Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Faller Car System la N

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism
Avatar utilizator
ICEfan
Mesaje: 301
Membru din: Vin Sep 05, 2008 12:00 am
Localitate: ARAD
Contact:

Faller Car System la N

Mesaj de ICEfan » Mie Iul 17, 2013 9:12 am

Salutare tuturor,

Va rog sa ma ajutati cu o informatie.

Vreau sa stiu daca sarma de faller car system pentru N este de aceeasi grosime cu cea de la H0


Multumesc.
LiviuM
Mesaje: 397
Membru din: Vin Mar 11, 2011 12:00 am
Contact:

Mesaj de LiviuM » Mie Iul 17, 2013 10:08 am

Salut,
Faller [Link Removed for Guests] (vezi simbolurile referitoare la scala).

Spor,
Liviu
Avatar utilizator
ICEfan
Mesaje: 301
Membru din: Vin Sep 05, 2008 12:00 am
Localitate: ARAD
Contact:

Mesaj de ICEfan » Mie Iul 17, 2013 10:10 am

multumesc de raspuns.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Iul 17, 2013 12:54 pm

Da, e vorba de exact aceeaşi sârm㒠de otel.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
ICEfan
Mesaje: 301
Membru din: Vin Sep 05, 2008 12:00 am
Localitate: ARAD
Contact:

Mesaj de ICEfan » Mie Iul 24, 2013 12:55 pm

as dori sa fac un circuit Faller car la N, cu 3 statii de autobuz

Are cineva idee ce componente sunt necesare pentru a opri autobuzul in cele 3 statii ?
Avatar utilizator
Ferrocarril
Mesaje: 117
Membru din: Lun Apr 12, 2010 12:00 am
Localitate: BUCUREÅžTI
Contact:

Mesaj de Ferrocarril » Joi Iul 25, 2013 3:52 pm

înainte de a-l opri, poţi să’-l faci s㒠meargă’? Mai ales c㒠va fi la N. Ca să’-l opreşti ai nevoie de electronic㒠în interior. Ai loc?
în şosea trebuie montat un Led IR. Maşina trecând peste el va sesiza c㒠emite (fotodiod㒠IR) şi tranzistorul ce comandă’
motorul va fi blocat.
Un senzor optic IR ce funcţioneaz㒠prin reflexie (Led + fotodiod㒠în aceeaşi capsul㒠2/2 mm), montat în şosea va sesiza prezenţa
maşinii deasupra şi va comanda un temporizator ce va stabili durata de staţionare a acesteia. Dup㒠scurgerea timpului stabilit,
Led-ul IR din şosea se va stinge, fotodioda IR din maşin㒠nu va mai sesiza emisia IR, tranzistorul ce comand㒠motorul va fi
deblocat, iar motorul porneşte din nou.
Vrei şi "macaz"? O maşin㒠s㒠mearg㒠drept, iar alta s㒠întoarc㒠la dreapta?
Toate bune, Florin!
Avatar utilizator
ICEfan
Mesaje: 301
Membru din: Vin Sep 05, 2008 12:00 am
Localitate: ARAD
Contact:

Mesaj de ICEfan » Joi Iul 25, 2013 4:13 pm

salut,

nu vreau si macaz. o sa trag sarma direct prin statie. voi avea un singur vehicul faller car system (autobuzul - si ala cand va fi disponibil :) )

referitor la spatiu inca nu stiu daca voi avea loc. pana nu montez traseul de sine, nu stiu ce spatiu am.

am sa revin cu intrebari la momentul potrivit. multumesc pt info momentan
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Iul 25, 2013 10:49 pm

Buna,
înainte de a-l opri, poţi să’-l faci s㒠meargă’? Mai ales c㒠va fi la N. Ca să’-l opreşti ai nevoie de electronic㒠în interior. Ai loc?
Nu e nevoie de nici o electronica. Faller are in masinile sale scara N un simplu contact Reed pentru pornire / oprire.

Autobuze si autcare Faller Car System in N sunt disponibile de 10 ani de zile. "Hand made" au existat chiar si in 1996, Faller a scos primul autocar pe baza Wiking in 2001. Au urmat nenumarate variante pe baza Rietze, Wiking, etc.
în şosea trebuie montat un Led IR. Maşina trecând peste el va sesiza c㒠emite (fotodiod㒠IR) şi tranzistorul ce comandă’
motorul va fi blocat.
Exista un "macaz de cale" care poate face ca autobuzul sa paraseasca traseul normal si sa intre in statie. De vazut in catalogul FCS.

Pentru oprire un singur electromagnet ajunge. Nu e nevoie neaparat de cel scump de la Faller, se poate bobina si singur.

Ca raza minima de curba pentru un autobuz/autocar standard de 12m trebuie alesi cam 8cm la scara N. Pentru camioane scurte, precum cele pe baza Wiking sau Littke ajung in anumite cazuri si 5-6cm.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
ICEfan
Mesaje: 301
Membru din: Vin Sep 05, 2008 12:00 am
Localitate: ARAD
Contact:

Mesaj de ICEfan » Vin Iul 26, 2013 2:18 am

Buna Horia,

eu am cautat atat pe site la FCS cat si pe ebay.de

La FCS apare un autocar in start set 162005 (care trebuia sa apara in 06/13) si inca unul separat (doar autocarul) 162006 care ar trebui sa apara in 11/13

pe ebay nu am gasit deloc autocar FCS la N

daca stii alta sursa unde pot gasi un autocar la N te rog sa ma indrumi. Multumesc.

daca ai timp si chef, te rog detaliaza mai mult discutia despre electromagnet home made (suna bine desi nu ma pricep deloc), si despre senzori. de unde ii iau, unde ii montez etc.

multumesc
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Iul 26, 2013 2:46 am

Buna,

Uite-te pe siturile celor care vand material la scara N: Daniel Mrugalski (DM-Toys), Hünerbein, Menzels Lokschuppen, Lippe, etc.

Setul de care vorbesti e o noutate 2013 si inca nu a aparut, insa au existat pana acum multe versiuni pe baza Wiking (MB O 302 LH, MB O 305 VÖV) si Rietze (MB O 530 Citaro I, MB O 404 RHD, Setra S 315 HD). Cam la fiecare doi ani de 12 ani incoace au existat unul sau doua autobuze sau autocare ca noutate.

Iti recomand vehicole de dupa 2008-2009 cu noua generatie de acumulatori, cei vechi nu tin prea multa vreme.

Va fi mult mai simplu sa discutam atunci cand vei avea autocarul sau autobuzul in mana. La fel si cu planificarea traseului, o instalatie FCS fara probe de mers inainte de a finaliza strada nu functioneaza niciodata.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Ferrocarril
Mesaje: 117
Membru din: Lun Apr 12, 2010 12:00 am
Localitate: BUCUREÅžTI
Contact:

Mesaj de Ferrocarril » Vin Iul 26, 2013 8:48 am

Bună’,
Dac㒠nu e nevoie de nici o electronică’, temporizarea (timpul de staţionare) cum se realizează’? Sau comenzile sunt manuale?
Pentru electromagnet se poate utiliza unul recuperat de la un releu defect (ex. RM2, RM4-Mediaş).
Cu stimă’, Florin!
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Iul 26, 2013 1:20 pm

Bună’,

Elementele de temporizare, daca există’, sunt pe diorama şi nu pe bus. Faller propune şi un set special pentru staţie de autobuz cu macaz, electromagnet şi temporizator clasic cu reglaj prin şurub.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
ICEfan
Mesaje: 301
Membru din: Vin Sep 05, 2008 12:00 am
Localitate: ARAD
Contact:

Mesaj de ICEfan » Vin Iul 26, 2013 2:14 pm

salut Horia,

am cautat pe toate site-urile recomandate de tine si din pacate nu gasesc nimic

daca gasesti tu ceva oferta concreta te rog sa ma anunti.

Multumesc
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Iul 26, 2013 4:35 pm

De exemplu aici:

[Link Removed for Guests]

Autobuze / Autocare nu are acum, insa toate celelalte componente ale sistemului pe N si cateva vehicole.

Aici e un Start-Set cu un S 315 HD (anuntat gresit ca HDH):

[Link Removed for Guests]
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Ferrocarril
Mesaje: 117
Membru din: Lun Apr 12, 2010 12:00 am
Localitate: BUCUREÅžTI
Contact:

Mesaj de Ferrocarril » Vin Iul 26, 2013 11:33 pm

Bună’, din nou!
Dac㒠este vorba de "temporizator clasic cu reglaj prin şurub", atunci e super.
Mulţumesc pt. informaţie, eu nu ştiam!
Numai bine, Florin!
Scrie răspuns

Înapoi la “Infrastructura”