Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Istoria feroviara a Constantei

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 203
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Mar Feb 28, 2017 3:46 pm

Telegramă din Constanța, nr. 651 din 30.05.1933.
Azi 30.05.1933, orele 07:30, mașina de manevră 704 condusă de mecanicul Mironescu Iosif și de focarul Dughina Nicolae, la înapoiere izolată dela Mamaia, la intersecția străzei Mihăilești cu linia Mamaia, a lovit și omorât pe loc pe cismarul Panait Teodor de ani 79 din strada Belșugului 12. Accidentul s'a produs din cauză că victima fiind surd nu a auzit semnalele locomotivei. Șeful stației, Băloiu.
Extras din mersul trenurilor CFR 1934.
Amator/ entuziast
catalin
Mesaje: 2782
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de catalin » Mar Apr 04, 2017 2:32 pm

Descrierea liniei Constanta - Cernavoda, asa cum apare in " Dobrogia în pragul veacului al XX-lea : geografia matematică, fisică, politică, economică şi militară"
Autor Ionescu, M. D. , tiparita 1904

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

tot din lucrarea amintita, un desen al garii vechi....Azi, pe dealul din spate se afla celebrul portal cu dorobanti al podului Carol I:

Imagine

chiar daca nu are nicio valoare documentara, am inserat desenul pentru ca din acest unghi eu...nu am prea vazut marturii...
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 525
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Sâm Mai 06, 2017 11:43 pm

Daca nu scria pe poza, habar nu aveam:

Imagine
Ingard Henriksen '35-'36
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de victorian » Dum Mai 07, 2017 2:48 pm

Merci frumos ICRA, e interesanta poza, sunt putine imagini cu gara din unghiul acesta!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
catalin
Mesaje: 2782
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de catalin » Dum Mai 07, 2017 4:09 pm

Reuseste cineva sa inteleaga mesajul din stanga ?
Faine uniformele carliste de la peron, daca facem abstractie de popime.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 525
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Dum Mai 07, 2017 4:19 pm

Catalin pot sa confirm ca e in Norvegiana.
catalin
Mesaje: 2782
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de catalin » Dum Mai 07, 2017 4:30 pm

Aha ! Super. Sa-mi activez dictionarul nordic si se rezolva .
Glumesc evident....:))))
All aboard !
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 203
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Dum Mai 07, 2017 9:50 pm

Ingard fiul lui Henrik. :-) În Norvegia cetățenii nu au nume de familie, ci copiii preiau numele tatălui plus sufixul "son", reprezentând fiul lui X. Parca 5 :?
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 525
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Lun Mai 08, 2017 12:56 am

În Moldova l-ar fi chemat Ahenrikei :-D; scuze de offtopic.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4974
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de Gam3 » Joi Iul 20, 2017 1:03 pm

Gara maritima:

Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 698
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de Semafor » Dum Aug 06, 2017 11:14 pm

Constanta-Bulevardul Regina Maria (actualul Mamaia)- calea ferata spre Mamaia

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de victorian » Lun Aug 07, 2017 9:23 am

Vedere de pe movila Avretiuk a intersectiei bulevardului Mamaia cu bulevardul Tomis sau, pentru bãtrânii Constanţei, locul unde se taie Lenin cu Stalin :)
Una dintre casele se pe bulevardul Tomis (din dreapta pozei) inca mai existã: vila Elena, actualmente este un bar acolo.

O idee interesanta de dioramã, se incumetã cineva?
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cosmin78
Mesaje: 5812
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Aug 07, 2017 10:41 pm

De pe ebay, o vedere interesanta:

Imagine

In stanga , 2 pluguri de zapada, incadrand un vagon.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 203
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Lun Aug 07, 2017 11:06 pm

çok teşekkür ederim Victorian Bey, Cosmin Bey ve Semafor Bey. :-)
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 698
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de Semafor » Mar Aug 08, 2017 11:33 am

Aferim, Lucian Bey! :-)
Scrie răspuns

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”