Scara Z

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
endo. iaca hgdan ti-a prezentat un start set digital. poti sa consulti si alte optiuni. minitrix, roco, fleischmann. cotrobai pe paginile firmelor producatoare, gasesti ce ti-ar place si vorbesti cu distribuitorii nostrii sau comanzi direct dupa metoda despre care s-a mai discutat in acest topic. mult succes si asteptam rezultatele
 
@endo ro : Check this fratioare :set pe Z la 186.25 euro fara transport,dar in ro
http://www.trenulete.ro/index.php?ml=4&srchc=ITEMS&sfcn=10&sf2=4&sf3=11&sf1=&sr=&stoc=-r&pg=1&lrc=10&vc=0
nu e pe stoc ,dar il poti avea .
Ca exemplu daca iti plac americanele :[nu in ro,]
http://www.marklin.com/scales/z/products-am.html
 
Sa stii ca scara Z este interesanta. Si pe mine ma batea gandul odata.

Locomotivele sunt din metal, pentru a fi mai grele.

Eu, daca ar fi sa aleg ceva la aceasta scara as alege un start set cu o locomotiva electrica sau diesel. Aburoaicele au ambielajul prea mult simplificat. De, dezavantajele miniaturizarii.

Intr-adevar, cuplele sunt odioase. Dar si la N, cuplele Arnold sunt ORIBILE... Cele Profi mai arata cum mai arata.

Totusi, daca vrei sa ai parte de miscare si activitate care sa te tina preocupat si pe tine si, mai ales, pe cel mic, ai toate sansele sa ai succes cu scara Z. Inca ceva: materialul rulant nu este atat de fragil pe cat ai crede.
 
Eu nu prea pot fi obiectiv deoarece mica mea colectie este la scara N. Cum mie imi plac mult locomotivele cu aburi si sunt fascinat de miscarea bielelor, nu am avut cum sa aleg scara Z.

Eu am la dispoztie un spatiu suficient de mare in care sa construiesc si o diorama la scara 0, nu numai H0. Cu toate astea, prefer sa construiesc, incet - incet, o diorama la scara N pentru ca imi place mult actiunea, sa circule trenuri pe care sa le pierzi din vedere si care sa apara apoi undeva unde nu te astepti. Eu nu sunt un colectionar de modele; nu imi place sa ma uit la ele in vitrina.

Daca nu ai un spatiu suficient de mare si iti place actiunea, balanta ar inclina catre scara Z. Dar sunt si alti factori: disponibilitatea modelelor, pretul, usurinta de a le gasi etc.

Pe RailwayFan ai doua prezentari de diorame la scara Z: http://forum.railwayfan.ro/viewforum.php?f=59.
 
In ceea ce ma priveste, asa cum spunea si Felippe mai sus, amandoi suntem subiectivi, avand la activ cate o colectie la scara N, deci in mod evident preferintele noastre ar inclina in mod natural spre aceasta scara.

Dupa cum se vede din baza de date pe care a pus-o Hgdan mai sus, practic toate modelele uzuale de locomotive germane -si nu numai- care exista pe H0 si pe N exista si pe Z.

Totusi, ar mai fi inca un lucru de verificat "pe viu" si nu in poza: felul cum evolueaza modelul in realitate pe o diorama. De aceea, consider ca inainte de a lua o decizie finala, cineva care vrea sa adopte o scara, indiferent de marimea ei, ar trebui sa VADA modelul respectiv in realitate, sa-l simta cum raspunde la comenzi, cum se vad detaliile la acea scara etc.

Daca ar fi fost sa aleg dupa felul cum raspund la comenzi modelele mele vechi Piko din anii '60, probabil ca as fi renuntat de mult la scara N. Din fericire, am vazut ce pot sa faca Fleischmann si Trix la scara respectiva...
 
cam asa e victorian. dar ce te faci cand nu ai cum sa vezi in realitate cum se comporta modelul respectiv? cati colectionari/machetisti avem noi la scara Z? la cine sa te duci sa vezi cum alearga un astfel de model? eu unul am vazut un setulet la aceasta scara acum vreo doi ani, daca nu ma insel. era un set cu o aburoasa si trei vagoane de marfa. apoi am vazut la cei de la trenulete o valiza cu o mica diorama de iarna la aceasta scara. cum merge? desigur, aburoasa fugea ireal, dar era simpatica prin marimea ei. desigur, as opta pentru un set cu loco diesel sau electrice dupa cum spunea si felippe. si asta doar pentru amuzament. eu am cateceva din scarile H0,TT si N. Si mi-ar place sa complectez colectia si cu un Z sau 00. De G sa nu aud ca mi se pare oribil la apartament.
 
La expozitia de la Brasov chiar la intrare era standul domnului Radu Sofran, care prezenta cate un model la fiecare scara incepand de la G pana la Z. Acele modele au fost prezentate cu poze din expozitie si aici pe forum.

De asemenea, in cea de-a doua sala in coltul din dreapta era colectia "Ludmila" care prezenta si o diorama la scara Z, aceeasi pe care ne-a prezentat-o si aici pe forum.

La magazinul de vis-a-vis de Facultatea de Drept exista de asemenea ocazional cate un set la scara Z. Deci exista oameni care au asa ceva si nu este absolut imposibil sa vezi asemenea modele, numai interes sa fie!

Cat despre dimensiunile sinelor la Z, uite aici:

http://www.hobbylinc.com/htm/mar/mar8529.htm raza minima.
http://www.hobbylinc.com/prods/ukf.htm toate elementele de linie inclusiv sina flex si catenara!

Intrucat sunt date in inches, imensiunile necesita si un pic de "traducere":
raza minima de 7-11/16" inseamna 19.526 mm. Este raza curbei in mijlocul sinei, ceea ce inseamna ca un cerc complet ar incapea fara probleme in 45 de cm.
 
@Lupul -alb :N-am gasit decat instructiuni la un set Z American Startpackung la 329.95 euro are linii 12 bucati curbe +12 drepte +2 actionari electr la macaz,daca nu gresesc,totul linii aproxi 329 mm total linii in set,e un oval dar in complet are linii secundare.
 
ludmila a spus:
daca vrei sa vezi pe viu cum functioneaza o locomotiva pe Z,suna-ma sa fixam o intalnire ,sa vezi si o diorama pe Z.
Marian,0726.202.102 / 0788.348.836.

sa stii ca nu scapi. mai ales ca suntem vecini.
 
lupule,

ai sa te lecuiesti de scara Z nu cand ai sa le vezi cum merg ,caci asta nu te va convinge prea mult,ci cand le vei cumpara si vei regreta banii irositi.

cativa ani buni lucram cateva ore sambata la un magazin de trenulete(mai mult atelier de transformari material)
si mi-a trecut prin mana tot felul de material,de la Z la G.dupa imbatranire,cu asta ma ocupam,trebuia testat materialul
motor ca sa ma asigur de buna functionalitate a acestuia si mi-au trecut prin mana ceva modele la scara Z.
fabricate de Maerklin,locomotivele nu au un mers constant,lipsa greutatii dificulteza culegerea curentului de pe sine,
ce-a mai mica urma de mizerie este un dezastru,deraieri in lant,deh vagoanele sunt usoare,frecari mari etc.
de aceea nu sfatuiesc pe nimeni sa investeasca intr-o asemenea scara,mai ales sute de euro,cand cu aceeasi
bani sunt destule de cumparat la N,TT,HO ,scari mai serioase si cu "blazon".
 
cosmin, nu am de gand sa fac o mare investitie pe viitor in scara asta. eu ma gandeam doar la un mic start setulet de amuzament si complectare a colectiei mele. desigur, diorama va fi la scara N,TT si H0.
 
@lupul-alb : Ma bag si eu, am cochetat cu ideea unui Z ,dar practic vazand la un expozant colectia sa pe N ,deja imi parea minimalista dar super-detaliata si tentanta.Vizual e ok,mai ales ca te poti rasfata cu variante imposibile pe scari uzuale ,HO ,chiar TT.[Eu am pe TT]
Dar, ca piata asta e, ii dau dreptate lui cosmin 78, si modelele sunt mai accesibile,si concurenta duce la posibilitati noi,..mingea e la tine...
 
Mi-am facut o idee .... Probabil o sa iau un set analog la scara Z pentru a face ceva excentric, cum ar fi masuta de cafea prin al carei geam se vede un trenulet pe un rotocol cu 3 pomi si o casuta :p Si in rest N ar fi mai potrivit, pe digital desigur. Sa vedem care sunt cele mai ieftine posibilitati pentru inceput. H0 probabil ca voi vinde majoritatea locomotivelor si vagoanelor, pastrand cateva pentru pui sa se dea cu ele pe diorama Konigsfeld si sa le faca zob. :D