Material rulant al CIWL in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In 1948 CFR a cumparat de la CIWL vagoane de dormit, restaurant si bagaje. Vagoanele CFR au fost incadrate in seriile VD 0000, VR 00000 si F 5100.
Va prezint o evolutie a vagoanelor de dormit si un vagon restaurant lemn teak.

Vagon de dormit CIWL tip S (Z), inmatriculat in parcul CFR, ep IIIa. Vagon cu numarul WL 2792, fabricat la Les Ateliers de Construction Métallurgiques S.A.Nivelles (Belgia) in 1926. A figurat in parcul CIWL detasat in Bucuresti pana in anul 1948 cand a fost cumparat de catre CFR si reinmatriculat ca VD 009. In repartitia vagoanelor VD si VR din 1948, vagonul WL 2792 figura la trenul 301/302 Bucuresti - Oradea. Inscriptii in Maghiara si Romana.

Vagon de dormit CFR VD 0017, fost WL CIWL 2785, tip S (Z) construit de Ateliers de Construction du Nord de la France, Blanc Misseron Crespin (Franţa) in 1926. Vopsire si inmatriculare anii 1950.
Vagon de dormit CFR 009, fost WL 2792. Vopsire si inmatriculare anii 1960-1970.

Vagon restaurant VR 00124. Fost WR 2091 fabricat la Van der Zypen & Charlier, Köln – Deutz (Germania) in 1911. Vopsire si inmatriculare 1950.

WL 2792, CFR VD 0017 si CFR VD 009


Vagon de dormit CIWL tip S (Z), inmatriculat in parcul CFR, ep IIIa. Vagon cu numarul WL 2792



Vagon de dormit CFR VD 0017, fost WL CIWL 2785. Vopsire si inmatriculare anii 19480-1962



Vagon de dormit CFR 009, fost WL 2792. Vopsire si inmatriculare anii 1960-1970



Vagon restaurant VR 00124. Fost WR 2091





 
Ultima editare:
Vagon Restaurant CIWL din parcul CFR din seria CIWL 3778-3787, fabricație H.Cegielski GP. AKC. Poznan 1932, cu inscripția în limba română "Compania Internațională cu Paturi și a Marelor Expresse Europene"

83145010_1322588841247002_1923340596290781184_o.jpg
TREN 12  8 CM, 50 LEI..jpg

Sursa - Mihail MacriCARTI POSTALE,FOTOGRAFII,AFISE ,RECLAME ,DOCUMENTE

WR 3785 din seria CIWL 3778-3787 partea cu bucătăria .

DSC_0676_cr.jpg

Fotografie înrămată la Muzeul CFR București.
În 1936 în parcul CFR figurau 3 vagoane restaurant, WR 3785, 3786 și 3787. Vagonul are denumirea in română și franceză.
În 1937 vagoanele WR 3785, 3786 și 3787 figurau în compunerea trenului Nr. 31/32 pe relația București - Cluj
 
Ultima editare:
Istorie prin modelism feroviar.

Iata un model de vagon de dormit, WL 1775
DSC_7443_cr.jpg
DSC_7442_cr.jpg

Vagoanele de dormit din seria WL 1772-1783, M.A.N. 1908, au fost utilizate, initial, in compunerea trenului “Ostende-Wien Orient Express”, iar unele unele dintre ele au circulat, in acest tren, pe relatia Ostende-Viena-Bucuresti-Constanta.

Figura in anul 1922 in parcul CIWL din Romania. Era utilizat pe relatia Bucuresti - Zagreb.
In MT, valabil de la 15 mai 1926, Divizia CIWL de la Bucuresti dispunea de 31 vagoane de dormit.
WL 1776 era rezerva pentru trenul express Nr. 51/52 Bucuresti - Cernauti - Grigore Ghica Voda.

In MT 1932/1933, Divizia CIWL Bucuresti dispunea de 39 vagoane de dormit si 35 restaurante.
WL 1775 (clasa I/II/III) circula pe relatia Bucuresti - Oradea in trenurile Nr. 35/36
WL 1776 circula pe relatia Bucuresti - Iasi in trenurile Nr.63/64
In anul 1936 vagonul WL 1776 era propus casarii.

Fiind detasate la Divizia Bucuresti, vagoanele aveau denumirea companiei CIWL inscrisa in limba romana, respectiv" Compania Internationala a Vagoanelor cu Paturi si a Marelor Expresse Europene"

Vagoane restaurant.
WR 2092 ( WR 2087 D pana la 2108 D - fabricatie 1910/1911 la van der Zypen & Charlier, Deutz. ).

