Tipuri de sine si macaze HO---1,87..........

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism
Avatar utilizator
basil
Mesaje: 23
Membru din: Mar Aug 20, 2013 12:00 am
Localitate: slobozia
Contact:

Mesaj de basil » Lun Mai 25, 2015 11:28 pm

Multumesc foarte mult Marius pentru primire si pentru sfaturi! intre timp am achizitionat macazele si incrucisarile tot Piko, poate ca a ramas ceva in mintea mea legat de aceasta marca,din anii 80 cand am vazut (dar n-am avut) primele machete Piko in librarii, mult am mai plans dupa ele..
Pentru inceput nu vor fi actionate, eu acum ma chinui din greu sa fac instalatia de alimentare du-te - vino ,am primit o schema aici pe acest forum dar nu mi-e prea clara..
Eu as fi vrut sa stiu daca macazele Piko sunt precise si fiabile mai mult.
In viitor o sa incep sa le si actionez cumva.
Avatar utilizator
cosmin78
Mesaje: 5657
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Dec 12, 2016 11:33 pm

Continuare din topicul http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=72&t=10585

Am sa incerc sa iti raspund obiectiv, desi "obiectiv" este destul de relativ.

Unele avantaje ale liniilor in cauza, Roco Line si Peco sunt descrise pe pagina anterioara, de catre sesamcave.
Aliajul celor doua sine este nickel-silver ( nu contine argint, denumirea este data din cauza aspectului), iar faptul ca mizeria se depune mai mult sau mai putin pe una din ele este foarte relativ, nu are de a face cu aliajul. Mizeria se depune cel mai mult acolo unde profilul sinei este mai "patratos"... Sau se depune in functie de cat de murdare sunt rotile materialului rulant, de numarul de cauciucuri de aderenta care trec peste liniile respective, etc.. O sina cu ciuperca rotunjita (sau cat mai aproape ) va elimina de la sine o parte din mizeria opusa, din cauza punctului minim de contact intre sina si roata. Vechile sine Piko, tubulare, aveau partea de sus (nu pot sa ii spun ciuperca, sina nu resptecta profilul real) putin rotunjita si mizeria se depunea foarte putin sau in cazuri extreme unde rotile erau imbacsite la maxim.
Am folosit (inca folosesc) ambele tipuri de sina, Peco sau Roco Line. Tot ce este Peco, a trebuit sa cositoresc punctele de contact electric intre sine si fire, sina cu sina, chiar si acolo unde exista papuci/cleme/eclise, cum vrei sa le spui. In timp, oxidarea era inevitabila, deci cositorirea este solutia optima. La Roco Line, papucii sunt din inox, rar am probleme de contact electric. O chestie ciudata...am cositorit liniile intre ele (atat Roco Line cat si Peco), cu acelasi letcon, cu acelasi fludor, cu acelasi decapant, iar dupa un timp, liniile Peco deja aveau "sudura" crapata, fiind nevoie de o recositorire. Si s-a intamplat de mai multe ori, in aceleasi locuri, iar liniiile Roco Line continua intacte, ambele fiind in acelasi ambient, supuse aceluiasi tratament, fiind linii principale pe modulele noastre, norma Maquetren, tronsoane de linie flexibila, fara terasament. Cauza? Habar nu am.
Roco Line reproduc liniile europene, prinderile traverse-sina mi se par mult mai realiste decat cele de la Peco, acestea fiind linii britanice ( code 75 si code 100).Code 83 Peco imita liniile americane, dispunerea traverselor fiind putin diferita. Bineinteles, cotele celor doua tipuri de linie sunt diferite, un tronson flexibil Roco Line are 920 mm, pe cand Peco are 914 mm, diferenta fiind pe seama celor doua sisteme diferite de masura, metric si imperial.

Bineinteles, raportul calitate-pret este in avantajul liniilor Peco, acestea fiind mult mai accesibile decta cele de la Roco. Diferentele vizuale, gen textura traverse, nu sunt chiar atat de evidente pentru ochiul uman, iar intr-un ambient feroviar, cu pietrisul aplicat si imbatranit, cu materialul rulant, vegetatie, etc., acest amanunt este la fel de nesimnificativ precum tipul de prindere folosit intre sina si traversa, sau dimensiunile acesteia din urma. Numai la o analiza minutioasa, cu o lupa sau o fotografie macro se pot surprinde aceste mici diferente.
In concluzie,fiecare foloseste linii dupa nevoie, posibilitate, grad de informare, etc.

Spor la treburi!
Avatar utilizator
alias
Mesaje: 52
Membru din: Mar Iul 21, 2015 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re:

Mesaj de alias » Vin Dec 16, 2016 2:40 pm

cosmin78 scrie:Continuare din topicul http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=72&t=10585

Am sa incerc sa iti raspund obiectiv, desi "obiectiv" este destul de relativ.

...

Tot ce este Peco, a trebuit sa cositoresc punctele de contact electric intre sine si fire, sina cu sina, chiar si acolo unde exista papuci/cleme/eclise, cum vrei sa le spui. In timp, oxidarea era inevitabila, deci cositorirea este solutia optima. La Roco Line, papucii sunt din inox, rar am probleme de contact electric. O chestie ciudata...am cositorit liniile intre ele (atat Roco Line cat si Peco), cu acelasi letcon, cu acelasi fludor, cu acelasi decapant, iar dupa un timp, liniile Peco deja aveau "sudura" crapata, fiind nevoie de o recositorire. Si s-a intamplat de mai multe ori, in aceleasi locuri, iar liniiile Roco Line continua intacte, ambele fiind in acelasi ambient, supuse aceluiasi tratament, fiind linii principale pe modulele noastre, norma Maquetren, tronsoane de linie flexibila, fara terasament. Cauza? Habar nu am....
Salut.

Eu nu am avut probleme electrice(contact sine-cuple) nici cu RocoLine, nici cu Peco, insa la rulare in aceleasi conditii si cu acelasi material rulant Rocoline s-au murdarit mai repede, cel putin la mine. Parerea mea este ca este destul de relativ acest fapt si ca Ambele tipuri de sine sunt suficient de calitative incat sa justifice folosirea lor in anumite situatii. Personal eu am ales sa folosesc Peco deoarece sunt mai robuste, pe Code 100 poti rula orice material rulant H0, iar flexibilele Peco Streamline Code 100 sunt mult mai detaliate si tind sa pastreze mai bine curba in momentul pozitionarii initiale ceea ce face utilizarea lor mai facila. Pe de alta parte insa cum ziceam flexibilele Peco sunt mult mai robuste astfel incat inmagazineaza mai multa energie si fortele generate de deformarile elastice sunt mai mari, stress-ul exercitat asupra punctelor de cositorire a acestora fiind mai mare. In conditiile unei fixari a sinelor nu tocmai perfecte exista posibilitatea sa forteze in punctele de cositorire fapt care poate duce la deteriorarea/slabirea in timp a "sudirilor", ceea ce cred ca s-a si intamplat cu lipiturile sinelor Peco in cazul descris de tine.

Desi avem de-a face cu electroreactivitate din cauza direntelor de aliaj, proces accelerat si mai mult de trecerea curentului prin punctele respective, totusi cositorirea sinelor este in continuare cea mai sigura metoda de a transfera energia in sina ;)

Asa cum ziceai si tu alegerea uui anumit tip de sina de la un anumit producator este pana la urma o chestie preferentiala si ramane alegerea fiecaruia. Totusi recomandarea mea este ca aceasta alegere sa fie facuta doar dupa o informare cat mai buna asupra caracteristicilor specifice fiecarui tip de sina.

Toate bune.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Infrastructura”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat