IMPORTANT: Cine are activa galeria lokomotiv si e afectat de mizeria de la Photobucket, il pot ajuta sa si recupereze automat toate pozele in galeria lokomotiv. PM to crystyv .

Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de pres_mihai » Vin Mai 19, 2017 11:38 am

O sa fac sigur pe cel de clasa I cu 7 compartimente, epoca IV, pentru care am informatii clare, adica fotografiile gasite aici pe forum, in plus si alte modele ceferizate ale acestui vagon. La cel cu 10 compartimente ce a fost, vagon clasa a II-a? mi-e cam vag termenul de V.T. vagon turism? Nu ramane decat sa aplic metoda asta, sa identific un numar de parc epoca IV si sa fac asa cum ai spus. La cel cu 8 compartimente, nu prea ma tenteaza. La fotografia de mai sus, ai cumva si opisul a ce reprezinta cifrele respective?
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de catalin » Vin Mai 19, 2017 11:55 am

VT -vagon turism. Gasesti date pe forum, acest tip de vagon astazi nu mai exista. Era un fel de hotel pe roti, in principiu e un vagon de dormit.
Numere de parc din epoca 4 ai aici pe forum, este trecuta toata plaja de vagoane de proveninenta öriginal CFR" (nu stiu sa-i zic altfel, cele provenite din comenzile CFR).
Ai pe forum si conversii reusite, stiu una de epoca IV in colectia N a lui HR. Cum este unul din cele mai iubite vagoane de la noi sigur o sa gasesti informatii sau daca ai nelamuriri, raspunsuri.

Da. Documentatia e completa.

Cu mentiune ca in cazul in care te apuci de treaba sa deschizi subiect separat, acesta sa ramana pentru documentare.
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4779
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de Gam3 » Vin Mai 19, 2017 12:20 pm

Salut,
clasicile vagoane tip "Hecht" cu 7 compartimente. Au fost fabricate 100 bucati la diferite fabrici din Germania intre 1923-1925.
Sunt documentate foto din primii ani pana la epavele din ziua de astazi.
Modele Roco


Singurul Hecht cu 7 si 1/2 compartimente vazut la CFR
Imagine
Imagine

Pentru a face vagonul 80 50 97-50 900-3 Institutul de Cercetare si Proiectare Tehnologica in Transporturi.
Posibil vagon trofeu, incadrat la CFR in seria Aafld 35000.

Imagine
Imagine


Vagoanele Hecht (Tank ex PKP, asa cum erau denumite la CFR).
Au fost cu 9 si cu 10 compartimente.
Pentru mai multe detalii despre vagoanele ex PKP:
viewtopic.php?f=73&t=3538&p=159756&hilit=Hecht#p159756

Modele de la Brawa si Roco.

Modelele mele:

vagon clasa a 2-a, tip "TANK/HECHT", Bafld 50033
Imagine

vagon clasa 1/2/3, tip "TANK/HECHT", ABCafld 90001
Imagine

vagon clasa 1/2/3, tip "TANK/HECHT", ABCafld 90005
Imagine

vagon turism, tip "TANK/HECHT", VT 178
Imagine


Cele exPKP
vagon clasa 2/3, BCafld 79108
Imagine

Realul este la Ploiesti si a fost al MApN. Este vospit , trebuie inscriptionat.
Imagine

Un model ep IV
vagon clasa 1/2, 50 53 37-29 019-5
Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de catalin » Vin Mai 19, 2017 2:45 pm

Strasnice vagoane ! Mereu mi-au placut.

Pun si eu o intrebare ca nu am gasit un raspuns: de ce lotul CFR nu a avut initial usile interioare intre culoarul de intrare si cel in lung ? Asa erau si cele germane si noi am luat modelul sau e o cerinta speciala a adinistratiei CFR explicabila prin....ce ?

Are vreo legatura asta cu inversarea usilor de acces fata de modelul german ?

Eu am auzit niste povesti, dar sunt curios sa stiu si varianta voastra :)

Martorii vremurilor ne povestesc de senzatia superfaina de iarna cand usile de acces se deschideau de la curent destul de usor (si datorita formei cap de stiuca) apoi tot vajul intra direct pana la compartimente pentru ca nu exista acea usa .... Senzatii tari....
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5288
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Mai 19, 2017 5:45 pm

Salut Catalin,
Pun si eu o intrebare ca nu am gasit un raspuns: de ce lotul CFR nu a avut initial usile interioare intre culoarul de intrare si cel in lung ? Asa erau si cele germane si noi am luat modelul sau e o cerinta speciala a adinistratiei CFR explicabila prin....ce ?
Nici un vagon german nu a avut usi de intercomunicatie intre vestibul si culoarul lateral pana la grupa 39, adica mult dupa producerea "Hecht"-urilor pentru CFR. E drept, la ei usile de acces laterale nu se deschideau spre interior asa cum a cerut CFR deci nu le intra zapada in vestibulurile de acces...

In Germania exista o singura usa (sau doua, dupa caz) la jumatatea culoarului pentru a separa compartimentele de fumatori de cele de nefumatori.
Are vreo legatura asta cu inversarea usilor de acces fata de modelul german ?
Vezi mai sus. De aceea in Romania s-au montat ulterior aceste usi suplimentare la culoar la unele vagoane.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2711
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de catalin » Vin Mai 19, 2017 5:54 pm

Multumesc,

se naste firesc intrebarea: de ce le-am comandat cu deschidere in interior ? Ai idee care a fost considerentul pentru care au schimbat desenul german ?
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5288
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Mai 19, 2017 6:59 pm

considerentul pentru care au schimbat desenul german
Socotind ca "Hecht"-urile pentru CFR au fost gandite si construite in acelasi timp ca cele germane nu a fost vorba de a schimba un desen existent ci s-au luat doar in considerare cerintele clientului. Vagonul "Hecht" Grupa 23 nu apare din nimic, este o evolutie lineara a asa numitelor "Stahlpreußen" Grupa pr11, asa cum la randul lor "Stahlpreußen" sunt o evolutie a "Holzpreußen" Grupa pr02/04 a K.P.E.V. La fel si mai tarziu cu grupele ulterioare 26, 28/29, 35/36 si 39, la toate de poate observa o evolutie lineara clara. Usa de acces de la "Hecht"-ul DRG este in principiu cam aceeasi ca la "Stahlpreuße".

La CFR traditia era alta si usa s-a creeat in acest sens. Vorbim de o epoca in care vagoanele se construiau manual si fiecare usa era montata in parte. Iar UIC abia se constituia, ca o concurenta latina fata de VDEV a invinsilor, si nimeni inca nu se gandise sa faca norme privind usile de acces precum a fost cazul pe vremea domnului Miellich cateva zeci de ani mai tarziu.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4779
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Vagoane tip "Hecht sau TANK"

Mesaj de Gam3 » Mie Iun 07, 2017 9:32 am

Epava de la Oravita. Aafld 50 53 17-22 072-9

Imagine
Scrie răspuns


Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat