Placa Turnanta N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
67
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cu ceva intarziere postez cateva poze din timpul lucrului la un fel de turnanta(eu ii zic semiturnanta).
Inspiratia a venit dintr-o poza pe care am gasit-o pe forum ,daca nu ma insel postata de LDH.
Asadar cam asta am folosit...textolit,pini de conector tip molex, cablu utp (balustrada mare) si lita din cablu de retea 220.....un desen ,un letcon ,sfic,minifreza,hartie abraziva pentru slefuirea manuala a lipiturilor...a si sa nu uit ingredientul principal Rabdarea.....cam asa arata pana acuma:














a ,evident ca nu e gata mai am de pus la punct ceva mecanica pe dedesubt,imi trebuie ceva foooarte incet dar puternic,servomotoarele au loc dar le trenbuie un raport de reducere mult mai mare ,problema pe care sper sa o rezolv atunci cand o sa am cu ce sa programez switchpilot-ul de la esu (care e destept foc ,dar se pare ca merge numai cu lok-programmerul).asta a fost una ,a doua e ca nu prea stiu cum sa vopsesc textolitul si sarmele alea,adica ce vopsea tine pe ele?!..iar a treia ar fi ca trebuie sa ii fac peretii laterali si bordurile........unghiul de "comutatie" este de 15 grade
 
Salut,

Poate faci o incercare cu un motor pentru actionare macaz de la Tillig.
Are de toate: motor, reductor, putere, decuplare de la tensiune la capat de cursa, posibilitatea de actionare a altor elemnte (lumini, tensiune la linie) si merge cu ... incetinitorul.
Ai doua pozitii pentru placa/macaz.
Singura problema este timoneria.
 
Salut LDH ,aici m-am oprit ,la mecanica de sub placa.Trebuie sa mai scotocesc pe undeva sa mai gasesc roti dintate din imprimante.Servomotoarele de la jucariile radiocomandate nu prea sunt bune in cazul asta...desi se misca incet ,tot au o viteza prea mare.Voi incerca sa reduc binenteles si turatia motorului din comanda electronica.
Tot ce trebuie sa fac este sa gasesc undeva roti dintate de la imprimante...sa vedem.deocamdata se aproprie examenele.
 
Rotile inseamna calcul pentru demultiplicare, cutie reductor si alte alea printre care si decuplatorul de la tensiune la capat de cursa.

Motorul de Tillig, motor de actionare macaz nu electromagnet, le inglobeaza pe toate, basca poti adauga doua comenzi la bornele lui fara alte montaje suplimentare.

Tot ce trebuie sa faci este sa confectionezi o tije de comanda si un levier montat pe macaz.

Este proiectat sa fie montat sub placa.

Costul este minim daca te gandesti ce face, cum face sau cate stie sa faca.

Facem rost de unul si-l iei pentru experimente.
 
Nu zic ca motorul de la tillig nu e bun..insa nu il am...ma tot gandeam la servomotoarele de la avioane...poate gasesc un mecanism tillig dar garantez ca tot e prea rapid.
Am studiat problema si daca ii fac actionarea de la axa de rotatie a placii atunci se cere inevitabil un reductor cu raport foarte mare.Daca insa as putea monta sub placa un motor reductorul nu ar mai avea nevoie de un raport de reductie atat de mare in plus pot folosi angrenaje cu roti melcate ,dupa cum se stie acestea au raportul de reducere cel mai mare intr-un spatiu redus..ramane de studiat.
 
Aloooo!

Nenea sogard, inseamna ca nu ai vazut cum functioneaza de spui ca merge repede.

Are un motor, e drept, dar prin reductorul din interior actioneaza o tija ce se misca incet, incet pe orizontala.

Daca vrei sa faci miscarea si mai lenta faci un brat mai lung la manivela si totul este rezolvat.
Nu ai treaba sa umbli la voltaj sau la angrenajele interioare.

Daca mai ajungi in preajma machetei 1:120(TT) spune-mi sa iti arat cum functioneaza motorul Tillig cand actioneaza un macaz si te convingi singur.
La automatizare am fost obligati sa facem un montaj care intarzie pornirea locomotivei din semnal, chiar daca este verde, altfel ar fi facut ea macazul si nu motorul :D
 
salut,

este vorba de o "Segmentdrehscheibe" (placa turnanta segmentata?) si imaginea pe care ai postat-o initial la inceputul paginii apartinea regretatului Rolf Knipper.

asemenea Segmentdrehscheibe se intalneau des in Europa Centrala pana spre 1950, cateva au supravietuit si azi; am in minte una de la Duren care mai exista acum 10 ani.

(Edit by Admin: rectificari)
 
Multumesc pentru intelegere, Dorel.

Am avut ocazia sa-l cunosc pe regretatul Rolf Knipper si mi se pare ca munca lui nu merita sa fie pusa in dreapta si in stanga pe net fara a se mentiona cine a lucrat ani, nu, zeci de ani sa deseneze asemenea lucruri.

Am editat chiar eu mesajele in cauza, va puteti intoarce la subiect...
 
In legatura cu actionarea poate iei in considerare motorasul de la Faller, de curent alternativ:

https://www.fleischmann.com/products/Faller/180629.aspx

Are un reductor reglabil cu un set de rotite interschimbabile, care permite stabilirea turatiei la 15 respectiv 4 rotatii pe minut. Deasemenea are un comutator mecanic de sens, un fel de parghie accesibila pe o latura a carcasei. L-am folosit pentru motorizarea unei mori de apa...
 
Si pentru ca tot vorbeam de placi semiturnante mai sus iata ca am gasit si asa ceva: pozele din link, cele de jos:
http://www.xactiva.de/treffen/2003_acc_pfingsten/2003_acc_pfingsten.html
Cred ca ar arata superb pe o diorama., mai ales piatra cubica de sub intregul amsamblu. :lol:
 
Cristi, mersi ca mi-ai adus aminte de un link pe care il pierdusem demult.... Ce ma intrebam eu la acest macaz, este ce fel de plasa a folosit pentru imitarea gratarelor... ce am gasit eu pana acuma pare foooarte mare pentru N... :(
 
O alta nelamurire o am in privinta servomotorului folosit, la ce viteza se misca oare placa turnanta, pentru ca mie nu imi place deloc cum se misca servomotoarele pe care le am eu, ma refer la cele micro... au o viteza mare si se misca sacadat.... toate.
 
:confused: Intradevar Cristi, foooarte fine. Dar de unde pana unde smecheria asta? Io nu am mai vazut pana acuma, de unde o iau eu ? :?:
 
sogard_2003 i a incearca cu niste plasa de tantari din sarma , gaurile sunt un pic mai mari dar e mult mai ieftina decat cea de la Busch
 
Va multumesc tuturor pentru idei sfaturi etc.
Am trecut putin la partea mecanica de actionare, ma gandesc serios la posibilitatea de a monta intreaga placa pe axul servomotorului asa cum este montat si in linkul pus de Cristi. Problema ar fi legata de actionarea servomotorului, am un decodor care poate comanda servomotoare dar nu ii pot programa cv-urile esentiale modificarii vitezei de miscare deoarece minunea de esu are nevoie de programator care e doar 600 de lei.... pomana deh.... :D
Asa ca am creeat un circuit cu un 555 ce comanda un tranzistor de putere care la randul sau alimenteaza motorul servoului in impulsuri date de acest 555.... diseara o sa realizez si schema fizica sa vedem ce am facut.... daca o fi bun il adaptez pentru o iesire normala la decodorul esu....