Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Florin:

din ciclcul "eram tanar si faceam poze proaste". Nu sunt cine stie ce, dar macar sunt cu locomotiva ta, pe vremea cand invatam sa folosesc o digitala.

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/DSCF0128.jpg

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/DSCF0137.jpg

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/DSCF0138.jpg

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/DSCF0139.jpg

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/DSCF0140.jpg

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/DSCF0165.jpg

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/DSCF0167.jpg

later edit, promisiunea. Sper sa gasesc timpul sa calculez dimensiunile pentru buncarul de pacura, asta daca nu are altcineva timpul sa le posteze :

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/tender.jpg
 
Catalin, multumesc pentru poze . Planul tenderului este perfect, ma ajuta f.mult.
 
Cel putin asa ar trebui sa arate locomotivele cu aburi pastrate si expuse :aplauze:
Stiu povestea mutarii ei, cu macaraua care a prins-o de unde nu trebuia :fluierat:, dar per total arata excelent, iar pozele tale reusite o pun si mai frumos in evidenta :aplauze:
Din cartea "Locomotive cu abur" (Sebastian Petrescu) am invatat multe lucruri interesante despre componentza si functionarea acestor superbe masinarii. Este adevarat ca randamentul lor este foarte mic in comparatie cu cel al locomotivelor diesel sau electrice :D, dar ele sunt mult mai spectaculoase si ne capteaza totdeauna atentia datorita faptului ca au toate mecanismele la vedere 8)
 
Asa este ,la CUG se afla 4 locomotive cu abur seria 50.000. Este vorba despre 50.192 , 50.439 , 50.521 si 50.831. Din cate am inteles ,ele au fost duse acolo din Remarul 16 Februarie.
 
La Cluj, in fostul CUG, este un tip, un roman asociat cu un francez, care repara locomotive cu abur, si pe urma, iau "Drumuri Europene"
 
Incredibil...am vazut astazi un reportaj pe TVR 3, despre podgoria Minis din judetul Arad...si...surpriza....in curtea podgoriei se afla langa niste garaje LOCOMOTIVA C.F.R din seria 230 cu nr 230 275 fabricata in anul 1935,din seria x-a, Made in Resita....locomotiva parea in buna stare...sper sa nu fie distrusa de propietarul actual
 
Locomotiva 150.1028 - Iasi - Decembrie 2010


Locomotiva 150.1037 - Iasi - Decembrie 2010



M-au lasat bateriile aparatului de fotografiat, si a trebuit sa-l folosesc pe cel de pe telefon, asa ca, claritatea lor nu este exceptioanla.
 
Gam3 a spus:
Salutare,

Locomotiva (a fost) care este clasata in patrimoniul national cultural:

150.1120



Poza de Tudosa Mihai Marian (mishu88)

Poza de mai sus a fost fă’cut㒠pe 2 mai 2008 cu ocazia unei plimbă’ri pân㒠la Nisipitu. Pe 29 aprilie 2011 ară’ta astfel acel loc:

LOCOMOTIVA%20CA%20Itcani.jpg

Suceava, lâng㒠Gara Iţcani
 
Cred ca poza este absolut semnificativa pentru starea de fapt si atentia de care se bucura "patrimoniul cultural national" in Rromanistan!
 
Aia fura fier vechi ?

Dar tousi cum a ajuns locomotiva in acea pozitie ?

Amplasamentul ei este destul de departe de calea ferata.
 
Zoly87 a spus:
Asa este ,la CUG se afla 4 locomotive cu abur seria 50.000. Este vorba despre 50.192 , 50.439 , 50.521 si 50.831. Din cate am inteles ,ele au fost duse acolo din Remarul 16 Februarie.

cu ajutorul lui google maps.
numai 3 locomotive
https://maps.google.ro/maps?ll=46.791258,23.643206&spn=0.002106,0.002411&gl=ro&t=h&z=19

si cu bing
http://binged.it/SiF1DW

Aici se vad toate 4 locomotive.
 
Din pacate locomotivele de la CUG nu sunt in patrimoniul national (nu ca asta ar insemna ceva). Sunt depozitate in ideea de a fi canibalizate pentru repararea altor locomotive.
 
Locomotivele în ani diferiţi. Am dedus ani dup㒠tipul de autobuze, troleibuze, tramvaie care circul㒠prin Cluj.
2008-2010: http://googleearthonline.blogspot.ro/
2011: http://cluj-city.map2web.eu/
Tot acolo sunt. Chestia e c㒠eu ştiam de cel puţin o locomotiv㒠aburoas㒠în depoul de locomotive dar nu o vă’d nici în ani 2008.
 
Dupa ce am primit cu parere de rau raspuns cu ce s-a intamplat cu parcul de locomotive cu aburi de la Adjud de la Catalin mai aflu alta veste rea ca nu ar fi singurul parc trimis peste hotare ca fier vechi de la romrail si cum se comporta unii cu putinele[cea de la Sinaia] scapate de flacara aparatului de sudura, pacat mare pacat ca nu stim sa apreciem istoria .Prin 2005 am fost la Tatarani jud Vrancea unde se "masacrau"locomotive dupa niste piese de la motoarele LDSR de pe LDH SI 060 pentru motoare navale,m-a deprimat felul cum le dezmembrau si tot acolo am vazut si parti componente de locomotive cu aburi,tendere si chiar parti din partea din fata.In concluzie se taie tot ce se poate transforma in bani fara scrupule si remuscari.
 
la urmatoarea excursie la Lugoj, o sa le fac o vizita si o sedinta foto celor 2 (sau 3 ?!?) aburoase de linga depou. saptamana trecuta inca se mai vedeau...
 
Directia de Cultura inspecteaza locomotive<i></i>

w560xh316_locomotiva_gara_mare.jpg


Patru locomotive vechi de cativa zeci de ani, incluse in patrimoniul mobil cultural, vor fi protejate de Directia de Cultura, Culte si Patrimoniu Cultural National. Reprezentantii acestei institutii au aratat ca trei din aceste locomotive sunt abandonate la Gara Mare, in timp ce una se afla in judet.

http://www.bzi.ro/directia-de-cultura-inspecteaza-locomotive-350003