Tunelul Izvor - Misteriosul tunel din Muntele Pă’duchiosu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

home_made

Member
30 Decembrie 2010
24
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Un monument de patrimoniu national , uitat si cumparat de cineva care l-a transformat in altceva . O lucrare ce se putea realiza dupa 1989 pana in prezent si nu s-a dorit . Cand altii merg cu trenuri de mare viteza si valorifica toate resursele , isi promoveaza tot ce au mai bun , la noi se distruge tot ...Trist dar adevarat :(

Am gasit cateva informatii despre acest tunel inceput si abadonat si le-am copiat exact cum au fost redactate pentru a nu se pierde . Sursa fiind asta http://www.gazetadambovitei.ro/timp-liber/337-other/6961--tunelul-izvor-misteriosul-tunel-din-muntele-pduchiosu

" Tunelul Izvor este unul din cele mai îndră’zneţe proiecte ale Companiei Naţionale a Că’ilor Ferate, demarat în 1913, atunci când directorul naţional al companiei, un vizionar în domeniu, împrumuta 480 de milioane de lei pentru mai multe proiecte feroviare mari, printre care se numă’ra şi Tunelul Izvor.



Acesta urma s㒠aib㒠5600 de metri cu intrare în Moroieni, pe sub Pă’duchiosu, şi ieşire în Sinaia. Tunelul ar fi trebuit construit în line dreaptă’. Doar racordă’rile la reţeaua feroviară’, existent㒠la vremea respectvă’, erau curbe. Era o cale strategic㒠în contextul istoric al începutului de secol XX, care asigura o trecere rapid㒠şi sigur㒠între Å¢ara Româneasc㒠şi Ardeal.

Construcţia tunelului a început în 1914, constructorul german Iuluis Berger fiind unul dintre cei mai cunoscuţi în domeniul feroviar. Din pă’cate, ră’zboiul a oprit repede lucrarea, reluat㒠abia în 1938 şi abandonat㒠din nou. în 1941 trupele naziste de ocupaţie au reluat construcţia cu cel mai rapid ritm de pân㒠atunci, dar finalul celei de-a doua conflagraţie mondială’, însemnând şi finalul lucră’rilor, nu şi al lucră’rii. în partea dâmboviţean㒠a tunelului au fost realizaţi 480 de metri, din care doar 100 au fost betonaţi. în 1985, 2 echipe de la securitate au detonat intrarea. Unele voci spun c㒠regimul a vrut s㒠ascund㒠faptul c㒠înă’untru nemţii, în retragere, au executat 100 de localnici care lucrau la tunel. Alţii spun c㒠singura raţiune a fost cea a siguranţei, întru-cât doar o parte era betonată’. Mai exist㒠şi legenda local㒠care spune c㒠sub pă’mânt au fost îngropate, în urma detonarii, o locomotiv㒠cu aer comprimat şi utilaje unice în Europa la acea vreme. în Prahova, tunelul exist㒠încă’, dar a intrat în proprietate privată’, dup㒠ce zeci de ani a fost depozit de brânz㒠al societă’ţii de profil din judeţ. Astă’zi, tunelul naziştilor adă’posteşte o ciupercă’rie. Nici o autoritate a statului nu a fost interesat㒠s㒠declare Tunelul Izvor ca monument tehnic, dup㒠exemplul halelor UPET din centrul municipiului.

Urmă’riţi şi un interesant material video realizat de colegii noştri de breasl㒠Adriana Ră’ceanu şi Ion Obă’gil㒠"

http://www.youtube.com/watch?v=qZD-Rp2i74w&feature=player_embedded

http://wikimapia.org/11060261/ro/Tunelul-Izvor-lucrare-%C3%AEnceput%C4%83-%C3%AEn-1914-%C5%9Fi-%C3%AEnc%C4%83-nefinisata
 
Cu ani in urma cand marele expert BR era mai in mintile lui am efectuat o excursie la celebrul tunel si am inaintat pana la zidul betonat. Concentratia mare de amoniac ne-a impiedicat sa stam prea mult timp, insa am putut sa vedem printr-o crapatura dincolo in intuneric iar la lumina lanternelor nu am gasit nici o locomotiva, nemti care sa joace carti sau alte personaje ciudate. Sigur ca treaba cu locomotiva zidita precum ANA lui Manole ne-a povestit-o si celebrul personaj insa nu a putut fi dovedita la fel ca si alte povesti inventate si povestite ziaristilor ramasi in urma celor auzite ca la dentist. :D
 
Din cele discutate la radio in ultimele zile, la programele de stiri am inteles ca exista o propunere de redeschidere a unui astfel de tunel, de fapt de a se realiza de la zero o trecere intre regiuni care sa plece din aceeasi localitate. Consiliile locale din zona analizeaza toate aspectele prevazute de un astfel de proiect, dar ma indoiesc ca lucrarile vor trece vreodata de stadiul de proiect.

Referitor la legende acestea sunt interesante, pentru ca aduc un plus de farmec unui loc. Mai mult ca sigur insa nu a existat nimic de natura tehnica ingropat acolo, si ma indoiesc de actiunea trupelor de securitate care au minat intrarea in tunel, rostul lor chiar si pe acea vreme fiind altul. Majoritatea lucrarilor se executau de trupe de geniu, special pregatite pentru astfel de operatiuni, si cum se lucra intens la calea ferata cu armata, nu vad de ce acolo treburile ar fi stat altfel.
 
home_made : multumim pentru postare. Trebuie spus insa ca dincolo de legende nu e nimic senzational in tunelul neterminat de sub Paduciosu. De fapt e un banal tunel, atacat de la ambele capete, care nu a mai fost terminat niciodata din diverse motive pe care cred ca le-am mai discutat pe forum pe undeva.

