Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de Gam3 » Dum Ian 06, 2013 9:54 pm

Vagoanele tip "Hecht sau TANK" CFR.


Lungimea totala intre fetele tampoanelor de 20.40 m, distanta intre pivotii boghiurilor de 13.250 m si intre osiile boghiului 2.15 m, lungimea cutiei de 19.140 m. Greutatea totala variaza intre 42 si 44 t. Viteza maxima 100 km/h.

Sasiul vagonului este prevazut cu tampoane cu tija, cutii de tampon cu doua brate,resorturi volute si dispozitiv de compensare. Aparatul de tractiune este de tip continuu. Vagonul are frana automata de tip Westinghouse si frana de mana care actioneaza asupra rotilor prin 16 saboti. Incalzirea este de joasa presiune sistem Friedmann si iluminatul, electric.

Cutia vagonului cuprinde 7 compartimente a 2.050 m lungime cu cate 2 canapele a cate trei locuri fiecare, doua closete plasate la capetele vagonului, doua peroane si un coridor lateral.
Accesul in vagon se face prin patru usi batante cu deschidere interioara, montate la fiecare colt al vagonului, iar intercomunicatia prin usi frontale batante duble sau simple. Armatura de inchidere si incuiere a usilor de colt corespunde inscriptiilor internatioanale. Ferestrele au rame metalice si aparat de ridicare foarfeca. Usile de intrare in compartimente sunt de tip rulant si se inchid cu broaste si incuietori.
Canapelele erau din plus albastru iar peretii acoperiti cu placaj furniruit si lustruit sau cu tapete din polivinilin.

Au existat in urmatorele variante:
Epoca IIa (cu iluminare pe gaz, partial cutii de ungere Cosmovici):
A., A.B., A.B.C., B., B.C.

Epoca IIb-IIIa (fara iluminare pe gaz, cutii de ungere clasice):
Aafld, ABafld, ABCafld, Bafld, BCafld

Epoca IIIb (dupa reconstructie, dupa reforma claselor din 1956)
Aalfd, ABafld, Bafld

Epoca IV-V (numere UIC)
Aafld 17-22, ABafld 37-23

Epoca V-VI
Aafld 17-22; ABafld 37-23; diferite vagoane de muzeu, vagoane de masuratori, etc.
===============================================

"În ziua de 9 Mai 1929, cu acelaşi tren special cu care sosiseră de la Jimbolia, purtând pe fiecare vagon inscripţia: tren special al Românilor din America, delegaţii au plecat la ora 6:30 dimineaţa la Mărăşeşti..."
Imagine
http://www.curentul.net/tag/america/page/2/

1941 Chisinau
Imagine
https://maresalulionantonescu.wordpress ... antonescu/

Anii 1950.
Vagon salon guvernamental 109, fost A.B.7063. Hannoversche Hannover (DE), 1924
Imagine

Aafld.50033 in anii 1960 dupa renumerotarea din 1956. Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924
Imagine

In ep IV:
Aafld 50 53 17-22 074-5
Imagine

Imagine
foto http://www.bahnbilder.de

Comana 1990:
Imagine Imagine


CFR Aafld 50 53 17-22 102-4.
Fost CFR B.2528 / Bafld.50040 / Aafld.50039 fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924
Imagine
foto facebook - Vagoane Istorice Cfr ( Mircea Dorobantu)
===============================================================
Vagoane care au rezistat in trenuri turistice sau in trenuri de lucru.

Cluj Napoca si Dej Triaj
80 53 98-40 003-8 ex Aafld 50 53 17-22 106-5.
Imagine Imagine

51 53 89-50 106-2
Fost vagon clasa 1, Aal 10038, fost salon Nr. 106 care a apartinut Directiei Regionale CFR (Bucuresti), fabricat la Görlitz 1924.

Imagine Imagine

51 53 29-39 054-2, folosit ca vagon magazie in Iasi.
Fost vagon ABCafld 90001,WUMAG Görlitz 1924
Imagine
Imagine

40 53 98-18 001-0 UyAB
Ultima rep IMMR Pascani 21.12.1991

Imagine Imagine

80 53 98-64 047-6 ex ABafld 50 53 37-23 000-5, Iasi

Imagine

80 53 98-30 198-8 UYR
Fost vagon A.B. 30166 fabricat de HAWA - Hannoversche Waggonfabrik AG in 1924. Modificat in vagon restaurant si folosit de regionala Timisoara in trenul turistic "Nostalgia"

Imagine
Imagine

Vagoane atelier, Iasi 2008

Imagine Imagine
Imagine
Observati forma aerisirilor la ferestre.

