Ceferiada 1939

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Ceferiada 1939
MCFR_002-horz.jpg

foto - http://www.aliceinwonder.net/2014/01/muzeul-cailor-ferate-incursiune-prin.html

Exponate:
Locomotiva CFR 597 OCNA - Henschel & Sohn, Kassel 1890
Vagonul persoane Cafld 70192 - Astra Arad 1935
Vagon Coletarie Rapida Gddmw 208.102 - Astra Arad 1939
Pe aceasi linie cu vagonul de coletarie era vagonul refrigerent Rcmw 830.107 - Astra Arad 1937
Vagon transport pasari Ow 829.065 - Unio Satu Mare 1935
Vagon transport peste Ypw 835.002 - Unio Satu Mare 1934

Vagonul persoane Cafld 70275 - Astra Arad 1939
Locomotiva 683 Tighina ce a rulat in 1860, pe linia Cernavoda - Constanta (e pe aceasi linie cu vagonul Cafld 70275)
Plug zapada suedez cuplat cu un tender de la o locomotiva 140.139
Plug simplu de zapada, 615, pe 3 osii (sistem Forster ?)
Locomotiva Sulzer

Locomotiva 142.057 - Malaxa 1939
Automotorul AB 1002/1005 - Malaxa 1937
Automotorul Bc 753 - 1939, cu 4 osii aerodinamic, motor 220 CP, comanda electro-dinamica

In zona podului
Vagonul sanitar nr 212 (ex-KPEV pe 4 osii)
Vagonul dinamometric WD 500 - Italian 1928-1929

Vagonul Aafld 10014 - Ernesto Breda 1928
Vagonul de dormit tip Y, CIWL WL 3820 - Nivelles Belgia 1939. Cu 11 compartimente, 22 locuri.

Vagonul regal sufragerie 62 (ex CFR 10) - Smichow 1892
Vagonul regal bucatarie 64 (ex CFR 20) - Smichow 1895
Ambele din trenul regal al lui Carol I.

Alte exponate:

- vagonul W.A.G. nr 360, de aparare pasiva
- vagonul W.A.G. nr 361, de aparare pasiva
- vagon de prim ajutor
- locomotiva diesel de manevra D. 20.0001
- vagonul W.A.S. nr 370, pentru reviziile de vagoane


- autobusul Austro Fiat nr 170, cu 25 locuri
- autobusul Mercedes nr 295, cu 21 locuri
- autobusul Renault nr 49, cu 21 locuri
- camioneta Mercedes nr 344 de 3 tone pentru transport marfa
- camioneta Ford nr 252 de 2 tone, pentru tranport de coletarie
catalin a spus:
...

si in 1939 la ceferiada, multa diversitate :)


Pe o linie special construita au defilat urmatoarele trenuri:

- primul tren care a circulat in Romania intre Bucuresti - Giurgiu in anul 1869.
- trenul in care si-au facut intrarea triumfala in Bucuresti , prin gara Mogosoaia, Regele Ferdinand si Regina Maria
- prima locomotiva fabricata in Romania

Material rulant de sub domnia Regelui Carol II

- tren de persoane
- tren accelerat
- tren rapid
- trenuri automotoare
- tren rapid de coletarie
- tren de marfa
- tren petrolier
- tren macara
- tren plug zapada
- tren sanitar
- tren automotor sanitar
- tren baie
- tren brutarie

Imagini
CFR 80 53 97-10 500-0 UWD - Vagon Dinamometric

Fabricat Ernesto Breda (IT) 1928

Vagonul C.Sanitar nr 212 de origine prusaca (ex-KPEV).


foto - album CFR

Vagonul C.Sanitar nr 212.

"Vagonul a fost amenajat la Atelierele Bucuresti Grivita, dupa indicatiunile Directiunei Medicale, dintr-un vagon cu 4 osii si cuprinde: o sala pentru raniti, o sala pentru pansamente si interventii chirurghicale, cabinetul medicului si wc. Este inzestrat cu tot mobilierul, aparatura si instrumentalul necesar pentru a face interventiuni, pansamente si in general, a da in cele mai bune conditiuni primul ajutor. Vagonul poate fi incalzit prin calorifer cu aburi de la locomotiva sau independent prin sobe cu carbuni. Iluminatul este electric gratie dinamului si a unei baterii cu acumulatori, iar ca precautiune, vagonul este dotat cu lampi de rezerva cu petrol"
 
camionul Ford 252 apare aici in dreapta pozei:



bucatica de Breda este din vagonul Aafld 10014 - Ernesto Breda 1928

poza intreaga:



in spate, in umbra palmierului vagonul de dormit tip Y, CIWL WL 3820 - Nivelles Belgia 1939. Cu 11 compartimente, 22 locuri. Nu vad in lista ta Florin, automotorul liniei Arad-Cenad din prim plan. In stanga este stadionul Giulesti, in spate se vede gardul care despartea incinta muzeului de triajul Grivita.

trenuletul din incinta:



statia acestuia, inspirata din constructiile de pe litoral (gara Mamaia):



Exponatele din interior (sub tribuna stadionului). Nici acestea nu sunt in lista Florin:



detalii despre acestea intr-un viitor post :)
 
Azi, o surpriza placuta de pe site-ul Fortepan HU.


http://www.fortepan.hu/_photo/display/32418.jpg


Poza este a primului automotor romanesc din seria 1000 construit de Malaxa, se recunoaste conturul Romaniei Mari pe panoul indicator. Imagine de la Targul international de la Belgrad din 1937.
 
Buna Dorin,

Interesanta imagine. Fotografii din 1937 de la Beograd apar si in alte parti (inclusiv unele foarte retusate in cataloage de material rulant). Aceasta este prima pe care o vad intr-un cadru real.
 
Insa situl fortepan are o gramada de surprize placute. Am gasit acolo o multime de poze cu tematica feroviara din Romania.