Istoria feroviara a Constantei

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de catalin » Joi Noi 24, 2016 1:32 pm

Originalul color e in Bundesarchive.de, dar variante circula si se vand pe ebay... Este din 1941. Da cladirea exista, ce destinatie are insa nu stiu.
CIWL a avut baza in toate orasele mari, cu atat mai mult Constanta unde opera cu Orient Express. Detalii gasesti in subiectul "CIWL in Romania". Ei practic furnizau WL si WR pentru CFR, motiv pentru care erau prezenti si vindeau rezervari in orasele mari ale Romaniei inca din sec XIX.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 420
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Vin Noi 25, 2016 12:27 am

Imagine
Oil tanks on fire in Constanza. The Germans and Bulgars took Constanza on 23 October 1916. IWM
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Sâm Noi 26, 2016 12:18 am

Revin cu o poza de pe net. Este cumva halta Ovidiu? Stima
Fişiere ataşate
p46d_-_halta_poarta_1.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Sâm Noi 26, 2016 3:09 am

Atelierele DBSR
Fişiere ataşate
Constanta.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Sâm Noi 26, 2016 3:13 am

Câteva detalii interesante din zona portului. Stima
Fişiere ataşate
PORT.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Dum Noi 27, 2016 2:03 am

Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Sursa Okazii.ro. Dacă au mai fost postate,cer scuze. Aburoase în port și remiza
Fişiere ataşate
Image3.jpg
Image4.jpg
Ultima oară modificat Dum Noi 27, 2016 2:10 am de către lucian29, modificat 1 dată în total.
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Dum Noi 27, 2016 2:08 am

Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Sursa Okazii.ro. Dacă au mai fost postate,cer scuze. O imagine care completează 2 vederi anterioare cu zig zagul de coborâre în port. În spate eu vad doar unul din atelierele DBSR
Fişiere ataşate
Image5.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Dum Noi 27, 2016 2:12 am

Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Dacă au mai fost postate,cer scuze. Sursa Ocazii.ro. Vechea Gara maritimă
Fişiere ataşate
gara.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Dum Noi 27, 2016 2:15 am

Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Dacă au mai fost postate,cer scuze. Sursa se vede pe poza. Orient expres? Stima
Fişiere ataşate
Image7.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Dum Noi 27, 2016 2:20 am

Bună dimineața. Revin cu câteva poze. Dacă au mai fost postate,cer scuze. Sursa Ocazii.ro. Ce caută atâtea vagoane de pasageri în port? Din câte știu eu, doar OE ajungea la gara maritima pentru legătura cu Istanbulul prin navele SMR.
Fişiere ataşate
Image1.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re:

Mesaj de lucian29 » Dum Noi 27, 2016 6:37 am

victorian scrie:Salut Vali,

Hartile din perioada respectiva pot sa fie un pic inselatoare in sensul ca uneori se preluau pe ele niste chestii care in mod cert existau numai in faza de proiect.

Este cazul liniei spre "Vii, Tekir-Ghiol si Mangalia". Linia spre Vii exista deja, dupa unele surse s-ar fi extins linia spre Techirghiol inainte de primul razboi mondial; dar mai departe, spre Mangalia linia s-a inceput in 1916 si s-a dat in folosinta abia in deceniul al 4-lea al aceluiasi secol. Deci linia aceea nu avea cum sa ajunga pana la Mangalia, ea se oprea de fapt la Vii unde era capat de linie.

De asemenea, linia spre "Canara" este linia de legatura spre port catre tunelul de coborare facut de Anghel Saligni, care insa nu era facut inca la momentul desenarii hartii, deci apare acolo numai pe post de desen. In schimb nu e imposibil ca pe malul portului de azi sa fi fost la un moment dat undeva o cariera careia i s-ar fi spus "la Canara". Ma tem ca nu vom sti niciodata cu precizie ce voia sa spuna desenatorul hartii respective, asa ca mai bine o lasam asa... :roll:
Sper sa fie de folos. O harta rutiera din 1938. Sursa ebay
Fişiere ataşate
canara.jpg
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de catalin » Dum Noi 27, 2016 12:38 pm

Sintetizeaza un pic intrebarile ca sa nu se piarda prin subiect :)
In gara din port ajungeau si trenurile accelerate si parte din trenurile de persoane. Zilnic erau trenuri care coborau in port. OE parca doar de 2-3 ori pe saptamana, depinde de ani. Spre exemplu trenul accelerat Buzau-Constanta Port ( nr 6-7, conform MT 1902) mergea direct in port. Nici macar nu oprea in gara mare, intea direct pe Z ul de coborare....

Vagoanele sunt ale CIWL deci da, poate sa fie OE dar poate sa fie si un tren special cu vagoanele lor care se inchiriau de cate ori cineva avea nevoie. Delegatii oficiale, chiar Casa Regala....

M-am uitat acum in viteza prin mai multe MT de la 1895 pana prin anii '30 si nu pot sa ti dau un raspuns 100% cu halta Ovidiu. Este cu siguranta capatul din dreapta al Z ului, azi undeva "sub" statuia lui Saligny, dar nu mai stiu daca acolo a existat si o halta... prin mersurile de tren pe care m-am uitat acum nu am gasit nicio oprire pe Z... Stiu ca am mai discutat aici pe forum despre ilustrata aia, dar nu mai stiu pe unde.
All aboard !
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Dum Noi 27, 2016 2:08 pm

Salut Catalin. Mulțumesc pentru răspunsuri. Poate par nerăbdător, dar sunt plecat pe mare, și pot sa postez doar când mai prind și eu semnal de Europa. :) Sunt interesat în special de aceasta iluzorie halta Ovidiu, care este marcata cu un copac în toate vederile vremii,dar se ascunde bine. Când vin acasă în marte voi lua zona la pas. O zi frumoasa. Stima
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 170
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Dum Noi 27, 2016 6:47 pm

Revin cu părerea mea personala despre această halta. În poza postata mai devreme, în spatele perechii de pe șină se vede clar bastonul capitaniei. În stânga urca un domn dinspre faleza. Am indicat prin săgeți clădirea, scara de acces, balustrada, și dâmbul de la capătul liniei.
capitania.jpg
capitania 2.jpg
In ultima poza, cea cu vagoanele, se observa ca zona unde astazi este statuia este schimbată, multe case au dispărut, pe exteriorul cladirii din stanga este o urma de constructie, dambul a disparut si panta tinde sa coboare usor spre mare.
vagoane.jpg
Repet, în viziunea mea. Originea pozelor ebay. Stimă
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de catalin » Lun Noi 28, 2016 12:47 am

Viziunea ta se poate sa fie foarte corecta !
Nu te contrazic, zic doar ca nu am gasit un tren care sa opreasca acolo...
Uite, tinand cont de interesul tau pentru aceasta halta o sa ma uit prin ale mele hartiute si promit ca revin cu un raspuns.

Tinand cont de limitarile tehnice, faci o treaba buna !
All aboard !
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat