Tot ce exista acum e copiat de undeva. Diferenta e ca atunci macar se producea aproape totul in tara, deci avea toata lumea ce munci. Iar ce s-a facut pana prin 1987 putea rivaliza cu ce se facea in afara. Dupa aia a venit vremea cu ,,faceti economie tovarasi" de au facut pana si autobuzele cu 15cm mai scunde sa faca economie de tabla. Insa autobuze Dac produse inainte de 1987 circula bine mersi prin tara, in ciuda invaziei de turcisme, chinezarii si alte jeguri. La fel si camioanele...
Nu zic ca era mai bine atunci (nu am trăit vremurile alea... Âşi nici nu prea am de la cine să aflu, toată lumea se fereÂşte să vorbească despre ,,epoca" aia, nici măcar la istorie nu se studiază [e în programă dar nu e pentru BAC, deci nu merită predată materia])... dar acum clar ar fi putut fi mult mai bine decât e. Dar... asta e, dacă ne-au trebuit mineri să ,,planteze flori" în PiaĂža UniversităĂžii prin '90.
Cehia, Ungaria, Slovacia etc. tot comuniste au fost si acum e diferenta ca de la cer la pamant intre ele si mica noastra republica bananiera, care e doar un teritoriu de consum pentru produsele made in UE si made in China, de 2-3 ori mai scumpe decat cele ce puteau fi produse la noi. De la ,,Nu ne vindem tara" am ajuns sa nu mai avem ce vinde... ca am vandut deja cam tot tot: industria si flota si, mai nou, ceva cai ferate la fier vechi, locomotivele si vagoanele C.F.R. Marfa le-a luat GFR-ul pe gratis. La noi au mai ramas doar fabricile prea poluante pentru a produce in restul UEului... Sidex, Alro Slatina, Sometra Copsa Mica si inca vreo cateva din astea + Dacia-Renault care au luat-o francezii (producea prea bine sa ramana la stat).
Mergand pe acelasi principiu...ar fi fost ilogic sa mai producem acum tractoare, autobuze, masini ,,de oras" etc. cand putem sa importam.
Ca fapt divers, am ajuns sa importam pui din Ungaria si grâu tot de acolo... pe care le asezonam cu zacusca si muraturi din Bulgaria.