Locomotive CFR in imagini de epoca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Discutand despre locomotiva benzino-electrica, dupa cum avea rotile, ea si vagoanele, putea merge si rutier?

Sistemul a fost proiectat atat pentru circulatia pe sosea cat si pe calea ferata. Pentru circulatia pe sosea schimbau rotile, iar convoiul se forma si circula la fel ca pe calea ferata. Pe internet sunt sigur ca se gasesc imagini cu acest sistem de transport - eu am vazut cateva fotografii in revista austriaca Eisenbahn (numere mai vechi).
 
Victorian,

eu cred ca locomotiva din poza postata de tine este acelasi tip cu cele folosite Bucovina.
Ca si bibliografie, pentru aprofundarea subiectului, recomand tuturor "Istoricul Tractiunii Feroviare din Romania" sau articolul publicat in septembrie 1925 in Buletinul Cailor Ferate Romane:

11022009194849no6.jpg


pentru tine am facut si un scan dupa una din poze, cea in care apare mai bine o astfel de locomotiva. Din pacate, pentru ca e o reproducere pe hartie de ziar dupa fotografie, scanul nu e tocmai fenomenal. Dar macar ceva detalii se disting bine:

lokomotivaay4.jpg
 
Multumesc frumos de raspuns Catalin,

Si pentru mine lucrarea mentionata de tine ramane de referinta atunci cand am vreo nelamurire de natura feroviara privind istoria CFR, deci atunci cand am gasit poza postata mai sus, am luat imediat volumul I si am inceput sa caut. La pagina 427 sus este o imagine a unui vagon generator care arata suspect de identic celui din poza. Dupa cum bine stim, chiar si masini din aceeasi serie au de obicei detalii diferite. Aici insa detaliile sunt atat de suspect de asemanatoare, incat imi vine sa cred ca e vorba despre aceeasi masina. Uita-te cum stau obloanele de la motor in pozitia "deschis" in acelasi fel...

Nu-mi pot da seama cate exemplare s-au facut din tipul asta, dar in mod sigur nu au fost foarte multe. De aceea iti multumesc pentru pozele scanate, este interesant ca acest "experiment" austriac de transport pe sine s-a soldat cu atat de multe documente fotografice.

As zice, e chiar suparator ca despre acest moment mai degraba singular din timpul primului razboi mondial avem atatea imagini si iata ca mai apar poze noi pe net, in timp ce despre locomotivele DBSR avem, cu toatele, vreo trei clisee neclare, iar cercetarile mele din ultimele saptamani nu s-au soldat cu nici o imagine interesanta...

De asemenea, va rog sa remarcati imaginea cu podul de la Cernavoda. Dupa parerea mea arata momentul in care trupele straine au patruns pe pod. Se vad destul de vag niste umbre la capatul podului, probabil o grupa de cavalerie de avangarda care "testau" terenul pentru o posibila inaintare.

Am pe undeva o imagine dureroasa care arata aceleasi trupe "pozand" in fata dorobantilor.

E bine sa stiti ca in timpul primului razboi mondial, intr-un moment dificil pentru Romania, s-a pus problema dinamitarii podului de la Cernavoda pentru a opri inaintarea trupelor inamice dinspre Dobrogea. In cele din urma, s-a decis (si executat) aruncarea in aer doar a podului peste bratul Borcea tocmai pentru a pastra capodopera inginerului Saligny.

Dupa doctrina militara de la sfarsitul secolului al XIX-lea in jurul capului de pod Cernavoda a existat un intreg dispozitiv defensiv alcatuit din cazemate amplasate pe dealurile din jurul localitatii. Azi majoritatea sunt distruse, cele aflate in mijlocul campului se mai pot "citi" doar ca niste simple gropi de moloz. Una insa a supravietuit la un fost I.A.S. transformata in depozit de cartofi.

O alta asemenea cazemata se mai gaseste si la capatul podului dinspre insula mare a Brailei. Este, in momentul de fata, cea mai bine pastrata dintre toate fortificatiile militare ale secolului al XIX-lea, avand inca pe pozitie cupola metalica de protectie (se vede ca o "ciuperca" de metal de vreo 2 metri diametru, vopsita in gri, intre liniile de cale ferata ce merg spre podul veci si spre podul nou)

Deci militarii inamici care patrundeau pe pod nu puteau sa stie ce-i asteapta la capatul celalalt al podului... puteau sa fie "luati in primire" de un baraj nimicitor de mitraliera!
 
Sa ma completam cu ceva linkuri, tot de pe Drehscheibe Online.

Sibiu - Agnita - 28.7.1969

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4299778,4299778

Depoul Bucuresti Basarab - 26.-27.7.1969

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4374859,4374859

Sibiu - Alba Iulia - Cluj - 29.-30.7.1969

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4377426,4377426

Cluj - Oradea - Arad - 31.7.-1.8.1969

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4380929,4380929

Oravita - Anina: CFR - 9.-10.8.1978

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4391962,4391962

Si lista locomotivelor 150.1101 – 150.1134 ex DRG - BR 52 si BR 50:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4398404,4398438
 
O noua aparitie ca si completare la lista de mai sus: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4405080
Imagini ale CFR din 1978 .
 
.....si o imagine "original" de pe vremea cand bunicul meu lucra ca inginer constructor CF, incercarea unui pod. Din pacate pe multele poze mostenite din acea epoca (anii '20 - '30) nu e specificata si locatia.



PDI
 
scurta calatorie in timp...am ramas tare impresionat de fotografie!strabunicul meu a lucrat la CFR pe linia Craiova-Calafat...din pacate nu mi-a lasat nici o poza... :(
 
Stimati colegi, si mie mi-au trezit niste amintiri frumoasa pozele vazute, in special cele de pe link-ul dat. Daca imi permiteti, acolo este prezentata printre multele locomotive cu aburi din Depoul Satu Mare, si cele de cale ingusta, si anume chiar unul din exemplarele ce s-au pastrat la Satu Mare, acum in parcul Gradina Romei. Este vorba de locomotiva cu numarul CFR 764 059 ex PKP, care in momentul de fata este doar un exponat static care arata asa:

Respect
 
O mica rectificare.
Locomotiva amintita de tine n-a circulat la PKP. Face parte dintr-un lot de 10 locomotive comandate de CFR pentru liniile inguste din zona Satu-Mare in anul 1949. Fata de cele PKP difera in principal prin tender acesta avind 2 osii. Cele produse pentru PKP au avut tendere pe 3 si 4 osii. Alte date interesante aci: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4306
 
Multumesc pt rectificare Gabi, probabil si eu m-am exprimat gresit. Asa este. Eu in momentul da fata incerc sa fac o mica reconstituirea a liniilor inguste din zona Satu Mare (de altfel orasul meu natal). Tare as vrea sa stiu ca pe langa acest tip de aburoasa ce locomotive si vagoane au mai circulat pe liniile inguste, care pana la un moment dat intrau chiar si in centrul orasului.
Respect
 
Dupa datele ce apar in volumul II al Micii Monografii CFR, scrisa de Ing. Radu Bellu, pe liniile inguste din zona orasului Satu Mare ar fi circulat urmatoarele serii de locomotive si automotoare de ecarta ment ingust:

1. Seria maghiara 389 (un exemplar din ea se gaseste in depoul Sibiu), folosita intre anii 1893 - 1920.

2. Seriile maghiare 490 si 491, folosite intre anii 1907 - 1948.

3. Seria 764.000 (locomotive tender), folosite intre anii 1923 - 1950.

4. Seria 764.050 (locomotive cu tender separat), folosite pana in anul 1972.

5. Seria L45H (locomotive diesel), folosite dupa anul 1968

6. Automotoare cu abur tip 1A1, fabricate la uzinele Ganz.
 
Cred ca nu s-a mai pus acest link:
http://www.helgeharling.de/Osteuropa/

In stanga este sectiunea cu tari,mai in josul paginii se afla si Romania.
 
Si alt link in care gasiti multe imagini cu material rulant produs de FAUR:

http://www.tabor.wask.pl/typy.php?
 
offtopic...scuze de mesaj....stie cineva ceva de aceasta carte http://www.amintiriferoviare.com/literatura-feroviara.html
???
 
Pai dupa cum scrie pe site:

"Cartea complet㒠destre cea mai popular㒠locomotiv㒠electric㒠din România care a
schimbat intreaga istorie feroviar㒠a că’ilor ferate Romane"

Din cate am inteles cartea va aparea prin decembrie, va fi scrisa de catre Mircea Dorobantu.

O asteptam cu nerabdare. :D
 
Despre locomotivele cu aburi de la CFR, undeva in text este specificata ca o mare realizare in portofoliul societatii.

http://www.soma.ro/dezmembrari.html
 
Pai e istoria noastra dezafectata, a cailor ferate :(
Soma a spus:
Dezafectarea unui numar de 8 000 de vagoane de diverse tipuri si a cca 300 locomotive cu abur si Diesel apartinand SNCFR
 
Soma a scris:
"Dezafectarea unui numar de 8 000 de vagoane de diverse tipuri si a cca 300 locomotive cu abur si Diesel apartinand SNCFR"

:-x :-x :-x :-x :( :( :( :( :-x :-x
 
Dane,ma intreb oare restul de alte 1400 de locomotive ce carnatari ferentaristi le-au facut felul :-x. Ar trebui sa cumparam mai multe conserve de mazare si pate de ficat, poate dam de vreo bucatica de 50.1000 sau macar de o particica din vreun DD...?

Sau sa cumparam un Renault Clio cu gandul ca e facuta din fierul acestor locomotive exportat si rematritat in Turcia si apoi sa ne mandrim prietenilor pasionati "am masina din tabla de la locomotive :mrgreen:"