Portul Galati, 1900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Vagoanele CFR tip Gr erau rosii. Pusese Catalin o poza cu un Gr cu 16 banci pentru transport militari

Cat de adevarate sunt culorile aici?



Ilustrata e de pe facebook, cred ca de pe pagina orasului Galati sau Constanta.
 
Cum spune Catalin, este portul Galati. De altfel, imaginea se continua cu asta...

capxypmo5ztvaa8xw.jpg
 
...si se vad cel putin 2 vagoane identice in culori diferite.Si se mai vad si jugurile/hamurile pentru cai, diferite de cele din Oltenia, de exemplu.Prin filmele rusesti mai vedeam asa... :roll:
 
In ambele fotografii se vede acelasi tren.

Vagoanele 1 si 2 (de la stanga la dreapta): vagoane acoperite standard CFR
Vagonul al 3-lea: probabil vagon francez, retea privata
Vagonul al 4-lea: vagon austriac, StEG, kkStB sau maghiar.

Culorile sunt o fantezie a celui care a retusat imaginea.
 
victorian a spus:
Deci, Horia, fara gluma, este clar ca bavarezii se simteau "diferiti" de ceilalti nemti. Nu in ultimul rand datorita religiei. Ceilalti nemti sunt preponderent protestanti, bavarezii sunt catolici. Desi aceeasi religie nu i-a impiedicat cu anumita ocazie sa tropaie amarnic prin tara vecina dinspre est si sa-i asupreasca amarnic pe tirolezii de aceeasi religie ca si ei, motiv pentru care unii dintre ei si-au luat lumea-n cap si s-au refugiat taman in Banatul nostru, de avem pana in ziua de azi un sat care se cheama "Tirol"!

http://adevarul.ro/locale/timisoara/sarbatoare-mare-satul-tirol-200-ani-asezarea-colonistilor-austrieci-banat-galerie-foto-1_50aedc517c42d5a663a14fe0/index.html

iar gara din Tirolul romanesc e aici

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10248

scuze pentru off topic
 
Multumesc frumos de completari, DanTM. Din partea mea nu este un offtopic, ma apuca jalea cand vad cladirile acelea feroviare daramate din pozele tale. Nu intamplator folosesc eu motto-ul acela, citat din Camillo Benso, conte di Cavour. E jale! Mare lucru ca ti-ai facut timp sa le documentezi inainte sa dispara cu totul!
 
Dar cite gari si vagoane s-au prapadit inainte sa apucam noi sa le pozam.
 
Salut,
Superbe ilustratele din Galaţiul vechi. O că’utare de imagini pe Google întregeşte vizual atmosfera portului şi mie mi-a dat multe idei de detaliu pe o eventual㒠dioramă’.
O întrebare: Moara Steaua (clă’direa) mai există’? întreb pentru c㒠în zona docurilor din vestul oraşului, amenajare care apare şi pe hă’rţile vechi (1908), apare o clă’dire asemă’nă’toare dar parc㒠are alte proporţii.
Mulţumesc anticipat pentru orice alte informaţii referitoare la acest subiect.
 
Salut Misha,

Intr-adevar, imaginile cu portul Galati sunt superbe si dau idei pentru o diorama "Galati, 1900". De altfel, eu unul sunt sigur ca ambele imagini postate aici au fost facute de acelasi autor, din acelasi loc, la aceeasi data. In ambele poze apar aceleasi vagoane si aceleasi carute. In mod cert aparatul era pe trepied, in acelasi loc. Dovada? iata o imagine compozita realizata de mine prin "imbinarea" celor doua poze. Doar unghiul de privire al aparatului difera!

caqz0lw8ljcik7pgk.jpg


Cu scuze pentru postarea unei imagini mai mari de 900 de pixeli, fapt care va duce la deranjarea formatului forumului, dar e important ca poza sa fie "panoramica" ;-)
 
Salut,
Bravo, Dorin, mulţumesc pentru panoramă’. Aveam de gând s㒠fac şi eu mişcarea asta...

întrebă’ri:
1. Moara Steaua este clă’direa cea mai înaltă’, fă’r㒠acoperiş în şarpantă’, care pare c㒠are schele pe ea?
http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=rk64yrkb5m7x&lvl=17.73&dir=351.11&sty=b&form=LMLTCC
2. în imaginea de mai sus este aceeaşi clă’dire, cea cu 3 rezervoare în faţ㒠din dr. sus?
Mulţumesc,
Mihai

L.e. Poate ar trebui fă’cut Subiect separat cu Portul Galaţi...
 
@ Razvan:

Merci de aprecieri! E de fapt o "marsavie" ce am facut eu acolo, din pacate pozele nu se potrivesc perfect si prima caruta se vede de doua ori! De asemenea, ar fi trebuit sa reglez luminozitatea celei de-a doua poze ca sa nu se vada lipitura, am preferat insa sa se vada clar locul de imbinare, iar la cer am dat rasol si n-am mai schimbat culoarea cerului si pentru cladirile aflate la linia orizontului :D E deci doar o sugestie...

