Locomotiva de viteza folosita in treapta I

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
O stire interesanta aparuta in jurnalul national:


CFR Că’lă’tori a plă’tit 2 milioane de euro pentru o locomotiv㒠electric㒠ce poate circula cu viteza de 200 de kilometri pe oră’. Vestea-i bună’, nimic de zis, îns㒠într-o ţar㒠în care infrastructura feroviar㒠este fă’cut㒠pentru aşa ceva. în România, trenurile nu pot circula nici mă’car cu viteza minim㒠stabilit㒠de legislaţia europeană’. O dat㒠cu aderarea României la Uniunea Europeană’, CFR Infrastructur㒠trebuie s㒠asigure o vitez㒠minim㒠de 160 km/or㒠pentrru trenurile de că’lă’tori şi de 120 km/or㒠pentru cele care transport㒠marf㒠pe Coridoarele Pan Europene IV şi IX.

Acest obiectiv este foarte greu de atins. Singura linie feroviar㒠de la noi din ţar㒠unde se poate circula în prezent cu viteza de 200 de km/h este Centrul de Testă’ri de la Fă’urei, care aparţine Autorită’ţii Feroviare Române.

Trenul ar trebui s㒠circule pe ruta Bucureşti - Constanţa, îns㒠lucră’rile de modernizare a liniei de cale ferat㒠sunt întârziate cu şase luni, din cauza lipsei fondurilor. Lucră’rile vor fi finalizate în august 2010, a declarat subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Constantin Axinia. Ministerul are datorii că’tre firmele care lucreaz㒠pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, parte a Coridorului IV de Transport Pan European, de 32,6 milioane de euro, reprezentând facturi scadente în septembrie.

"Companiile ne-au notificat c㒠vor încetini ritmul lucră’rilor din cauza întârzierilor la plată’", a spus Axinia. Pentru cealalt㒠secţiune a Coridorului IV Pan European, respectiv Braşov - Simeria - Curtici, modernizarea va costa 3,1 miliarde de euro, fondurile fiind alocate de la UE, bugetul de stat şi un credit de la Banca European㒠de Investiţii.

Totuşi de ce s-a achiziţionat deja trenul de viteză’. Explicaţia celor de la Transporturi este c㒠"achiziţionarea locomotivei electrice face parte din acordul cadru de 28,18 milioane de lei, care prevedea cumpă’rarea a trei astfel de locomotive într-un interval de doi ani, cu finanţare de la bugetul de stat". Cu alte cuvinte: avem bani, haide s㒠îi cheltuim. Locomotiva a fost cumpă’rat㒠de la firma româneasc㒠Softronic din Craiova.

DEZASTRU îN INFRASTRUCTURĂ
La peste 5.000 de kilometri, respectiv 38% din totalul reţelei feroviare, termenul-limit㒠la care trebuiau fă’cute reparaţii capitale a fost dep㒺it, potrivit datelor furnizate de Federaţia Mecanicilor de Locomotivă’. în aceeaşi situaţie sunt aproape 11.000 de poduri şi podeţe, care reprezint㒠61% din total şi aproximativ 90% din instalaţiile fixe de tracţiune şi de centralizare electrodinamică’. Iar problemele nu se opresc aici. în ultimii şapte ani, lungimea total㒠a reţelei de cale ferat㒠s-a micşorat cu 645 de kilometri, ajungând la 20.385 de kilometri. Numă’rul aparatelor de cale care controleaz㒠macazul a scă’zut de la 30.242 de aparate în 2001 la 27.367 în prezent.

Pe reţeaua CFR exist㒠18.170 de poduri şi podeţe, din care 3.235, respectiv 17,8%, au durata de viaţ㒠expirată’, iar 10.998, circa 61%, sunt scadente la reparaţii pentru readucerea în parametrii iniţiali de funcţionare. Din totalul celor scadente la reparaţii, 1.112 necesit㒠reparaţii de prim㒠urgenţă’, iar alte 209 necesit㒠refacerea integrală’. Din cele 170 de tunele existente, circa 40% sunt scadente la reparaţii capitale.

