319. Nu stiu ce culoare era. Probabil albastru.
Furgonul nr 1315 este singurul care a fost cumparat de la CIWL in anul 1948. La CFR a devenit vagon bagaj nr. 5100.

Modele de furgoane H0:
http://gamos81.altervista.org/Estero/Carrozze/CIWL/furgoni.htm
 
Bună ziua. Va solicit din nou ajutorul. În Istoricul tracțiunii feroviare, în poza cu Pacificul, între lămpile locomotivei apare și blazonul trenului, un Fulger pe un tricolor oval. Pe bordura emblemei par scrise și ceva litere, probabil denumirea trenului. Sau poate umbre de la 'lauri' :) Ați putea sa mă ajutați în aceasta privință? Există o poza cu o rezoluție mai mare? Cu respect
 
Revin cu informații din mersul trenurilor CFR din anul de gratie 1934. Eu înțeleg ca acest tip de tren, fulger este o clasă aparte. Nu are legătură cu trenurile accelerat 91/92 cu care este identificat în ITF. Acestea au în compunere intr-adevăr vagoane restaurant, dar Carol 1 doar vagoane salon Pullman clasa 1 și 2. Cel puțin în sezon. În extrasezon vad ca se adaugă vagoane CFR clasa 1,2,3. Am aruncat mănușa :)
 

Atașamente

  • Screenshot_2017-02-26-04-09-17.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-09-17.jpg
    154,5 KB · Vizualizări: 446
  • Screenshot_2017-02-26-04-09-13.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-09-13.jpg
    125,7 KB · Vizualizări: 446
  • j.jpg
    j.jpg
    138,6 KB · Vizualizări: 440
Altele
 

Atașamente

  • Screenshot_2017-02-26-04-09-01.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-09-01.jpg
    141,1 KB · Vizualizări: 444
  • Screenshot_2017-02-26-04-08-57.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-08-57.jpg
    129,8 KB · Vizualizări: 450
Bonus
 

Atașamente

  • Screenshot_2017-02-26-04-12-03.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-12-03.jpg
    147,9 KB · Vizualizări: 448
  • Screenshot_2017-02-26-04-11-07.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-11-07.jpg
    139,9 KB · Vizualizări: 450
  • Screenshot_2017-02-26-04-10-59.jpg
    Screenshot_2017-02-26-04-10-59.jpg
    111,2 KB · Vizualizări: 441
  • Like
Reacții: MariusM
Referitor la poza din ITF cu vagonul CIWL cu inscripții în limba română, cred ca este greșit identificat ca fiind de la inaugurarea trenului Carol1, acesta neavand vagoane de dormit, mai degrabă face parte dintr-un tren personal 905/906. Rog deasemenea ajutor cu identificarea prescurtarii C.B.a. Știu ca se referă la inițialele celor 2 orașe, e logic , dar ce înseamnă "a". Văd ca se transforma în C.B. După sosirea de la Alexandria a navelor serviciului Maritim. Mulțumesc mult. Cu respect.