Dincolo de celebrul zid cativa temerari au trecut si au gasit...nimic. Doar o zona unde s-au oprit escavarile, neconsolidata si extrem de periculoasa. In rest numai povesti...

Lucrarea nu intra nicicum in categoria "monument de patrimoniu national". In primul rand pentru ca e o lucrare niciodata terminata... In nici un caz nu vad un motiv sa fie declarat "monument tehnic". Sunt multe alte obiective in zona mult mai vechi si mai valoroase decat un ciot de tunel care nu isi putea gasi alt rol decat acela de beci sau ciupercarie.
 
Ca sa ne facem o idee despre viitorul acestor proiecte la care se viseaza vis-a-vis de reinceperea constructiei tunelului, ieri trenurile de calatori spre Pietrosita au fost anulate. :wink:
 
Buna,

Textul citat mai sus e plin cu absurditati.

Legatura intre "Tara Romaneasca" si "Ardeal" era la 1914 intre statele Romania si Imperiul Austro-Ungar.

Firma constructoare se numea Julius Berger, actuala Bilfinger+Berger.

"Trupe de ocupatie naziste" in 1941 in regatul Romaniei nu existau. Exista doar o misiune militara germana cu rol pur politic si de consiliere. In cel de-al doilea razboi mondial Romania a fost ocupata o singura data de trupe straine si anume de catre Armata Rosie in septembrie 1944, daca facem abstractie de provinciile cedate prin Tratatul de la Viena.

Articolul pare a fi scris in acea goana ieftina dupa senzational tipica presei "de jos". Informatiile pertinente istoric arata altfel si le putem citi in randurile lui catalin de mai sus.
 
Scriam undeva ca daca ar fi sa corecteze cineva toate aberatiile din presa romaneasca nu i-ar ajunge o viata de scris pe forumuri.
Ce minuni gasesti in presa centrala dar sa vedeti ce gasiti prin cea locala !!!

Tunelul Izvor trebuia sa asigure o dublare a magistralei Bucuresti-Sinaia pentru o descarcare mai eficienta a traficului de pe ceea ce era si atunci cea mai aglomerata linie din Romania. Apropos, leaga judetele Dambovita de Prahova. Care din ele face parte din Ardeal ??? :)

Au inceput sa lucre in etape bugetare, apoi a venit primul razboi mondial si dupa criza financiara a statului roman pe fondul crizei mondiale. Cand a inceput sa miroase a razboi din nou au "apasat pedala de acceleratie". Statul roman a realizat ca are probleme de logistica pe calea ferata si a bagat bani in mai multe proiecte de infrastructura. Atat de multe ca putine au apucat sa le termine pana la razboi.

Tunelul Izvor a fost inceput de antreprize romanesti si germane pe modelul cu care se lucra atunci. Nu de "nazisti", extraterestrii, etc. Cand nu au mai fost bani au abandonat lucrarile si dupa razboi alte erau prioritatile. Nu s-a mai facut nimic exceptand cateva lucrari minore de siguranta (sudarea intrarii zidul de la capatul galeriei betonate) si gaura in munte si-a primit destinatia actuala: depozit de branza si ciupercarie.

Nu e nimic secret, nici un mister, nici o mana extreterestra sau locomotive inchise in galerie. E doar o lucrare care trebuia sa faca parte dintr-o magistrala niciodata facuta.

PS: aia cu securitatea care a dinamitat tunelul in 1985 ca sa ascunda faptul ca nemtii omorasera 100 de localnici 40 de ani mai devreme e clar produsul unui minti bolnave.
 
@sogard_2003

Vb. la general despre toate trenurile de calatori anulate spre PIETROSITA sau este vb numai de IR (sageti albastre - sobolani) :?: :!:
 
stageexp a spus:
Din cele discutate la radio in ultimele zile, la programele de stiri am inteles ca exista o propunere de redeschidere a unui astfel de tunel, de fapt de a se realiza de la zero o trecere intre regiuni care sa plece din aceeasi localitate. Consiliile locale din zona analizeaza toate aspectele prevazute de un astfel de proiect, dar ma indoiesc ca lucrarile vor trece vreodata de stadiul de proiect.
Consiliile locale - mai ales cele ale unor comune ca Pietroşiţa - nu au bani pentru aşa ceva. în plus, chiar dac㒠îl fac ele, nu au baz㒠legal㒠s㒠pun㒠linie, decât dac㒠se fac ei gestionari de infrastructur㒠sau trec tunelul în administrarea MT prin promovarea unei HG, ca apoi, prin alt HG, 㒠se dea în cocnesiune gratuit㒠că’tre CNCF ,,C.F.R." S.A.. Oricum, cost㒠enorm şi pot s㒠pun pariu pe ce vreţi c㒠nu se va face astfel... şi atere îmi e c㒠nu se va face deloc. Singurul proiect de extindere al reţelei feroviare este linia Vâlcele - Rm. Vâlcea. Atât şi nimic mai mult, nu tunel la Pietroşiţa, nu Nehoiu - întorsura Buză’ului, nu Dângeni - Să’veni, nu Alunu - Seciuri.
 
pietro

<t>Deci s-a inchis si linia pe care m-am rugat 2 statii de nas sa-mi dea bilet...</t>
 
Off...Top..... Åžiiii, pe Dângeni - Să’veni s-a şi circulat....acum toat㒠zona Să’veniului e moartă’, iar ceea ce mai era bun se degradeaz㒠progresiv...Timpul nu iart㒠(şi mai ales mâna omului) !!