Pod busteni/lemn pentru auto TT

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.283
106
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
Salut. Multi cunoasteti, cred, ce a patit cu diorama mea statica, prima etc... Totusi mi-a ramas in cap ca trebuie sa aiba un podet. Si am zis... hai sa cumpar scobitori sa fac ceva din lemn... Dar m-am mai gandit eu: oare bustenii aia mari sunt chiar asa drepti ca scobitorile virgine?

Asa ca am iesit in fata casei/blocului/sandramalei si am cules cate ceva, dupa care le-am ales dupa subtirime si dupa cat de drepte erau, le-am curatat un pic...

Ca suport am ales un carton pentru ca vroiam sa aiba o anumita forma d eincadrare in relief (DA! Sa nu faceti ca mine acest lucru, prietenii stie...) si am inceput sa lucrez...
Vopsea apoi si hai sa facem si partea de sus pe unde sa circule masinile, ca trenurile nu au voie de la stapanire...





La final o punere în relief, fă’r㒠introducerea pana în "plă’sele" pentru ca vreau doar sa vad cum arata dimensional treaba.



îmbună’tă’ţiri posibile şi pe care le-as dori:
scândurile de sus mai neuniforme, cu gauri şi lipsuri
scândurile pentru rotile maşinilor nu cred ca puteau fi dintr-o bucata (5 cm x120 = 6 metri????)
iarba, vegetaţie care sa dea aspect de pă’ră’sit...

Nu imi place cum am vopsit scândurile de sus, dar aştept sa se usuce vopseaua pentru praf de drum...integrare in peisaj, etc

Dar imi place cum se lucreaz㒠si cu vegetaţia reala...
 
deci... vechiul modul si podetul care numai pod nu era... Paaaaaa!

Hai sa vedem ce am mai facut... In urma discutiilor cu LDH, Sogardu, Lok am trecut la alta faza. Pentru inceput ideea:



Dupa care am trecut la proiectare...



Am debitat "kitul" de instalare...



Dupa cum vedeti avand in vedere ca exista pericolul aprinderii materialului lemnos am avut si pompierii prezenti pentru a superviza activitatea:



Am trecut la pasul urmator si anume executia culeelor. Pentru aceasta am luat o bucata de placa de "foam" (carton cu spuma la mijloc), am degajat spuma si cartonasele le-am folosit la suportul stalpilor de 1,3 mm

.

De asemenea am lipit ursii pe longitudinal:



Pentru ca trebuia s alipesc in continuare picioarele culee si restul de contravantuiri si alte piese de rezistenta am considerat necesar a se excuta o piesa in care sa montez toate piesele. pentru aceasta am apelat din nou la cartonul cu spuma, am "defrisat" o fateta si am sculptat in spuma locul unde sa pun ursii, posul urmand a se realiza de-a-ndoaselea... ;-)



si am continuat cu cele 1000 de cuvinte ale lui Domn profesor LDH (A propos: mare dreptate ati avut: complexa lucrarea, iar eu oricum am simplificat-o la maxim)



zidul de sprijin se sprijina pe ursi de fapt ;-)



Punem contravantuiri pentru transversala mediana... Contravantuiri si pentru pilotii de la culee



Nu sunt in X pentru ca nu am avut penseta la mine...

Urmeaza rigidizarea contravantuirilor:



si aproape am terminat... primul episod...

,

iara de dimineata arata asa:




Din episoadele urmatoare:

finalizarea suprastructurii (inclusiv cale de rulare)
vopsirea infrastructurii si suprastructurii
finalizarea lucrarii

Materiale folosite:
scobitori (1,2 mm in diametru)
frigarui tepuse (3 mm in diametru)
lemn de balsa de 1mm
aracet
placa de 3 mm de foam... (am asa un mare lapsus ca nu mai stiu cum ii spune tipului asta de placa)

Multumesc pentru suport si informatii:

LDH, Sogard, Robert, PDI si lok (care cu greu iti explica ce vrea sa spuna cand critica de ce critica...)
 
salut,

cateva idei, pentru o eventuala varianta 3:

1. incearca sa folosesti profile in sectiune patrulater. Bustenii neprelucrati nu se prea foloseau
2. incerca sa te uiti la podul unei case. Profilele de lemn, ca se imbine, sunt prelucrate intr-un anumit unghi. Tu ai compensat lipsa acestor fatete cu o guguloi de lipici. Macar incearca sa reproduci ceva cuie sau funii pentru ca in realitate lemnul nu se prea lipeste cu lipici.
3. la podete cu deschideri mici (5 m in realitate) nu este nevoie de contraforti (V-urile alea de jos). Lemnul poate sustine greutati considerabile daca este asezat corespunzator.
4. stiu ca frigaruile de lemn sunt un material la indemana insa textura lemnului folosit si faptul ca sunt absolut cilindrice le face putin ireale. Nu ma zic de culoare. Daca ramane asa, podul tau trebuie maronit bine.
 
Salut

De incercat am incercat initial sa fac un pod facut de oamenii locului. Ulterior la indicatiile lui LDH am zis sa fac ceva mai serios.
Aseara am demontat tot podul (am salvat ce se putea salva) si voi reface. Avand in vedere ca voi dori sa circul si cu un camion de 3,5 tone am zis sa pastrez intariturile / contraforturile). Arata si mai bine, zic eu.

Da, voi renunta la busteni. Renuntand la busteni insa va trebui sa caut bagheta de lemn de 3 mm (3,5 ar trebui).

Am ceva de balsa, dar este de 5 mm (Hornbach sa traiasca) si mai am ceva de 3 din lemn de brad.

Dupa ce termin podul va fi sigur colorat, invechit...
 
Eu ma inspir mereu din viata reala si mai putin din povesti maiastre.
Lumea reala e o sursa fabuloasa de informatii.

Spre exemplu, la ce-ti trebuie tie, m-as inspira de aici:

dsc00865.jpg


dsc00952.jpg


Sunt poduri de lemn ce suporta incarcare de 30T, simplu, fara contravanturi inutile si dispuse anapoda. Il construiesc cei de la Eurostrade, de pe situl carora sunt si pozele. Se fac in functie de nevoile santierului de la 6 pana la 18 m deschidere si au 10m latime. Baghetele tale de 4mm sunt perfecte pentru structura podului. Poate doar la balustrada m-as uita la baghete mai subtiri. Daca vrei neaparat poti sa folosesti si lemnele profil cilindric de la frigarui, pentru "tablier".
 
bogdanra a spus:
LDH, care cu greu iti explica ce vrea sa spuna cand critica de ce critica...

Zisai ca nu mai poluez dar vaz ca trebuie sa dau replica altufel nu se intelege nimic.
Acuma, chiar daca ezplic nu se intelege ca unii nu vor sa "intelege" dar nici nu poci care sa vorbesc pe limba lor ca nu sunt antrenat.
Revenind la subiectul de obarsie care lipseste cu desavarsire voi, io, adica je, adica moi, adica eu, sa te intreb "Marete construitor de ale cele"

Ce ezplicatiuni detei je si nu intelesi matale?
Incepui sa fac un pod ca sa ezemplific iar tu Brutus?

Astept ezplicatiuni ca altufel nu se poate.

Sa ai spor!