Podul de la Campina

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Mai 01, 2009 6:33 am

buna,

catalin, multumesc pentru poze; ai dreptate, la o asemenea imagine ma refeream mai sus ;)

sorgard, nu avem cum sa vorbim de sudura la un pod in 1878, procedeul era inca necunoscut atunci, avem tabliere asamblate integral prin nituire... ;)

si ca un raspuns la ultima "parere personala" :D mai exista o gramada de poduri din anii 1870-1900 pe care circula sute de trenuri zilnic, las la o parte viaductele de piatra mai vechi cu cateva decenii (exemplu, Kalte Rinne, 250 de trenuri pe zi...) ;)
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5798
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Mai 01, 2009 1:30 pm

...sau un pod roman din piatra peste care trece un drum national,in plina functionare....scuze de off-topic.

sudura a inceput sa fie aplicata la scara larga in anii 30.asa cum zice sogard,e probabil ca grinzile sa fi fost sudate atunci,pentru a sustine asfaltul...insa mai devreme nitul era rege. :)
Ultima oară modificat Dum Mai 03, 2009 6:29 pm de către cosmin78, modificat 1 dată în total.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Mai 03, 2009 6:24 pm

Cosmine, care asfalt? podul acela este abandonat de exact 100 de ani, nu trece nici un drum pe acolo! :roll:
toate cele bune,
HR
cosmin78
Mesaje: 5798
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Mai 03, 2009 6:31 pm

in fotografie ar pare ceva asfalt deteriorat...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1711
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Mai 03, 2009 7:18 pm

Nu e asfalt, sunt traverse intoarse acoperite cu ceva pietris.
Podul este folosit de oamenii din zona pentru carute, tractoare si alte asemenea.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Ian 12, 2010 5:13 pm

Revin asupra acestui subiect intrucat in constructia machetei mele este nevoie de acest pod. Intrucat am decis sa folosesc linie dubla va trebui sa construiesc actualul pod de beton, insa marea problema este ca nu gasesc sub nici o forma poze cu vechiul pod, dupa ultima renovare acesta arata dezastruos, prea simplu.
Podul de linie simpla, cel abandonat in 1909 il voi construi alaturat exact ca in realitate. Nu cred ca v-a fi cu cale ferata peste el.
deci va rog, daca aveti, sa postati poze cu acest pod inainte de ultima sa renovare.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2773
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Ian 12, 2010 7:31 pm

....
Ultima oară modificat Lun Feb 28, 2011 1:01 am de către catalin, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Ian 12, 2010 11:59 pm

Ahaaa, bun asa, Catalin ca intotdeauna ma surprinzi la modul placut. Sper sa nu mai treaca luni intregi pana reusesc sa fac ceva. Deocamdata tot ceea ce am de facut este sa ma concentrez asupra spatiului de sub geam. Trebuie ca modulul sa fie foarte usor in greutate si mai ales sa fie foarte usor de demontat asta fiindca se afla sub geam si va fi montat numai cand voi rula trenurile.
Cam atat. deocamdata ma voi apuca incet incet sa desenez podul in acad, dupa care sa ma gandesc din ce il fac.
Inca o data iti multumesc Catalin pentru ca urmaresti acest subiect si pentru ca ma ajuti cu poze.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Ian 13, 2010 11:12 am

Dupa ce am calculat putin am ajuns la niste cote preliminarii. Insa marea problema este ce se intampla cu cele doua deschideri de 6m. Am vazut ca ele sunt de fapt pe jumatate ascunse in rambleu. Deci practic aici se si termina podul propriu zis.
Ce nu stiu eu este daca lungimea totala a podului de beton corespunde cu lungimea totala a podului vechi alaturat.

Din poze se pare ca drumul ce trece pe sub podul vechi imediat langa culee intra prin a doua deschidere a podului de beton cea de 12m. de aici teoretic reiese ca podul nou este mai mare fata de cel vechi cu cel putin o lungime de 6m + piciorul dintre deschiderea mare si cea mica + piciorul terminus. vorbesc despre culeea dinspre ploiesti. corect ?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2773
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Ian 13, 2010 6:37 pm

Lungimea unui pod se masoara intre punctele extreme ale constructiei, aceste puncte aflandu-se adanc zidite in peretii de roca din maluri. Noi nu vedem niciodata lungimea lui completa pentru ca exista puncte de ancorare in solul de roca. Cu anii (podul are 101 ani) natura recastiga malurile (sau, asa cum se intampla in alte cazuri) apa unui rau poate sa roada din acea roca, astfel ca partea " vizibila " a unei constructii nu este intotdeauna toata constructia.
In cazul acestui pod, prin consolidari succesive ale rambleului si datorita vegetatiei, acele arcade mici de la extremitati nu mai sunt complet vizibile.
.

Daca nu ma insel, Prahova II are 270 m lungime.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Ian 14, 2010 9:59 am

Pe langa faptul ca sunt utile, pozele lui Catalin au de cele mai multe ori si o latura "poetica". Uitati-va la contrapunctul dintre masivitatea podului cu trenul pe el, si acea mica Dacie papuc din prim plan, care da o dimensiune intregului ansamblu.

Iar fundalul pozei, fara exagerare, e un adevarat fundal de culisa, numai bun sa-l scoti pe format mare si sa-l lipesti pe diorama!

Multumim, Catalin!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Ian 14, 2010 11:30 am

Victorian, mie mi s-a parut ca e un ARO. :grin: Nu ca ar conta asta cu adevarat. Ceea ce spui tu ma macina de mult. Un fundal pentru acest modul. De ce spun asta? Pentru ca in prezent ideea este in curs de proiectare la nivel de plansa. Spatiul alocat imi ofera posibilitatea sa dezvolt podul atat pe intraga sa lungime cat si podul metalic vechi alaturat. Unul fara celalalt nu se poate sa fac pentru ca ar fi incomplet.

Problema la care am ajuns este amplasarea lor, cand ma uit la modul nu vreau sa vad podul metalic in spate ci in fata celui de beton, practic sa ma uit spre Ploiesti sau in aval raului Prahova... Ideea e ca vroiam sa fac si un fundal dar nu am o poza facut din directia aceasta, insa uitandu-ma la poza postata de Catalin constat ca se poate ajunge cu usurinta pe dealurile din spate. Sa vedem, depinde de cat de repede imi termin noua bicicleta si de timpul pe care il mai am la dispozitie. Sper sa reusesc sa plec intr-o buna zi acolo pentru ca ma fascineaza zona.

Buun, revenind la proiect, aseara am desenat tot podul de beton, cu distanta de 270 de metri. arcadele de 12m, picioarele de 2m si peste arcade inca 2,8 metri. Sper ca am aproximat bine. Diseara postez planul cotat.
Pentru podul metalic am proiectat cele doua tipuri de poduri cel mic respectiv cel mare. Acestea doresc sa le tai cu ajutorul laserului. Materialul la care m-am gandit este cartonul de 0.2 - 0.3 mm. Cred ca este cea mai buna solutie.

Revin diseara cu planurile.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Ian 15, 2010 8:15 am

[Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Ian 15, 2010 11:58 am

Cam astea ar fi cotele rezultate din calculele mele. Daca se dezvolta desenul pe orizontala se va ajunge la dimensiunea de aproximativ 170cm ceea ce la scara 1:1 ar insemna cam 270 de metri.

Podul 1, cel metalic, va ramane cum l-am desenat in prima schita , mai sunt de desenat anumite parti componente dar si de stabilit locurile de imbinare precum si dimensiunea acestora care va fi data de grosimea materialului.

PS: Un lucru deosebit de interesant mi se pare ca NOCH a abordat aceiasi metoda de curand, carton taiat pe laser, se scriu chiar si articole in revista Eisenbahn Journal pe tema aceasta. cautati produsul 67020. Abia astept sa fac si eu podul dupa ce voi gasi un carton de 0.2 - 0.3mm.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Apr 06, 2010 10:41 am

Va salut dragi prieteni, azi am o noua intrebare pentru cei care cunosc bine podul metalic de aceasta data. Ce culoare aveau initial tablierii metalici ? Erau cumva verzi ? Maroniul actual mi se pare ca e provenit de la rugina timpurie si nicidecum nu cred ca ar fi fost maro vreodata.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Infrastructura”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator