Istoria feroviara a Constantei

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 162
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de Hurricane » Vin Oct 13, 2017 7:33 pm

Salut,
doua carti postale putin degradate.

Imagine
Imagine
AlexD
Mesaje: 167
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de AlexD » Mar Noi 28, 2017 8:50 pm

lucian29 scrie:
Lun Ian 30, 2017 12:45 pm
Dacă va uitați cu atenție, veți vedea pe primele doua panouri ale vagonului de bae, modelul decoratiilor. Tot nu intelegeam ce reprezintă acea textură de pe corpul vagonului. Mie imi amintește de crucea de pe vela unei nave catolice :-) Doar ca în partea de jos are două brațe. Stimă
Si tot nu e suficient de clar. Eu am vazut un exemplar atat de bine imprimat incat sa-mi dau seama ca acele modele sunt traforate de fapt! Nu stiu daca erau din lemn sau din metal. De urmarit!

Later edit (apasati pe imagine):

Imagine
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 445
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Mie Noi 29, 2017 11:19 pm

Eu cred ca erau turnate...
AlexD
Mesaje: 167
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de AlexD » Joi Noi 30, 2017 10:52 am

Se prea poate, desi la 1900 erau la moda lucrarile din fier forjat. Dar ma gandesc ca probabil fierul ar fi ingreunat mult vagonul.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 445
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Joi Noi 30, 2017 11:14 pm

Și eu mă gândesc acum la greutatea unei ușițe din fontă...
cosmin78
Mesaje: 5753
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de cosmin78 » Vin Dec 01, 2017 7:35 am

Fier forjat, fonta si otel turnat sunt 3 lucruri diferite.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 445
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Sâm Dec 02, 2017 3:26 pm

Da Cosmin, eu în toatã discuția m-am referit la fontă turnată. Dar cred că o astfel de usă ar fi crescut greutatea foarte mult.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2738
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de catalin » Sâm Dec 02, 2017 8:05 pm

Varul din Atena are lucratura metalica. Gasiti pe internet imagini, vagonul este pastrat in muzeul cailor ferate din Atena si a apartinut sultanului Abdul Hassiz.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2211
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de victorian » Sâm Dec 02, 2017 11:01 pm

Multumesc frumos Catalin,

Asta voiam sa adaug si eu... varul din Atena inca exista si are parapetul metalic. Se faceau niste modele din lemn care pe urma erau reproduse in fonta. Facand elementele foarte subtiri, reuseau sa obtina un echilibru intre greutatea elementului si rezistenta lui la socuri. Era o tehnologie comuna pentru secolul al XIX-lea, inventata in Marea Britanie si exportata in toata Europa, dar si in fostele sau mai actualele colonii britanice, precum Statele Unite sau Australia. Existau cataloage cu zeci de modele, din care clientul putea sa-si aleaga modelul de parapet, dupa gust si buget. Nu pentru vagon, ci pentru balcon.

Azi nu mai sunt la moda, insa le mai puteti vedea la case vechi. Mai putin in Marea Britanie, pentru ca la clima lor umeda balcoanele nu prea sunt la mare pret, insa se purtau foarte mult in zone mai calde. Se mai faceau si multe alte obiecte, de exemplu mobilier de gradina, de la banci pana la panouri de veranda.

Cele mai cunoscute sunt insa balcoanele din Statele Unite, de la New Orleans, pentru ca li se face reclama an dupa an, la fiecare Mardi Gras.

Cautati pe net Victorian iron lacework sau cast iron fern lace si va veti lamuri.
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 445
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Mar Dec 05, 2017 2:01 am

Mulțumim Cătălin, mulțumim Dorin :grin: .
Ne puteți deștepta cu ceva poze sau link-uri cu "Vărul din Atena"?
L-am găsit:
Imagine
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1810
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de dantm » Lun Dec 18, 2017 8:44 pm

Am gasit un blog cu multe imagini de odinioara, unele care ating domeniul feroviar(tunelul spre port, silozurile din port, o gara de marfuri, cladiri feroiare, OSIN etc)
M-am oprit insa la aceste imagini din Mamaia.

http://constantaoldcity.blogspot.ro/201 ... amaia.html

intre timp am mai gasit ceva

http://constantaoldcity.blogspot.ro/201 ... vidiu.html

http://constantaoldcity.blogspot.ro/201 ... patie.html
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1810
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de dantm » Lun Dec 18, 2017 9:43 pm

in prima poza daca o marim se vde un cuplu de automotoare, e cumva precursorului cuplului din actuala serie Malaxa1000 din care mai sint 3-4 la depoul Arad?

http://romaniainterbelica.memoria.ro/pi ... nstana.png
Imagine

http://romaniainterbelica.memoria.ro/judete/constanta/
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 445
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de ICRA » Lun Dec 18, 2017 11:20 pm

Nu știu dacã s-a mai postat.
Anul este 1926:
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 193
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Mar Dec 19, 2017 3:47 am

Multumesc personal. Puteti sa ma lamuriti va rog de ce nu exista in tavan orificiul pentru felinar, desi deasupra se vede clar locașul felinarului? Pentru comparatie, atasez poze de la vagonul Sultanului Abdul Aziz, Istanbul, Rahmi M. Kos Museum. Modelul locasului e aproximativ acelasi.
Amator/ entuziast
Avatar utilizator
lucian29
Mesaje: 193
Membru din: Mie Iun 29, 2016 11:39 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Istoria feroviara a Constantei

Mesaj de lucian29 » Mar Dec 19, 2017 3:54 am

Varianta 1 a vagonului deschis de bae. Nu sunt 100% multumit, probabil va avea si varianta 2.
Amator/ entuziast
Scrie răspuns


Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat