Muzeul CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Ei!

Am fost si la muzeul CFR!
Doream de mult sa mai ajung pe la el. Nu mai stiam decat cum arata pe afara. Jalnic.
Am vorobit cu Coobra si astazi a trecut sa ma ia inainte de ora 10:00 ca sa ajungem inaintea tuturor, sa nu ne-o ia altii inainte :D

Am ajuns, Coobra a parcat masina, am coborat si ne-am indreptat spre intrare.

Of, of, of ... de aproape arata si mai jalnic. Buiandrugul de la una din ferestrele de pe fatada principala sta sa cada, tamplaria nevopsita, ce mai un muzeu in muzeu.

Am intrat si in prima sala am dat peste un simulacru de macheta la H0 care reprezenta "nimic", mai avea puse si cateva piese de lego, machete ale unor gari, parca am recunoscut un corp al garii Predeal, cel putin asa aducea dar cred ca ne-am inselat.

Nu am inceput bine sa ne uitam la exponate ca muzeograful ne-a spus ca, in mod normal, vizitarea muzeului incepe din sala 2, care este 1, se trece printr-un tunel in sala 2, de drept. si ajungem unde suntem acuma, adica in sala 1 care este 3. :D
Or fi stiind ei de ce trebuie sa treci ca IC-ul prin prima sala si sa faci "statie" in 2.

Pana la urma am inteles cum sta cu plimbarea pe acolo si ne-am conformat.
Am luat-o la pas printre exponate si ne-am cam "chiorat" la ele ca nu prea sunt luminate salile.
Nu mai spun ca in sali dai de un miros greu, de lucruri vechi, parca ar fi o combinatie de umezeala cu lemn intrat in putrefactie.

Oare ce face CFR-ul de nu are grija de propriul muzeu?

Cred ca este o intrebare retorica la fel cum as intreba despre locomotivele din patrimoniu, cele ce ar trebui sa circule cu trenuri istorice, arhive si mai stiu eu ce.

Oricum merita mers si vazut.

Mai multe detalii, poze si, poate, un filmulet maine ca au fost facute, contra cost evident.
Interesant ca am platit pentru a face poze si a filma deoarece, vorba lui Coobra, " ... sa ceara bani ca faci poze ar trebui ca la intrare sa existe stive cu vederi, fotografii cu exponatele si, ma rog, tot ce tine de muzeu..."

Deoarece mi-a placut chestia cu "va urma" a lui SSi va spun si eu

Toate cele bune

si

va urma

p.s. prima impresie pe care o ai cand intri in muzeu este de saracacios, de ceva ce trebuie ajutat. iti vine sa-i plangi de mila.
daca cfr-ul este dezinteresat oare cei de la cultura nu au nimic de spus?
intrebare retorica?
 
din pacate muzeul a fost cam abandonat nimeni nu a mai avut grije de el. iar cele citeva piese care sunt acolo mai sunt scoase cu diferite ocazii si asa mai capata si ele din cind in cind cite o binemerita curatenie, este pacat ca nimeni ,dar chiar nimeni nu are grije de cel care de fapt ar trebyui sa reprezinte calea ferata
 
Asa.

Sa continuam de unde am ramas.

Pozele sunt facute de Coobra cu drepturi de publicare je :D
Nu le criticati prea tare ca au fost niste conditii de nu mai stia cum sa le faca.

Mai intai am dat de placa ce ne spunea ce gasim in spatele zidurilor si programul de vizitare.
Este de preferat sa nu va luati dupa ce scrie si daca aveti drum sa opriti si sa intrebati cand poate fi vizitat muzeul.



am intrat in prima camera (scuzati a treia camera) si am dat cu ochii de macheta



nu am vrut s-o pun la sfarsit ca sa nu fiti chiar deprimati

am trecut in camera nr 1 de drept si aici exponatele fac o succinta prezentare a transporturilor inainte sa apara calea ferat (trasuri, corabii, vapoare)

primul schimbator de cale folosit in mina, evident linia era din lemn iar macazul nu avea decat un ac



printre ele si prima locomotiva ce a circulat pe Bucuresti - Giurgiu



alte exponate: o bucata de linie prevazuta cu cremaliera, aparate de masura pentru locomotive, machete de modele feroviare





sectiune prin cilindrul de forta si distribuitor al unei locomotive cu abur, probabil folosit ca material didactic pentru intelegerea functionarii motorului cu abur



continuam dupa o mica pauza, sa nu fie postul prea lung
 
Inainte de a parasi sala 1 am mai vazut un aranjament ce se doreste a fi biroul lui Anghel Saligny



dupa care au urmat machetele de modele feroviare
nu mai le prezint, se prezinta singure









asta care urmeaza este o locomotiva functionala



un 232.000 probabil ramas in faza de proiect, nu am amanunte, nu se putea citi nimic pe placuta care era pusa pe ea



personal CFR :D



mai urmeaz :D
 
Ultimul set:

Malaxa 1000 in culori "originale" :D



si restul de locomotive si vagoane:





























asta a fost tot

poate trebuiau mai multe poze dar cred ca este suficient pentru a va starni curiozitatea sa mergeti sa-l vedeti chiar daca unii sunt de alta parere
lok
varza. am fost si eu pe acolo.

cum am plecat de acolo? (cu masina evident)

am plecat cu un gust amar ca un muzeu, facem abstractie ca este al CFR-ului, poate sa arate atat de jalnic, neingrijit
cred ca mai are putin si se darama si cladirea
probabil ca oameni care sa aibe grija de el se gasesc
de altfel muzeografa a fost cat se poate de amabila numai ca doar amabilitatea nu ajuta la adunarea si conservarea unor valori care ne reprezinta
altii, prin alte tari, deviaza autostrazi ca au dat peste trei pietre de la o cetate veche de peste 2000 de ani

noi!

noi nu facem nimic

probabil cand se va crea un curent puternic care sa-i faca pe cei responsabili de cultura romaneasca sa scoata in evidenta ce s-a facut pe acest pamant va fi prea tarziu NU vom mai avea ce sa aratam

s-au pierdut

toate cele bune
 
Pacat ca a ajuns asa!
De pe vremea cand eram in liceu mai treceam pe acolo si aveam grija sa mai reparam cate ceva la diorama H0 care avea ...9m/3m :confused: ce a ramas din ea... se vede. Facusem si un proiect de refacere a ei, costa cu material RDG cam 1500DEM, dar...ca de obicei in RO, nu este banu'! Tot cu ceva ani buni in urma ma duceam si, tot asa mai reparam cate ceva. Facusem sa functioneze semnalul Banovici, acum aruncat in curte, semibariera automata, acum aruncata cine stie unde... Mergeam cu fiul meu, cand acesta avea doar cativa ani si ne jucam cu toate draciile astea functionale. Garnitura Calugareni-ului era impreuna cu semnalul Banovici, bariera, semnale luminoase si diorama intr-o sala, acum disparuta, spre peronul liniei 14. Apoi am infiintat TCR-ul, cu sediul, ghici! chiar la aceeasi adresa. Apoi muzeografele copilariei au iesit la pensie sau mutat, si a venit un popa-raspopit! Daca "fetele" mai ascultau de noi cand le spuneam ca sa mai faca prin muzeu, asta s-a intrebat ce cautam acolo! Asa ca i-am lasat "in plata Domnului", ca tot aveau popa, si asa a inceput epoca Mocanitei de la Sf.Ghe.

PDI
 
Care este pana la urma orarul muzeului? Am intrebat de 3 ori, si cam tot atatea versiuni de raspunsuri am primit, ba de luni pana joi, ba de miercuri pana duminica... de ore nici nu mai zic. Dar tarifele, cat costa un bilet intreg si cat costa unul de elev/student?

Nu de alta dar n-as vrea sa pierd timpul, prefer sa merg la sigur.

Multumesc anticipat!! :wink: