FeteÅŸti...Fantomele din depou.....

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
591
7
N-am mai intrat de mult pe forum.....şi bântuind acum pe aici, am că’utat la repezeal㒠s㒠vă’d unde pot posta cele vă’zute, zilele trecute, în sud-estul ţă’rii.
DACĂ MAI EXISTĂ acest subiect, pe undeva, poate fi mutat la locul respectiv.
Aşadar.......FETEÅžTI....FANTOMELE DIN DEPOU.......
Marţi 29.09.2012, pe drumul de întoarcere din câmpiile galaţiului (zona Pechea-Costache Negri, unde ENEL-ul instaleaz㒠alte câmpuri de generatoare eoliene), că’utând s㒠ajung mai pe "scurt"la deja celebra A2 prin intrarea de la Feteşti, cu destinaţia Agigea.....[Agigea.....destinaţie ce a devenit un coşmar atunci când vrei s㒠ajungi sau s㒠pleci cu ceva mai mare de 5,00 tone şi asta prin grija CNADNR si-a DRDP-Ct, care cu reparaţiile la "celebrul" (de acum şi ă’sta) pod, te oblig㒠la un ocol prin Topraisar-Mereni -Osmancea-Cobadin-Ciocârlia (ambele)-Murfatlar......vreo 65 de km....]
Odat㒠ajuns la Feteşti, curiozitatea m-a purtat că’tre gar㒠şi mai departe spre reprezentanţa John Deer.....între ele, pe partea că’ii ferate, e o mic㒠benzină’rie, prin al că’rei gard am putut face câteva poze la....fantomele ră’mase aici pe şine....din ceea ce vedeam aici acum vreo zece ani, atât a mai ră’mas......................

......şi un "zoom".......tot un zoom printre arbuşti

...iar zoom prin gard...

...Nemulţumit de distanţă’, gă’sesc, nesperat, la câţiva metrii de mine, la un colţ de gard, o trecere prin gard, foarte utilizat㒠dup㒠poteca bă’tă’torit㒠şi care se folosea ca scurtă’tur㒠; intru şi eu prin "spă’rtură’"destul de cu ochii-n patru...nu cerusem voie nimă’nui...chef de complicaţii nu aveam....aşa c㒠"pâş-pâş"m㒠apropiu mai mult şi mai prind imaginile urmă’toare....decât nimic, bune şi astea!!!





Din ce vă’zusem eu acum vreo zece ani-am repetat şi mai sus- la momentul ă’sta, ce a mai ră’mas....sunt "bă’trânele" fantome. De asemenea, m-am întrebat unde s-au dus şi multele linii care erau aici....acum vedeam numai capete de linii fă’r㒠continuitate. Cu senzaţia c㒠intrasem într-o catedral㒠pă’ră’sită’, în care paşii ră’sunau deranjant - deşi eram la lumina zilei - m-am mulţumit cu imaginile luate...am fă’cut stânga-mprejur, revenind la maşin㒠prin aceeaşi spă’rtur㒠din gard. Am plecat lă’sând în urmă’un monument.....de nepă’sare, neglijenţă’, dezinteres sau ce mai vreţi voi, toate petrecute în timp.......cu ajutorul multora din domeniu. Pă’cat!!!!!
 
Sal Dimitrov
Foarte binevenite pozele cu PZA 201 pe care incerc sa il reproduc, pacat ca nu ai putut fotografia si partea stanga dar inteleg ca riscurile erau majore.
Oricum pacat, foarte pacat ca aceste "monumente" sunt in acesta stare dar ................
Multumesc pt poze.
 
Misto exemplare de "Patrimoniu"! Mandra corabia, mester carmaciul, se vede ca in ultimii 20 de ani am avut la Transporturi o conducere inteleapta care a avut mare grija!

Cred ca ar trebui sa ne gandim sa cerem azil politic prin Zambia pe undeva, ca in ritmul asta in cativa ani n-o sa mai avem tara...
 
Pai chiar ca sunt niste fantome.....In primul rand mi se pare o aparitie foarte rara acum ca sa mai vezi asemenea exemplare ruginind, retrase pe o linie secundara. Cea a mai ramas din locomotivele cu aburi CFR, ori apar expuse in gari sau in fata lor, ori...nu stiu, cred ca nu le mai vezi pur si simplu. Iar numarul celor care mai apar in stare de functionare sau semi-functioare, ca sa ma exprim asa, este absolut unica. Pozele sunt reusite dar pacat ca in aceste poze aburoasele patrimoniului nu apar ca fiind conservate. Respect
 
Stimate coleg de boal㒠"trenulistă’"-ELECTRICUL-....dup㒠tata m㒠trag din Negreşti-Oaş, din locul unde - dup㒠cum spunea el - nici romanii n-au putut ajunge...adevraţii daci liberi tră’iau aici......Of Topic...ce mai e de gă’sit prin gră’dina din faţa gă’rii Satu Mare ? Mai e "Juji" expus㒠acolo?
S㒠revin la Feteşti...Ceea ce vezi...sunt resturile la ceea ce a fost acolo odată’; cu vreo 10-12 ani în urm㒠aveai ce vedea şi toate erau într-o stare muuult mai bună’ă’ă’ă’ă’ă’ (deşi cu lipsuri consistente şi atunci)......şinele pe care sunt acum...nu mai au continuitate...toat㒠zona are numai şine ..."pe bucă’ţi"......de ce s-or fi scos ? Am mai spus-o....eram un intrus într-un sanctuar, un sanctuar în care ABSOLUT NIMIC NU A FOST CONSERVAT!!!
Mai am o întrebare - retoric㒠- şi nu ştiu dac㒠va putea cineva ră’spunde "la obiect", EPOCA ABURULUI A MURIT AÅžA DE URÂT ? Progresul înseamn㒠lipsa istoriei ?
 
B74MRV a spus:
Foarte binevenite pozele cu PZA 201 pe care incerc sa il reproduc, pacat ca nu ai putut fotografia si partea stanga dar inteleg ca riscurile erau majore.
Oricum pacat, foarte pacat ca aceste "monumente" sunt in acesta stare dar ................

Exista poze din orice unghi insa arata la fel de "bine".

 
Razvan,

PZA 201 in starea actuala, nu prea mai are multe de aratat. Dar, pentru a-ti face o imagine despre cum trebuia sa arate, cauta pe forum si internet poze cu PZA 202 de la Sibiu (cel aflat in partea "vizitabila" a muzeului) pentru ca este fratele geaman. Desi fabricat in Suedia, acesta a fost copiat (realmente copiat) dupa exemplarul american si a trecut prin aceleasi etape ca si fratele de la Fetesti.

Singura diferenta este tenderul plugului aflat la Sibiu care provine de la Pacificuri.
Foloseste cu incredere imaginile plugului de la Sibiu, ca sa-ti faci o idee despre detaliile care astazi lipsesc de pe 201.

PS: a nu se confunda cu plugul de la Dej care desi arata aproape la fel are alta origine si difera in dimensiuni.
 
Pacat de atatea exemplare de material rulant care se pierd din lipsa de interes si bani. Desi sunt multe componente care nu mai exista la fata locului, spre surprinderea mea, ceea ce a ramas pare destul de intact. Aici ma refer la structurile care desi sunt ruginite sunt inca relativ intacte si transportabile, fara prea mari riscuri a se dezmembra daca ar fi transportate in alta locatie. Este evident o opinie bazata pe ceea ce se vede in poze.
 
Stimate dimitrov, ma bucur foarte mult ca originile tale au legatura stransa cu partile acestea. Privind Juji, pai cel din Gradina Romei exista, dar intr-o stare, destul de trista sa fiu realist. Problema este locomotivuta cu aburi de cale ingusta pe care am fotografiat-o la Depoul Satu Mare in aceasta vara si care in prezent nu mai este. Daca a ajuns sa fie restaurata si sa fie pus in functiune atunci ma bucur ca a fost luata de acolo, insa daca nu e asa atunci e urata treaba. Privind Fetesti-ul sunt perfect constient ca acolo erau adevarate comori ale perioadei cu abur care acum sunt...ce sunt, ca sa nu folosesc alte cuvinte. Pana pe la mijlocul anilor 90, daca nu un pic mai mult, aceste monumente feroviare, ca sa le numesc asa, se aflau in numar consistent si la Depoul Satu Mare. Imi pare rau ca atunci nu am fost tentati, ca nu sunt singurul pasionat din familie, sa facem poze. Multe au fost........putine au ramas. Cu respect
 
Prin grija ,,expertului" Bellu locomotiva de la Depoul Satu Mare a ajuns (inca nu-mi dau seama cu ce aprobari, de ce, etc) la Zlatna pentru a fi expusa desi aici nu a circulat niciodata. Ce se va alege de ea ca si de celelalte pe care acest individ a avut nefasta initiativa de a le insira prin tot felul de locuri este destul de lesne de inteles .
 
Florin, ceea ce ai spus ma intristeaza foarte tare si cand ma gandesc ca in aceasta vara i-am facut acele poze langa Depou...Daca locomotiva ar urma sa fie restaurata atat estetic cat si functional si repusa in circulatie, chiar nu mi-ar pareau rau dar daca urmeaza sa devina doar un alt exponat static, mort atunci mai bine o lasau aici unde de altfel ii era locul. Chiar nu stiu care era legatura cu Zlatna a acestei locomotive. Respect
 
De reparat nu se pune problema ea va fi una dintre cele care vor fi abandonate in diferite locuri din tara si care probabil ca nu vor mai putea fi recuperate niciodata pentru ca toate practic au fost ,,dezlipite" de calea ferata prin diferite tertipuri si interese obscure iar aducerea lor inapoi implica costuri mari pe care nimeni nu si le asuma. Eu stiu locomotiva in Depoul Satu Mare decand eram in liceu, practic era un simbol pentru ceea ce a fost canva calea ferata ingusta de acolo. Cel putin era in depou pazita.