In trenul Formatia Sanitara Mobila

80 53 97-60 700-5
Imagine Imagine
foto Mircea Dorobantu


Vagoane Hecht transformate si folosite ca Vagoane Masurat Calea:

CFR 80 53 98-30 023-8 UWSMC - Timisoara

Imagine
foto Mircea Dorobantu


CFR 80 53 98-64 020-3 UYSMC - Iasi; Fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine

Zsoe scrie:Trecand prin zona garii (Targu Mures), am dat peste minunatia de mai jos, vagonul cu nr. UWSMC 80 53 9750 502-7, pentru intretinere si reparatii.
Pozele nu sunt prea grozave din cauza ca le-am facut in graba cu telefonul, pentru ca in timp ce faceam pozele din departare se tot auzea un strigat ... "nu mai filma maaaaa". :)

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
Singurul Hecht cu 7 si 1/2 compartimente (gasit pana acum, posibil trofeu razboi):
80 50 97-50 900-3 - pe vagon scria "Institutul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi"

Imagine
Imagine

80 53 98-50 007-6 ex ABafld 30468; Van der Zypen et Charlier Köln-Deutz, 1925

Imagine


Vagoane tip TANK PKP ("Hecht")

Hecht ex PKP intr-un tren macara, Cluj Napoca 2003
80 53 97-20 044-7 UWDP
Imagine
foto Catalin

80 53 97-20 241-9 UWDP
Imagine
Craiova, 2005
foto Catalin

Vagonul de la CJ are cutie de C4ü de constructie poloneza cu 10 si 1/2 compartimente (o serie mica, cele mai multe aveau la clasa a III-a doar 10 compartimente).
Forma acoperisului si cea a ferestrelor este tipica pentru un vagon fost PKP (seriile DRB 16 178(II) pana la 16 191 (II) la vagoane care au inlocuit Hecht germane distruse, 19 xxx la vagoane livrate noi dupa 1940 la DRB si Ostbahn si 250 xxx la vagoane preluate de la PKP).
Au existat la CFR si vagoane de turism foste PKP, de exemplu V.T.178, un C4ü cu 10 compartimente si vagoane clasa, precum Bafld.79108, viitor ABafld 37-23 alandala cu Hecht CFR si fost BCafld.79108, mai multe BC4ü cu 9 ferestre...

vagon de turism (V.T.)

Epoca IIIa/b (cu aeratoare "torpedo" pe acoperis):

vagon cu 9 compartimente (fost clasele II si III)

Epoca IIIa (inainte de reforma claselor din 1956)
BCafld 79xxx / BCafld 99xxx

Epoca IIIb (dupa reforma claselor din 1956)
Bafld 79xxx, ABafld 99xxx

Epoca IV-V (numere UIC), cel putin pana in 1988
ABafld 37-23
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Apr 05, 2013 9:58 am

Buna,

Iata cum a fost "scurtat" un Hecht CFR in Ungaria in anii 1930:
http://img.index.hu/imgfrm/2/7/6/7/IMG_0011102767.jpg

Vagonul ABald 30470 (van der Zypen und Charlier 1925) era in 1929 inmatriculat ca ABal; nu stiu daca a mai fost reparat dupa accident sau scos din serviciu.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Apr 05, 2013 11:38 am

Ca o completare la cele de mai sus, accidentul a avut loc la Vecsés (langa Budapesta, pe actuala linie 100a) in 1937.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2702
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Apr 05, 2013 11:40 am

Infratirea intre popoare ....
Ciocnitorul e un 327, parca .

Gluma, gluma, dar asta a insemnat cutie metalica. Daca era unul de constructie veche cazanul il gaseau in cealalta toaleta. Plus ploaia de aschii aferenta...
All aboard !
Avatar utilizator
vlad17
Mesaje: 26
Membru din: Sâm Apr 24, 2010 12:00 am
Localitate: iasi
Contact:

Mesaj de vlad17 » Vin Iun 21, 2013 8:49 pm

Din ce-mi aduc aminte armata avea o garnitura Hecht; prin 2006 era undeva linga Suceava
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Ian 04, 2016 1:09 pm

Vagoane tip Hecht clasa 1/2 fabricate la Busch Bautzen (DE), 1924.