@ Misha,

Iti marturisesc ca din pacate despre subiectul "portul Galati" nu stiu prea multe, desi sunt de acord cu tine ca este un subiect fascinant. E un oras in care n-am fost decat de vreo trei ori in viata mea, asa ca ascult cu mare interes parerile celor mai avizati decat mine.


Totusi, judecand dupa acele trepte de acces vizibile la marginea apei, eu cred ca imaginea de mai sus este pe malul Dunarii si nu in bazinul docurilor. Este zona care pe Bing Maps se intinde de-a lungul "strazii portului"si din pacate se vad niste blocuri in spate. Adica, zona a fost remodelata masiv in perioada 1950-1989.

Catalin, unde era "moara Steaua"?

Poate cineva din Galati ne poate spune mai multe?

De acord cu voi, ar merita un subiect separat... si o diorama! :D
 
Vagon de marfa CFR GF 62450 construit la Waggon Fabrik Nurnberg in 1899.



Vedeti ca vagonul este acelasi cu cele din Galati numai ca cele de acolo nu mai sunt pentru transport militari.

Vagon de marfa CFR GF 62465 fabricatie 1888-1899.



Si un fost GVF 111xxx constuit la Ganz Tarsa in 1899


scuze pentru incadrare dar eram la o fabrica si nu aveam voie sa fac poze. Vagonul a fost taiat cateva zile mai traziu. Petru documentare merge.
 
@ Florin:

Wow, excelente poze! As zice ca-s o invitatie la modelism. Iar poza aceea din fabrica, unde nu aveai voie sa faci poze... bravo, bine ca ai reusit macar asa. Oare cate minuni din astea s-or fi pierdut, complet ne-documentate?
 
Sal
Dorin, multi gandesc dar putini fac cate ceva deci aprecierile pentru "marsavie" (desi cuvintele potrivite ar fi fost - lipsa de timp -) iti apartin :wink:. Faptul ca se vede punctul de imbinare intre poze este ok, zic eu.

Florin, super pozele, multumesc.
 
Bun㒠seara,
Dorin, cred c㒠te înşeli apropos de detaliul de cheu. Mai jos ai dou㒠ilustrate cu o clă’dire de pe mal, nu din bazinul docurilor. Chiar şi pe bing (vezi mai jos) se poate observa cheul înclinat.

Clă’direa Lloyd a supravieţiuit cel puţin pân㒠a fă’cut bing poze...
http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=rk558qkb50t9&lvl=18.74&dir=354.04&sty=b&form=LMLTCC
pe de alt㒠parte... casele de pe fundal care apar în Panoram㒠nu prea se potrivesc cu peisajul de pe latura nord vestic㒠a bazinului. Poate cu cea sud-vestică’? Dar atunci care e Moara? :D
Poate un gă’lă’ţean ne poate lă’muri...
 
Salut Mihai,

Ce-au fost cladirile... si ce-au ajuns! :roll:

Ai dreptate ca in dreptul fostei cladiri a Lloyds-ului austriac cheiul este inclinat, insa daca analizezi imaginile de pe Bing Maps, vei vedea ca mai in aval pe acelasi mal incepe o portiune de chei drept, care are chiar si scarile acelea de acces vizibile si pe poza de la care a pornit discutia. Ce-i drept, eu in poza nu vad unghiul domol spre dreapta pe care-l face Dunarea in zona aia, pare ca malul se continua drept... asa ca nu stiu sa-ti spun cu precizie ce se petrece, cum spuneam mai sus, cunosc prea putin zona si mi-ar placea sa ma lamureasca si pe mine cineva. Sa-l asteptam si pe Catalin, poate ne spune el mai multe!
 
Corect la tine, Dorin!

Ce mi se pare puţin ciudat este c㒠Panorama are o distanţ㒠foarte mare între mal şi case şi oraşul este foarte dezvoltat în spate.

Deci fac dou㒠supoziţii:
1. Panorama este mai recent㒠decât 1908, an care apare cel mai probabil ca cel al edită’rii hă’rţii de mai jos.
2. Fundadul este pictat/colat de altundeva.

Dac㒠sunt probleme de copyright cu urmă’toarea, cer scuze...

Pe mal sunt nişte texte în dreptul fiecă’rui debarcader de unde ne putem lă’muri cam ce clă’diri erau pe acolo.
Voi reveni cu ce am distins eu din respectivele texte.
Mihai
 
Incerc sa ma fac si eu util, am unit pozele mai aproape de adevar. Intrucat cadrul fiind larg e clar ca la una dintre poze s-a miscat aparatul in plan orizontal. Photoshop zice ca astea ar trebui sa fie aliniate.

Alb negru ca sa se inlature dubiile legate de culori si sa se afunde emigma si mai mult:

Si versiunea originala de culori asa cum le-ati postat:


Nu am taiat nimic pentru ca se pierdea jumatate din imagine.

Ca si idee de pus pe diorama, e absolut geniala, mai ales daca nu ma insel in perioada aia circula pe ape si frumosul Jean impreuna cu slepurile NFR despre care s-a discutat mult aici : http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=1431