PUNCTE PERICULOASE
Pe întreaga reţea exist㒠1.054 de puncte periculoase, din care 319 sunt de categoria I, cele mai periculoase, iar din acestea 119 se afl㒠pe linii magistrale şi principale. în prezent exist㒠peste 370 de restricţii de viteză’, în creştere faţ㒠de 245 de restricţii în 2001. Åži aşa cum ne-am obişnuit deja, majoritatea restricţiilor nu au acoperire în timp de mers, ceea ce face ca multe trenuri s㒠înregistreze întârzieri foarte mari. Majoritatea macazurilor din staţiile dotate cu instalaţii de centralizare electrodinamic㒠au durata normal㒠de funcţionare dep㒺it㒠sau sunt scadente la reparaţie capitală’.



Precis portocaliul asta o sa-l cucereasca pe OBIWAN :lautar:
 
Va salut !
Macar e bine ca se mai scriu articole pe tema CFR, si nu ma refer la cele cu dezastre 8)
Ieri subiectul a fost tratat in Evenimentul zilei,azi in Jurnalul National...si chiar pe prima pagina.....
Poate in acest fel " aude si vede " cine trebuie 8) .
Marius.
 
Da, locomotiva din poza este 91 55 0478 002-3 , asta dupa ce Pheonix e la marfa iar acum urmatoarele 3 locomotive(cred ca primele capabile sa prinda 200 pe ora, celelalte doua fiind de maxim 160) vor ajunge la CFR Calatori probabil pentru trenurile mai lungi(daca din 13 dec. dispare Dacia :( , Pannonia va mai prelua cateva vagoane in plus).
Acuma ca avem locomotiva capabila de 200 la ora de peste 30 de ani e altceva, ma bucur intr-un fel ca CFR nu a obtinut publicitate gratuita pe tunul asta ,cu 3 locomotive de viteza cand infrastructura e praf, ci negativa :evil:
 
Pana la urma e bine:
- Calatori, proprietarul locomotivelor, isi face publicictate
- Infra, proprietarul infrastructurii, isi publica si ei din nou problemele, ca ei abia pot sa-si plateasca oamenii, dapai sa mai si repare ceva
 
Din pacate e tipic pentru tara asta, iti iei ceva scump sa iesi in evidenta cand toti mor de foame, asa cum altii isi iau Ferrari doar sa aghete pitipoance, asa si CFR Calatori isi ia Elodia ca sa vedem ca poate, nu au ambii la ce le folosi dar le au :D
Infrastructura rutiera si feroviara zero barat :(

P.S. Corect cum zice Vali, macar EA-ul e produs la noi :wink:
 
Poate ca ar trebui sa facem diferenta si intre CFR Calatori (operator CF) si caile ferate (infrastructura). Ca infrastructura a ajuns in acest hal este in primul rand vina guvernului.
@Srazvi scuza-ma, dar afirmatia ta de mai sus (mai sus de p.s.) este total deplasata.
p.s. nu vreau sa mai aud porecle de genul elodia, gogosar, portocala, sobolan sau ce porecle mai sunt. Ii rog frumos pe cei carora le place sa se exprime asa sa se abtina sau sa caute alte forumuri pentru a se descarca. Multumesc de intelegere.
 
CFR=ce furi romane

<r>Florin, fiind discutie pe marginea liniei speram sa nu imi faci iar morala ca am zis Elodia, eu dorind sa diferentez locomotivele de celalte EA-uri in cazul de fata, al prezentarii si al articolului, cum ca avem locomotive si vagoane de 200 la ora dar n-avem Infrastructura <E>:wink:</E> . voi incerca denumirile acestea pe alte forumuri, aici doar EA, EC, DA, LDH, etc <E>:wink:</E> <br/>
In ceea ce priveste prostia, ai dreptate, CFR e impartit in 3, o parte are locomotive si vagoane bune, si de viteza. Din pacate o alta parte, cea CFR Infra lasa de dorit(vorba lui Mircea Badea: aceea inca e o vaca de muls, din pacate <E:mad:</E> ) .<br/>
De a treia parte din CFR nu stiu ce sa zic, au luat cei de la GFR si Rolling Stock locomotive si vagoane la pret de nimic si acum e normal ca ei sa-si permita preturi mai mici.<br/>
Cam atat pentru azi, am aberat destul <E>:D</E></r>
 
Srazvi nu tin sa fac nimanui morala, insa suntem pe un forum despre trenuri de aceea doresc sa se vorbeasca despre trenuri.
Apoi, gandeste-te la acei useri noi care vin pe forum (cam 1-2 pe zi), ajung aici si apoi se intreaba daca nu au gresit forumul.
Doresc sa pastram un anumit nivel al discutiilor aici, sau macar sa incercam.

mersi.