Portul Galati, 1900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
http://www.imagoromaniae.ro/imagini/galai-vaporul-carolus-primus-al-comisiei-europene-a-dunrii.html

http://www.imagoromaniae.ro/imagini/galai-vederea-portului.html

http://www.imagoromaniae.ro/imagini/galai-vedere-din-port-en-2-3.html

http://www.imagoromaniae.ro/imagini/galai-docurile-en.html

http://www.imagoromaniae.ro/imagini/galai-cheiul-dunrii.html
 
Cam tarziu cu informatiile, nu prea ajung sa ies pe net cum as vrea. Libertatea a fost restaurant, cum a zis Catalin, a disparut fara urma, interesele celor care o detineau au primat si au facut bani cu ea. Cand a plecat din Galati , oamenii de rand credeau ca se duce la Tulcea pentru reparatii pe sincro- liftul de acolo. De fapt era pregatita de drum lung pentru a ajunge unde a a spus Catalin. La origine a fost yacht regal. Poate gasesc poza si o atasez.

[url=http://i1022.photobucket.com/albums/af345/gamitzu/GALATI%201900/Portul-LibertateaderazboiFp.jpg][/URL]

[url=http://i1022.photobucket.com/albums/af345/gamitzu/GALATI%201900/Portul-CaseleHSampiahtCDFp.jpg][/URL]


[url=http://i1022.photobucket.com/albums/af345/gamitzu/GALATI%201900/Portul-CarolusPrimuscupavFp.jpg][/URL]
Din link reiese ca se numea CAROLUS PRIMUS, dar nu imi asum cele scrise, pozele fiind adunate demult de pe net si nu vreau sa spun prostii
Transilvania s=a rasturnat intr-o duminica dimineata, era legata la cheu mai sus de pescarie, inspre palatul navigatiei. Fusese scoasa din circulatie nu pentru taiere si reciclarea metalului ci urma sa devina hotel- restaurant undeva mai sus de Libertatea, pe faleza inferioara ce duce la bac. Dar din cauza ca apa a scazut brusc in zilele alea, s-a asezat pe fund pe un prag de argila si in dimineata nefasta s-a rasturnat pe babord langa mal. A stat asa ani buni si s-a tot taiat din ea bucati din corp, pe masura ce scadea apa primavara si in cursul verii La momentul actual mai se vede din ea cand scade apa bine, doar ce a mai ramas din corp, cava ca o insulita cu salcii. Pare parte din mal, numai daca stii ca acolo era un vapor si mai reusesti sa vezi ceva tabla din el ruginita. :D
 
Woww... excelenta poza, Semafor! Nu numai ca se vede perfect vagonul motor inclusiv cu detalii ale boghiului, dar se vede foarte bine si remorca!
Este vagonul cu numarul 10 din seria primelor 18 aduse la 1900, o poza cu adevarat valoroasa pentru cine e interesat de tramvaiul metric din Galati!
 
Am gasit pe celalalt forum citeva postari privind linia Bender-Galati.
Deoarece ,,comunitatea" pasionatilor feroviari e impartita in multe congregatii si nu stiu cine de aici mai intra si dincolo m-am gindit sa postez un link poate cineva e interesat de informatiile de acolo.

Am ales sa postez aici ca sa nu mai fac alt topic,

http://www.forumtrenuri.com/t776p50-pagini-din-istoria-cailor-ferate-romane
 
Salut Dan,

Detalii despre linie si gravuri (printre care si cea de mai sus) se gasesc in ITF vol 1, capitolul "Basarabia". Originalele se gasesc in volumul dedicat liniei aparut in 1879 la Petersburg semnat A. Kotomin.

Linia pleca din Reni si urma Valul lui Traian, gara Galati din desen era oarecum in zona Galati Larga. Nu corespunde garii Galati a societatii Strousberg (amplasamentul actualei gari). Care e biserica din fundal din pacate nu stiu. Poate un iubitor al istoriei Galatiului ne lamureste. Eu am ceva harti si monografii ale orasului dar le-am dus in biblioteca mea din Focsani. Daca omul are rabdare pana ajung....

Toate elementele liniei, lucrari de arta, cladiri de calatori, remize au fost facute din lemn. Rolul acestei linii (ca si al liniei Fratesti -Zimnicea construita in aceleasi conditii istorice) era unul provizoriu si odata scopul ei disparut (incetarea razboiului ruso-turc) nu a existat o dorinta de pastrare a ei, elementele degradandu-se relativ repede si linia fiind dezafectata. Alte desene in afara de cea cu intrarea inaugurala a trenului in Galati se gasesc in lucrarea mentiona amai sus (cea din 1879) reproduse apoi in ITF.