Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Turnanta HO

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism

Moderator: rrzxxx

obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Oct 06, 2009 10:50 pm

Dorin, asa puteai sa o faci cu componente de pick-up, luai clatita rotativa, legai curentzii si lipeai sina pe vinil. Parerea mea este ca trebuie cavitatea din cratitza, ca asa nu arata cum ti-ai dori. Incearca din placaje si carton, vopsea si iese ok.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Oct 06, 2009 11:28 pm

Ai o singura regula, cu cat duci mai departe cladirea remizei de podul rulant cu atat doua sine se aproprie mai mult. trebuie sa ti cont ca doua sine sa nu se intersecteze pentru ca vei avea nevoie de acele bifurcatii ca la intersectii si crede-ma ca nu vrei asta ca e scump.

Poti sa imi zici ce unghi ai intre doua sine din remiza ? si ce diametru are placa turnanta ? O sa incerc sa fac niste desene, pentru pura curiozitate. :-)
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Oct 06, 2009 11:33 pm

sogard_2003 scrie: Poti sa imi zici ce unghi ai intre doua sine din remiza ? si ce diametru are placa turnanta ?
Scrie [Local Link Removed for Guests]

:-P
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Oct 06, 2009 11:44 pm

M-am grabit sa dau eu repede un raspuns... si tu acuma :-D . Am vazut ca scrie mai in spate normal, dar abia acuma.
Buun dar nu inteleg de ce Dorin nu respecta exact recomandarile din instructiunile alea ? Vad ca se dau chiar si segmentele de linie de la diferiti producatori.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Oct 06, 2009 11:49 pm

sogard_2003 scrie: Buun dar nu inteleg de ce Dorin nu respecta exact recomandarile din instructiunile alea ? Vad ca se dau chiar si segmentele de linie de la diferiti producatori.
La intrebarile astea numai el poate sa raspunda.
Poate remiza pe care o are nu este Kibri desi, cel putin din fotografii, asa arata.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mie Oct 07, 2009 12:00 am

este KIBRI dar eu am facut rost de ea fara cutie si instructiuni....
stiu si eu regulile legate de dimensiunile unghiului care sunt in directa legatura cu apropierea sinelor. eu ma refeream strict la spatiul redus de care beneficiez. dar m-am lamurit. probabil sinele din fata remizei vor avea in jur de 15 cm.
obiwan - stiu ca arata mult mai bine daca turnanta e de fapt un pod turnant. dar ca sa fac asa ceva am nevoie de timp si nu prea am. sunt multumit daca o rezolv si asa. la urma urmei, exista si astfel de turnante reale. eu am vazut una cindva dar sincer nu imi mai amintesc unde.....
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Oct 07, 2009 12:11 am

iaca pentru usurinta muncii tale pun un desen ajutator. sper sa se inteleaga ceva.
Muti centrul de intersectie al celor trei linii aflate la 15 grade una fata de cealalta cu 21 mm fata de centrul de rotatie al podului turnant. si ai exact 15 centimetri. Daca vrei sa muti altfel imi spui si eu masor cu usurinta. pentru orice distante vrei tu de la buza turnantei pana la portile remizei.
Intructiunile le gasesti pe paginile anterioare, ca tot m-a avertizat si pe mine LDH :-D . Spor la treaba.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Joi Oct 08, 2009 12:21 am

stie cineva, pentru remiza in discutie, sina trebuie sa o instalez pe terasament sau fara terasament. daca ii pun terasament, nu se ridica sina prea sus micsorind gabaritul locomotivelor ce pot fi garate aici?
la alte modele de remize cum este prevazut?
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Oct 08, 2009 12:31 am

Liniile in remiza sunt fara terasement.
In general sunt "incastrate" in pardoseala cu sau fara canal de vizitare, in general exista.

Imaginea este a remizei de la Calafat.

Nu trebuie sa reproduci liniile si canalul de vizitare cu Alex in canal :grin:

Imagine
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Vin Oct 09, 2009 12:44 pm

Multumesc pentru informatie. ma intreb daca tot asa arata in interior si o remiza circulara asa ca a mea, deoarece in acest caz suprafata betonata ar fi mult mai mare.
ce faceai acolo alex, incercai sa vezi cum se simte un ,,ceferist" de la intretinere?
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Oct 09, 2009 9:39 pm

DORIN scrie:Multumesc pentru informatie. ma intreb daca tot asa arata in interior si o remiza circulara asa ca a mea, deoarece in acest caz suprafata betonata ar fi mult mai mare.
ce faceai acolo alex, incercai sa vezi cum se simte un ,,ceferist" de la intretinere?
Da, exact asa arata.
Am sa caut fotografiile de la Jiblea (Calimanesti) si am sa pun, aici, fotografia cu canalele de vizitare.
Suprafata pietruita sau betonata doar aparent este mai mare si asta datorita numarului de linii care, la o remiza circulara, sunt mai multe.

Ce facea Alex acolo?
Astepta stadia si cerceta prinderile liniilor si se uita curios la canalele orizontale in peretii canalului :mrgreen:

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Sâm Oct 10, 2009 9:29 am

Intre timp am descoperit ca mesajul meu de mai sus avea un "mic" lips :-D

[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Sâm Oct 10, 2009 9:43 am

Sogard, NU cred ca poti sa faci ceea ce propui tu acolo, fiindca daca muti centrul sinelor, fie si numai cu 21 de mm, inseamna ca traseul de iesire al locomotivei de pe turnanta n-o sa mai fie in linie dreapta cu liniile din afara turnantei, o sa apara un mic unghi intre linia de pe pod si linia de iesire. Acest unghi NU apare decat intr-o singura situatie: atunci cand liniile converg exact spre centrul turnantei!

Ce-i drept, probabil ca materialul rulant ar putea sa treaca de unghiul acela, doar miscandu-se un pic ne-natural, iar in plus unghiul acela poate fi "indulcit" daca liniile nu sunt drepte, ci devin un pic curbe, insa asta inseamna deja sa folosesti linie flex in loc de linie dreapta, sa potrivesti linia foarte exact s.a.m.d. Eu cred ca este o complicatie inutila!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Oct 10, 2009 10:45 am

Da, trebuie respectate unghiurile date de remiza altfel iese ceva ce nu a mai fost vazut
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Sâm Oct 10, 2009 9:47 pm

Pai da, apare un unghi, usor sesizabil, poate si usor urat :-D , dar daca Dorin vrea sa lase exact 15 cm... alta solutie nu prea are decat cea descrisa de Victorian. Complicat si nevazut.

Ca o parere personala: mie imi plac foarte mult depourile cu turnante si remize circulare in care se regaseste muult spatiu de garare a locomotivelor intre remiza si podul turnant. dar papa mult spatiu....
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Scrie răspuns

Înapoi la “Infrastructura”