Podul de la Campina

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Apr 07, 2010 7:51 pm

Pana cand aflu culoarea originala a podului, am decis sa fac un test sa vad cam ce iese :

piesele

[Link Removed for Guests]

Asamblarea...
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Am facut si cele doua culee...
[Link Removed for Guests]

iar in final ceva poze de ansamblu
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Mie Apr 07, 2010 11:19 pm

Ce material ai folosit pentru piese? Oricum banuiesc ca este destul de fragil. Aspectul insa este beton...adica otel ;) :aplauze:
Urcand pe scara N....
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Apr 08, 2010 10:22 am

Nu a iesit rau deloc, felicitari, dar si eu imi pun intrebarea cat de rezistent este ?
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Apr 08, 2010 12:40 pm

Salut, am folosit carton de 0.5 mm , nu am testat rezistenta tablierului inca, diseara o sa fac ceva teste si va spun cat suporta fara sa se deformeze.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Apr 08, 2010 9:28 pm

macleod scrie:Nu a iesit rau deloc, felicitari, dar si eu imi pun intrebarea cat de rezistent este ?
Avand in vedere ca are diagonale si montanti si toata confectia este lipita se comporta ca o grinda in spatiu, suficient de rezistenta ca sa suporte actiunile dinamice date de trecerea unei garnituri la N.

Nu gasesc aici pe forum o varianta din carton pentru 1:87 H0 dar, noroc cu copy/paste pe alte forumuri, asa poti sa-l vezi [Link Removed for Guests] aceiasi Marie (me refer la carton) cu alta palarie (alt desen si structura):grin:

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Apr 09, 2010 1:45 am

pentru cei pesimisti :D

fara un mic cupon de linie nu se poate:
[Link Removed for Guests]

am urcat si locomotiva de test sa vedem daca podul rezista...
[Link Removed for Guests]

se pare ca acesta a rezistat cu succes...

rezista cu adevarat ?
[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Apr 09, 2010 1:48 am

LDH podul tau are patru I -uri dublate , poti sa pui lejer 2 kilograme si tot nu il misti...
Al meu saracul s-a comportat bine la 1 kilogram, o fi suficient pentru N ? 8O
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Vin Apr 09, 2010 11:01 am

Wooow incredibil! Ma asteptam sa fie mai mult de decor, dar vad ca este capabil micutul :D Pai in cazul asta, cu asemenea material usor de prelucrat, deja te poti gandi la o gramada de alte aplicatii din moment ce ai posibilitatea taierii cu laser!
Urcand pe scara N....
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Apr 09, 2010 11:48 am

Cristi cred ca multi dintre noi uitam ce inseamna uneori modelismul si manipularea lucrurilor fragile, poate chiar si eu. Acest motiv ii face pe multi dintre noi sa ne intrebam daca un lucru este rezistent sau nu. Totusi podul acesta este extrem de fragil, o manipulare gresita l-ar distruge instant, insa ca si in realitate fiind un ansamblu compus de grinzi fiecare dintre acestea preiau anumite eforturi.
Si ca sa completez, podul inca nu este complet pentru ca la o analiza amanuntita a pozelor facute sub pod am descoperit ca sub calea ferata, practic peste actualul tablier construit de mine se mai gasesc pe toata lungimea podului grinzi I peste care sunt montate sinele. Din nou rezistenta podului va creste semnificativ odata cu montarea acestor grinzi, ma refer la modelul meu, in plus peste asta adaugam si calea ferata care are la baza tot un profil I de aceasta data fiind vorbe de metal, ma astept sa creasca rezistenta destul de mult... insa inutil. pentru ca pe podul acela niciodata nu vor trece mai mult de doua locomotive odata.... :grin:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Vin Apr 09, 2010 1:46 pm

Pai si in realitatesunt fragile elementele luate individual. Cand construiesti un ansamblu rezistenta creste exponential dupa cum se vede. ma gandesc ca daca l-ai pulveriza cu un spray cu lac de exemplu, ar creste si rezistenta la manipulari gresite. oricum la N accidente se pot intampla. Pe macheta mea pun tot timpul garduri la loc si lipesc cruci la biserica :D
Urcand pe scara N....
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Apr 09, 2010 2:47 pm

deocamdata trebuie sa adaug elementele lipsa, dupa care podul va fi vopsit gri. Sper sa gasesc gri-ul potrivit daca el a fost gri vreodata... din pacate nu imi spune nimeni ce culoare a avut podul atunci cand a fost montat.
Urmeaza proiectarea celor doua tronsoane scurte de la capete si constructia pilelor. Inca nu sunt sigur ce lungime voi construi, dar stiu ca pentru o repezentare corecta podul ar iesi la 1,68 metri...
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Vin Apr 09, 2010 9:04 pm

Incerca sa-l faci un cafeniu batut de ploi si ars de soare, cu tot felul de pete, asa cum este in prezent. daca tot te-ai chinuit cu dantelaria asta fina cred ca weatheringul o va pune in valoare si ii va accentua aspectul de pod metalic, vechi. Vopsea uniforma vezi pe toate plasticurile...

Lungimea reala ar merita sa o faci pe un modul care apoi sa serveasca ca macheta statica, pentru expozitii, vitrine, etc.
Urcand pe scara N....
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Apr 10, 2010 2:55 pm

Buna,

La intalnirea FREMO de la Hanau din mai 2009 ne-am amuzat sa trecem cu un Lz (Lokzug) format din 14 locomotiuve scara N' din care cam 10 metalice de la Heracek pe un pod construit din carton de 0,2 cu laserul (lungime 750mm, trei travee)

Rezultatul: nimic de semnalat! ;)

Secretul: simplu! Toate piesele din carton au fost impregnate cu cianoakrilat extrem de subtire (de la Conradn cel "duennfluessig") inainte de montare... Poti sa treci si cu o BR01 scara 1 pe ele!

Se mai practica si "supa nitro": impregnare cu diluant nitro intarit cu polistiren expandat...

Pentru culoare, as alege un gri-albastrui geb RAL 7031, eventual "ruginit" bine.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Mai 18, 2010 11:11 pm

Salutare prieteni ,

A trecut multa vreme de cand nu am mai pus mana sa lucrez ceva, nici sa pozez, nici sa nimic, pe la inceputul lui mai facui ultima lucrare in materie de trenulism si anume inca un pod frate cu cel de mai sus:

[Link Removed for Guests]


[Link Removed for Guests]

Sper sa reusesc sa va pun la dispozitie si pozele din mica excursie pe care am facut-o la poduri de 1 mai. Numai bine
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
manlif2_0
Mesaje: 548
Membru din: Vin Oct 30, 2009 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de manlif2_0 » Mie Mai 19, 2010 12:15 am

intrebare la limita indiscretiei: unde si cu cat s-a realizat decuparea?
Scrie răspuns


Înapoi la “Infrastructura”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori