Chestionar modele favorite

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
LDH a spus:
...

Cum naiba sa fie siguranta pe ultimul loc cand pentru a omologa un nou model trebuie sa indeplinesti niste conditii minime impuse de legislatie iar daca vrei sa exporti masina trebuie sa tii cont de legislatia din tara importatoare.

Poate legislatia din India. In ce priveste exportul... Masina nu va ajunge pe pietele veste-europene.
 
Eu nu m-as hazarda in a da un pronostic negativ. Sa ne aducem aminte de ceea ce a reprezentat lastunul pietei romanesti, un produs hulit de multi, dar care a functionat bine mersi in proprietatea multora.

Cred ca aceasta masinuta vine in intimpinarea cerintelor unui nou fel de piata, unde acum putina vreme nu concepeam a exista masini electrice sau de constructie hibrida, ori motorina eco, dar care acum devine din ce in ce mai deschisa la astfel de solutii.
Evident nu va fi nicodata pe gustul celor care prefera masini de teren de dimensiunile si consumul unor camioane pe drumuri ca ale noastre, ori in scopul etalarii banilor facuti prin metode numai de ei stiute. Dar, este posibil sa reprezinte varful de lance al unei noi conceptii.
 
mai,mai...nu este nevoie sa fii mare "specialist auto" ca sa vezi ca o asa sandrama se face praf la o simpla copita de armasar in calduri.

exista ceva asemanator pe strazile Portugaliei,pentru cei care nu au permis sau care nu pot sa obtina un permis,insa sunt interzise cu
desavarsire pe autostrazi si li se impune o limita de viteza maxima pe drumuri nationale , cu cel putin 20 km/h sub limita legala
pentru respectivele drumuri....motivul?siguranta.
 
Eu zic ca Ratan Tata e un manager cu sange in el, cum se zice...Pe o piata din India el da un exemplu , un vehicul ca un Matiz sa zic,- no ofense-, care pentru oamenii aceia e un pas categoric inainte ...De ce sa platesti 10 000 euro pe un vehicul slabutel dar care are o sigla cunoscuta in bot ?
Sunt masini importate in Ro in anii 90, de s-au falit oamenii de afaceri cu ele atunci, care in Germania au fost retrase dupa teste de securitate in doua trei luni de la intrarea pe piata vestica, nu dau nume...Cand a dat testul , s-a mototolit ca o hartie igienica nene... :mrgreen:
asta este, si domnul Ford T era o cutie cu patru roti si ..a cucerit lumea...
Si in anii nebuni de inceput...atunci cine conducea un Cadillac radea de masinile de cateva sute de dolari ..Ford T si dupa aceea Ford A...Si totusi familii de muncitori , medici de tara, si-au permis sa le cumpere si asa s-a motorizat America, si cu lucruri ieftine...Acum cu criza iata ca se poate, dealerii lasa si 5000 de euro din pret plus prima de casare, deci se poate...
De ce sa le facem jocul si sa cumparam scump ?
Oamenii aceia care vor cumpara Nano, cu restul de bani se vor chivernisi in viata lor de zi cu zi mai bine...
Dar nu a zis nimeni ca e un Bentley perfect la 1996 de euro ...
Ideea e ca trebuie lumea sa admita ca urmeaza mari schimbari legate de enegetica si ca la nivel de mase nu ne permitem o planeta cu consumuri de energie la infinit fara sa dam socoteala...
Azi vedeam in Timisoara jeep-uri imense, capacitate cilindrica de peste patru litri, poluante, unul condus de o domnita platinata complet paralela cu trafic si orice altceva, plimba jeep-ul in centrul orasului pana la coafor ca o idioata parcand aiurea, blocand pe toti, in fiecare zi o masina de 8 locuri cu o soferita de 45 de kile...Penibil,nu mai bine conducea in centru un vehicul mai mic potrivit celor 10 minute in care ea sofeaza jenant ?
Fara suparare, cei care o critica pe Nano ca nu are calitati de crash-test le dau 100 -100 dreptate.Dar trebuie sa privim inainte spre viitor cu rezervele de petrol pe care le avem...Si sa vedem noi variante si solutii,pentru oamenii aceia este chiar o sansa sa aiba un vehicul decent si sa renunte la ricse si triciclele alea oribile poluante...
 
pai avand in vedere actualele tendinte dictate de din ce in ce mai putinele resurse de petrol,motoarele hibride si biodiselul vor fi pe termen lung
un varf de lance,cum zicea stageexp...cred ca modele ca cel de mai sus sunt explozii sporadice si efemere de "creativitate"...
 
Asa a fost si cu Renault 4 , au vrut un vehicul practic , ieftin, sa care 4 oameni si hatch-back sa care la spate produse agricole.A avut un succes imens, poreclit Bluejeans...
La fel citroen 2 cv...O carcasa pe roti ieftina a vrut Andre Citroen, si ..a prins...Era 1949...Lumea a mustacit cand Sir Alec Isigoniss a desenat Mini Morris, era mic si rotile in extremitatile caroseriei autoportante, cu motorul pus transversal pentru a reduce din spatiul ocupat, si ..a devenit legenda...
Eram copil cand in 1974 am vazut intr-o revista occidentala o poza cu un model nemaivazut ?Un Vw Golf, o caroserie patratoasa , m-am minunat atunci, imi parea ..altfel, si ..a avut succes cu design-ul sau italian modernist..Semnat Giugiaro tatal...O inovatie in designul auto atunci...
 
Cred ca toata treaba se incadreaza in tendinta generala de globalizare cum o numesc unii. Se duce cred vremea masinilor germane. A nu fi inteles gresit, o masina nemteasca inseamna inca o masina nemteasca, eu unul fiind fan al unui model W, dar apar impulsuri pe piata, corelate cumva cu dezvoltarea fantastica ce se vede si in zona chinezeasca.

Daca inainte un deck JVC de exemplu te tinea o viata, era un reper, mai aproape de noi au aparut produsele no name clar diferentiate de cele de top, s-a ajuns ca la ora actuala toate echipamentele electronice sa fie produse cu subansabluri identice, carcasa fiind cea care poarta sigla unui producator sau altul. De la camere video la playere sunt destule exemple.

Acelasi lucru se produce si pe piata auto, incepand cu masinile produse pe la noi si cu concurenta ce incearca, mai ales in vremuri de restriste, sa gaseasca solutii cu care sa poate recuceri un segment de piata.
 
...vin si eu sa iau apararea Matizului, saracul: el trebuia sa fie la viata lui noul Fiat Cinquecento (sper ca am scris bine), si a fost desenat de Giugiaro. Dar Fiat nu a crezut in concept si l-a luat Daewoo... Mai are si 3 stele ncap. Deci parca nu l-as compara cu "Mama" Nano, ca ma doare sufletul. Si asa l-au copiat chinezii facand clona Chery QQ...

On-topic modele preferate:
Troleibuze: TV20E;
Autobuze: Skoda SM11;
Locomotive: CFR EA, OBB 1044, OBB 1043;
 
Tot ce exista acum e copiat de undeva. Diferenta e ca atunci macar se producea aproape totul in tara, deci avea toata lumea ce munci. Iar ce s-a facut pana prin 1987 putea rivaliza cu ce se facea in afara. Dupa aia a venit vremea cu ,,faceti economie tovarasi" de au facut pana si autobuzele cu 15cm mai scunde sa faca economie de tabla. Insa autobuze Dac produse inainte de 1987 circula bine mersi prin tara, in ciuda invaziei de turcisme, chinezarii si alte jeguri. La fel si camioanele...
Nu zic ca era mai bine atunci (nu am trăit vremurile alea... Âşi nici nu prea am de la cine să aflu, toată lumea se fereÂşte să vorbească despre ,,epoca" aia, nici măcar la istorie nu se studiază [e în programă dar nu e pentru BAC, deci nu merită predată materia])... dar acum clar ar fi putut fi mult mai bine decât e. Dar... asta e, dacă ne-au trebuit mineri să ,,planteze flori" în PiaĂža UniversităĂžii prin '90.
Cehia, Ungaria, Slovacia etc. tot comuniste au fost si acum e diferenta ca de la cer la pamant intre ele si mica noastra republica bananiera, care e doar un teritoriu de consum pentru produsele made in UE si made in China, de 2-3 ori mai scumpe decat cele ce puteau fi produse la noi. De la ,,Nu ne vindem tara" am ajuns sa nu mai avem ce vinde... ca am vandut deja cam tot tot: industria si flota si, mai nou, ceva cai ferate la fier vechi, locomotivele si vagoanele C.F.R. Marfa le-a luat GFR-ul pe gratis. La noi au mai ramas doar fabricile prea poluante pentru a produce in restul UEului... Sidex, Alro Slatina, Sometra Copsa Mica si inca vreo cateva din astea + Dacia-Renault care au luat-o francezii (producea prea bine sa ramana la stat).
Mergand pe acelasi principiu...ar fi fost ilogic sa mai producem acum tractoare, autobuze, masini ,,de oras" etc. cand putem sa importam.
Ca fapt divers, am ajuns sa importam pui din Ungaria si grâu tot de acolo... pe care le asezonam cu zacusca si muraturi din Bulgaria.