DSC_7447_cr.jpg
DSC_7446_cr.jpg
In MT, valabil de la 15 mai 1926, Divizia CIWL de la Bucuresti dispunea de 30 vagoane restaurant.
WR 2106 si 2108 circulau pe relatia Bucuresti - Cluj - Oradea Mare in compunerea trenurilor acc Nr 301/302.
In MT de iarna 1932/1933, WR 2087, 2088 circulau in trenurile Nr. 1/2 "Simplon-Orient Express"
WR 2089 (WR 2090 rezerva) circula in trenul Nr. 15/16
In 1936 circulau pe liniile CFR un numar de 43 vagoane restaurant.
Vagoanele din seria WR 2087-2101 erau : WR-BAR 2087, WR 2088, 2089, 2090.
WR 2090 (poza de fabrica pusa de Horia mai sus) a circulat pe relatia Bucuresti - Timisoara in trenul Nr 11/12, in 1932-1933 in compunerea trenului Nr 15/16 Bucuresti - Timisoara, in 1937 in compunerea trenului Nr 101/102 Bucuresti - Timisoara (cu WR 2089) si din 1939 in compunerea trenului nr 13/14 Bucuresti - Timisoara. In MT 1947-1948 a circulat pe relatia Bucuresti - Craiova in compunerea trenului Nr 1021/1022 si in vara anului 1948 figura in parcul de rezerva al Diviziei CIWL Bucuresti. A fost cumparat de CFR in 1948 si a fost inseriat CFR VR 00107.

Vagoanele din seria WR 2087-2101 cumparate de CFR in anul 1948:
WR 2088 - numar nou la CFR VR 00115
WR 2089 - numar nou la CFR VR 00118
WR 2090 - numar nou la CFR VR 00107
WR 2091 - numar nou la CFR VR 00124
WR 2095 - numar nou la CFR VR 00108
WR 2096 - numar nou la CFR VR 00125
WR 2100 - numar nou la CFR VR 00132

Modelele sunt prezentate aici
 
Interesanta partea de sus a ferestrelor. O fi fost cumva o sursa de inspiratie si pentru ferestrele vagoanelor pentru Tov. Gheorghiu Dej, construite mai tarziu ? Chiar daca razele de curbura difera ....:rolleyes:
 
O fi fost cumva o sursa de inspiratie si pentru ferestrele vagoanelor pentru Tov. Gheorghiu Dej, construite mai tarziu ? Chiar daca razele de curbura difera

Nu cred ca mai avem pe cine sa intrebam, insa intr-adevar forma este destul de particulara si nu se regaseste la foarte multe vagoane europeene.
 
din filmul - Doi băieţi ca pâinea caldă (1962)
CFR VR 00119, fost CIWL WR 2466 introdus pe liniile CFR în 1915. Lemn natur. Reconstruit in forma din imagine in anii 1950 la atelierele Grivita.
Fabricant Gebrüder Credé Niederzwehren, Kassel, 1914.CFR VR 00119 ex CIWL 2466 , Gebrüder Credé Niederzwehren 1914.jpg
In octombrie 1961 vagonul VR 00119 intra la RP, valoare reparatii, 34617,08 lei.
sursa imagine - facebook Studiourile Buftea
 
Vagonul Protectia Muncii si PSI de la Galati.
Fost vagon de dormit CIWL Wl 2634 tip S2 din seria 2631-2640 fabricatie Ateliers Wagon-lits neu Aubing, Munich, 1923. Serie construita initial cu sasiu metalic si cutie de lemn, cu 16 locuri la cl 1. Ulterior tip ST cu 24 locuri.
Posibil ca placarea cu tabla sa fi fost executata, in perioada 1934-1935 inainte de repartizarea in parcul CIWL din Romania. Dupa retragerea CIWL din Romania in 1948 vagonul intra in parcul CFR si devine vagon de dormit cu nr V.D. 008. In anul 1962 este transformat in vagon turism. Prin anii 1970 este transferat si transformat in Protectia Muncii si PSI de la Galati.









 
Oare exista o firma in strainatate care ar da ceva pe acest vagon avînd în vedere că provine de la CIWL?

să-l restaureze sau sa foloseasca piese de la el la restaurări.

Ar putea fi o sansă pentru vagoanele astea care asteapta autogenul in Romania.
 
  • Like
Reacții: MariusMIonescu
Aaa scuze, credeam că mai caută cîte ceva.

Păi atunci orice putem arunca deoarece la un moment dat se poate reconstrui cum a fost odinioară.

La ce mai e nevoie ca anumite chestiuni sa fie declarate monumente si să încurce mersul înainte al societății?
 
N-ai inteles ideea.

Nu poti circula azi in trafic de zi cu zi cu un tren format din vagoane construite in 1927 cu 160 la ora. Nu-ti da nimeni voie.

Asa ca vagoanele VSOE au fost reconstruite substantial, chelite, refacute complet la nivel de sasiu si interior, au primit instalatie de franare moderna, boghiurile originale "gat de lebada" au fost inlocuite cu unele moderne, sudate, cu frana pe disc si electromagnetica. In afara sasiului si a unei parti din cutie nu mai e nimic original pe ele. E o masina de facut bani a carei utilizare costa de asemenea foarte multi bani.

Un S2 nu-si are locul in ecuatia asta, mai ales pentru ca are sasiu metalic insa cutia de lemn si mai ales pe structura de lemn. De aceea la VSOE exista Lx-uri, WPC-uri, doua Yt si doua S1, toate metalice din cap in coada.

Trebuie sa te gandesti ca S2-ul pozat de Florin a stat in frig si ploaie cateva zeci de ani. Are sasiul metalic, a fost acoperit cu tabla la CFR. Sub tabla aia totul e putred. Pe cine ar putea interesa asa ceva?

Atunci cand "unii din afara" au intrebat de vagonul cu cutie de lemn de teck de la Sudarec, care era folosit, fusese tot timpul folosit si era in stare buna, li s-a raspuns ca "nu ne vindem tara". Intre timp s-a transformat in cutii de conserve.

Pe cine crezi c-ar putea interesa un S2 vai de mama lui?
 
Vagon de dormit CIWL WL 619 din seria 615-620 fabricatie "Aktiengesellschaft für Fabrikation von Eisenbahnmaterial" 1899.
Vagoanele Wl 618-620 au intrat in parcul CIWL din Romania in aprilie 1915. Vagoanele Wl 618, WL 619 au fost radiate din parcul CFR in decembrie 1931.

fotografie-vierachsiger-schlafwagen-mit-seitengang-gangseite-1899-13291.jpg

fotografie-vierachsiger-schlafwagen-mit-seitengang-abteilseite-1899-13293.jpg


sursa foto - sachsen.museum-digital.de
 
"Peronul gării din Caracal, anii ’30-‘40"

Vagonul este WR (vagon restautant) 4107, 4108 sau 4109 ex-Pullman Étoile du Nord. Au fost fabricate in 1927 de catre Birmingham Railway Carriage & Wagon Company, Anglia.
Vagoanele au fost în parcul CIWL România până in 1948.

Toate 3 vagoane au sfarsit in parcul OSE (Grecia).

de pe forumul http://balkanmodels.biz/forum/viewtopic.php?f=12&t=27&hilit=4109
"CIWL 4107 – SEK OEφπτ 1005 - OSE 50 73 88-20 705-6 Used as night club/restaurant at Rouf yard, Athens.
CIWL 4108 - SEK OEφπτ 1006 - OSE 50 73 88-20 706-4 Preserved at Thessaloniki railway museum
CIWL 4109 – SEK OEφπτ 1007- OSE 50 73 88-20 707-2 Destroyed in collision many years ago near Livadia when turned over and hit bridge abutment. Now dumped at Lachanokipi on Y25 bogies."


297820731_437554885083557_5609850351416200858_n.jpg

sursa foto Photo Historia
 
De pe facebook pagina CIWL
"Le 5 juin 1883 à 19h30, à Paris, a lieu le premier départ de l'Orient-Express. C'est l'occasion, 140 ans après, de redécouvrir le tracé de ce mythique train et de se plonger dans les affiches d'époque présentes dans Gallica"

Le 5 juin 1883 à 19h30, à Paris, a lieu le premier départ de l'Orient-Express..jpg

Le 5 juin 1883 à 19h30, à Paris, a lieu le premier départ de l'Orient-Express. a.jpg

Le 5 juin 1883 à 19h30, à Paris, a lieu le premier départ de l'Orient-Express. b.jpg
 
M-am agatzat doar de setul de 6 buc de la Kato. Inca un set de 7 bucati sa fac garnitura completa. Sant facute perfect, doar ca cele care au circulat in japonia cu ocazie speciala, aniversare, au avut boghiuri japoneze. Asa ca si modelul are boghie japoneze nu europene. Da am trecut demult peste atata de putin. In pozele de mai sus, sant vopsite albastru? Ca poza nu e color.
 
  • Like
Reacții: mrpuf