Vagonul 7018, 3 comp. cls I / 4 comp. cls.II, intre 1928-1968 ABafld.30114, dupa 1968, ABafld 50 53 37-23 xxx-x

ImagineBusch Waggon u. Maschinen AG (Bautzen-Weimar) Catalog by Historical Railway Images, on Flickr

foto - www.flickr.com
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5644
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Ian 04, 2016 4:29 pm

Interesanta imagine! Multumesc frumos!

Pe pagina 2 in aceeasi colectie sunt si 2 locomotive CFR, 1409 si 1379.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Ian 04, 2016 4:42 pm

Vagoanele sunt interesante, sunt de studiat. Vagoanele sunt pe partea culoarului.
Asa aratau la livrarea catre CFR.
Da, in albumul "Arnold Jung Steam Locomotives Catalog" apar locomotivele CFR.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4745
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Ian 14, 2016 7:59 pm

Hecht clasa 1/2 in anul 1975.

Imagine

Al 4-lea tot Hecht pare.
Avatar utilizator
MariusM
Mesaje: 119
Membru din: Sâm Mar 08, 2008 12:00 am
Localitate: Pitești
Contact:

Mesaj de MariusM » Joi Ian 14, 2016 9:58 pm

Curse pe care circulau vagoane din seria 37-23 în anul 1988/1989(conform livretelor de zon㒠2 şi 3):
http://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.ph ... jit=Hledat
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2702
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de catalin » Joi Mai 12, 2016 12:27 pm

7056, la livrare cu cutii Cosmovici.

Imagine
All aboard !
Avatar utilizator
nokia2010
Mesaje: 39
Membru din: Sâm Aug 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucureºti
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de nokia2010 » Mar Mai 17, 2016 4:21 pm

Dar viteza maximă cu care puteau Hecht-urile nu era de 120 k.m./h? :o
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5283
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Mai 18, 2016 2:37 am

Nu, la livrare aveau frana Westinghouse de model vechi si erau apte la rulare la 100+, la franare douar 100.

De aceea in trenurile Pullman de Constanta care rulau cu locomotive cu abur seria 231.000 si aveau regim de 120 in caz de indisponibilitate ale cuplajelor WP-WPC (un cuplaj clasa I tip "Flêche d'Or", un cuplaj clasa a II-a tip "Étoile du Nord") se preconiza utilizarea de vagoane italiene Bal 50.000 care erau apte si d.p.d.v. al franarii la 100+.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de pres_mihai » Vin Mai 19, 2017 10:59 am

Salutari!

Exista fotografii, documente in legatura cu vagoane Hecht cu 8 si 10 ferestre care au circulat la CFR? Cu 10 compartimente am vazut pe aici o fotografie din statia Segarcea. Dar cu 8 compartimente nu prea am gasit. Oricum nu am vazut cum arata aceste vagoane in anii 70-80, periaoda de care sunt interesat pentru aceste vagoane. Cum arata inmatricularea de epoca III - IV a acestor vagoane? La cel cu 7 compartimente se gasesc documentari pentru epoca IV, dar la celelalte doua nu am gasit. Am in plan (vis :| ) sa incerc sa ceferizez tipul acesta de vagoane. Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2702
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de catalin » Vin Mai 19, 2017 11:23 am

Cele cu 8-10 compartimente au fost exceptia. Asa cum vezi mai sus, ele sunt provenite din diverse surse, PKP, DR etc... Ce a ramas pe aici in diverse conjuncturi istorice...

Repet, ele sunt exceptia, motiv pentru care sunt si greu de identificat imagini cu ele. Nu zic imposibil, dar e o chestiune de noroc sa gasesti o imagine cu un vagon care a existat in 3 exemplare intr-o tara in care marturiile foto sunt extrem de putine. 90% din ce gasim din epoca 3-4 se datoreaza strainilor care au facut poze aici si care vizau in principal locomotivele.

Vrei sa ceferizezi unul standard pentru CFR cu 7 compartimente sau din cele cu mai multe ?
Nu difera inmatricularea de epoca 3 la vagonul cu 7 compartimente vs cel cu 10, doar numarul de parc. Nu se faceau alte inscriptii sau alta pozitionare in functie de numarul de ferestre sau provenienta vagonului. Daca mergi pe "7 ferestre" documentatia exista. Pentru alte variante trebuie identificate numere de parc corecte, restul de inscriptii tot alea sunt.

Pentru perioada care te intereseaza se pleaca de la normativul post 1967 si se discuta pe fiecare inscriptie....

Imagine
All aboard !
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: cosmin78