Podul din Pasul Surduc sau Carligul Caprei la HO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.297
991
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Cautand un pasaj rutier peste linia dubla de pe diorama, mi-au sarit in ochi doua poduri...unul cu dantelarie din otel ,sub tablier,aflat pe linia Calafatului la km 20,pe Valea Bisericii,insa destul de complex si a carui realizare este aproape imposibila doar cu o fotografie in fata (ramane insa pe lista de sarcini :p )...si un al doilea pod rutier,din piatra,pe Valea Jiului,intr-un loc pe defileu,numit Carligul Caprei,pod construit,la vremea aceea (sf. sec. XIX),la frontiera...
desi pe sub pod trece Jiul,pe diorama mea va trece trenul,acesta fiind unul din multele compromisuri facute,doar pentru a avea pe diorama cateva remarcabile lucrari de inginerie si arta,din vremuri demult apuse.

despre acest s-a mai vorbit si aici putinele poze avute la dispozitie fiind suficiente pentru calcule si masuratori.

pentru inceput...un fix de-al meu,sabloanele.chiar daca am nevoie doar de o piesa,in caz ca gresesc,o pot face din nou,sau,o pot reproduce mai tarziu,de cate ori doresc,sabloanele usurandu-mi munca de trasare a piesei respective,trecand direct la debitat.in cazul de fata,sablonul este destul de simplu

 
ca material am ales polistirenul extrudat.a urmat trasarea si debitarea acestuia,panza de bomfaier fiind foarte utila pentru taieri circulare.

astfel arata dupa taierea si lipirea pieselor de extrudat.

 
apoi am trasat arcul boltii de piatra, si cu ajutorul unui creion,am trasat rosturile.varful creionului trebuie sa fie un pic rotund,altfel exista riscul de a sfasia extrudatul.

 
cu ajutorul panzei de bomfaier am crestat partea superioara ,2-3 mm adancime,crestaturi ce sunt de fapt pre-ghidaje pentru ceea ce par a fi elemente decorative...sau suporti aditionali pentru tablier...LDH cred ca poate furniza mai multe informatii...

 
pre-ghidajele le-am slefuit cu o pila fina,profil patrat,astfel incat sa incapa o bagheta patrata de balsa de 4 mm...rezultand astfel..ghidajele pentru respectivele elemente.



acesta este stadiul in care voiam sa ajung,deocamdata...
 
din baghete de balsa de 3x3 mm am facut chestiile acelea patrate,sub tablier...



in ultimele 2 fotografii se poate vedea ca podul este usor arcuit,avand "cocoasa" la mijloc,precum podul original.
 
am continuat lucrul la culee (ce coincidenta,si sogard tot la culee lucreaza :p ),facute din extrudat.am trasat doar rosturile orizontale,cele verticale urmand a fi realizate dupa aplicarea "pietrelor" de colt.

 
"pietrele" de colt le-am facut din carton stratificat de 1 mm...cred ca e prea mult :roll:




inainde de a le aplica,le-am tesit cu o pila fina marginile,asa cum sunt si in realitate.

 
azi am mai lucrat un pic la pod...am terminat de aplicat "pietrele" coltare si am trasat rosturile verticale la culee.o ansamblare provizorie,iar peste, o fasie de carton stratificat 1 mm,dupa va urma tablierul si parapetul.

 
am continuat lucrul la pod in ciuda timpului limitat...6 zile pe sapt. de serviciu este deja sabotaj,insa incet-incet,il termin.
am facut bordurile din baghete de lemn de 4 mm grosime pe care le-am crestat usor,incercand sa reproduc rosturile pietrelor.le-am aplicat un strat de vopsea pentru lemn,pentru a ascunde textura lemnului si oarece pori

 
baghetele le-am sectionat,astfel incat sa pot lipi bordurile aferente culeelor un pic mai iesite,asa cum este in realitate

 
pietrele de colt,cele mari si albe, sunt facute din carton de 1 mm,taiate una cate una si ajustate cu o pila fina.restul pietrelor sunt facute cu rigla si creionul.singurul sablon folosit a fost cel pentru pod si arcade.
 
Cum am fost de curand prin zona, am avut ocazia sa zaresc din tren si podul pe care il faci tu. Foarte frumos trebuie sa recunosc insa asa cum zicea Catalin, zona din jurul podului s-a schimbat foarte mult. Trebuie sa te uiti foarte atent cand treci cu trenul pe acolo, asta ca sa nu il ratezi.
 
si pe diorama mea zona in jurul si sub pod vor fi modificate :p ...in loc de Jii o sa treaca trinu´ :D
 
o scurta actualizare... am pregatit "calea de rulare",completand cu niscaiva carton,pana la nivelul bordurii,urmand apoi sa aplic nisip...drumul va fi unul de tara,nepietruit,neasfaltat...deja vad un car cu fan sau saci,tras de 2 plavani :p