Istoria feroviara a Constantei

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 158
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de Hurricane » Vin Oct 13, 2017 7:33 pm

Salut,
doua carti postale putin degradate.

Imagine
Imagine
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 165
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de AlexD » Mar Noi 28, 2017 8:50 pm

lucian29 scrie:
Lun Ian 30, 2017 12:45 pm
Dacă va uitați cu atenție, veți vedea pe primele doua panouri ale vagonului de bae, modelul decoratiilor. Tot nu intelegeam ce reprezintă acea textură de pe corpul vagonului. Mie imi amintește de crucea de pe vela unei nave catolice :-) Doar ca în partea de jos are două brațe. Stimă
Si tot nu e suficient de clar. Eu am vazut un exemplar atat de bine imprimat incat sa-mi dau seama ca acele modele sunt traforate de fapt! Nu stiu daca erau din lemn sau din metal. De urmarit!

Later edit (apasati pe imagine):

Imagine
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Mie Noi 29, 2017 11:19 pm

Eu cred ca erau turnate...
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 165
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de AlexD » Joi Noi 30, 2017 10:52 am

Se prea poate, desi la 1900 erau la moda lucrarile din fier forjat. Dar ma gandesc ca probabil fierul ar fi ingreunat mult vagonul.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Joi Noi 30, 2017 11:14 pm

Și eu mă gândesc acum la greutatea unei ușițe din fontă...
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5704
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de cosmin78 » Vin Dec 01, 2017 7:35 am

Fier forjat, fonta si otel turnat sunt 3 lucruri diferite.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Sâm Dec 02, 2017 3:26 pm

Da Cosmin, eu în toatã discuția m-am referit la fontă turnată. Dar cred că o astfel de usă ar fi crescut greutatea foarte mult.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de catalin » Sâm Dec 02, 2017 8:05 pm

Varul din Atena are lucratura metalica. Gasiti pe internet imagini, vagonul este pastrat in muzeul cailor ferate din Atena si a apartinut sultanului Abdul Hassiz.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2210
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de victorian » Sâm Dec 02, 2017 11:01 pm

Multumesc frumos Catalin,

Asta voiam sa adaug si eu... varul din Atena inca exista si are parapetul metalic. Se faceau niste modele din lemn care pe urma erau reproduse in fonta. Facand elementele foarte subtiri, reuseau sa obtina un echilibru intre greutatea elementului si rezistenta lui la socuri. Era o tehnologie comuna pentru secolul al XIX-lea, inventata in Marea Britanie si exportata in toata Europa, dar si in fostele sau mai actualele colonii britanice, precum Statele Unite sau Australia. Existau cataloage cu zeci de modele, din care clientul putea sa-si aleaga modelul de parapet, dupa gust si buget. Nu pentru vagon, ci pentru balcon.

Azi nu mai sunt la moda, insa le mai puteti vedea la case vechi. Mai putin in Marea Britanie, pentru ca la clima lor umeda balcoanele nu prea sunt la mare pret, insa se purtau foarte mult in zone mai calde. Se mai faceau si multe alte obiecte, de exemplu mobilier de gradina, de la banci pana la panouri de veranda.

Cele mai cunoscute sunt insa balcoanele din Statele Unite, de la New Orleans, pentru ca li se face reclama an dupa an, la fiecare Mardi Gras.

Cautati pe net Victorian iron lacework sau cast iron fern lace si va veti lamuri.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Mar Dec 05, 2017 2:01 am

Mulțumim Cătălin, mulțumim Dorin :grin: .
Ne puteți deștepta cu ceva poze sau link-uri cu "Vărul din Atena"?
L-am găsit:
Imagine
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat