CARTOFILIE

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
O completare: stampila postei este 1914 dar ilustrata este o reproducere (colorata manual evident, dupa moda vremii) dupa un cliseu 10 ani mai vechi. Atunci s-au facut o serie de imagini de acest fel pe liniile romanesti.
Eu am aceiasi imagine cu stampila postei 1911... si restul din serie datate 1905, 1906 etc...
Imaginile sunt extrem de interesante si pline de detalii despre epoca 1 CFR. Unul care priveste poate modelismul (si nu stiu cati l-au observat) este modul cum erau realizate peroanele intermediare in garile epocii. O sa gasiti modalitatea asta de "amenajare" in cam toate garile Vechiului Regat, la peroanele intermediare.
 
Ma bucura aceste completari, mai ales ca nu am gasit-o pe internet la adevaratii colectionari de carti postale.
Personal, cel mai mult m-a incatat masina si mecanismul macazului din prim plan!
 
Masina e una din locomotivele seria veche 1480-1499, livrate CFR dupa 1894, fara instalatie de pacura (vezi "muntele" de lemne de pe tender).

Macazul are felinarul inaltat pentru ca trebuia observat de la distanta (nu exista centralizare la acea data in Piatra Olt, directia macazului era "citita" ca si acum dupa orientarea sagetilor de pe felinar).
 
buna Dragos,

aici te inseli - asfaltul (goudron) ca strat finit la strazi exista de 60 de ani, ba si in Romania in anii 1880-1890 s-au facut experimente in Bucuresti, ca de exemplu in Piata Palatului, unde regele Carol se plangea de zgomotul facut de trasuri pe caldaram... ;)
 
Salut Dragos, iti raspund mai tarziua si pe fuga din holul unui aeroport:

peroanele sa faceau din "pamant bun" batut cu maiul. Lipovenii erau specialistii epocii in asa ceva. Asfalt la peroanele garilor noastre nu s-a folosit decat foarte tarziu. Pamantul si pavelele de piatra au fost inlocuite ulterior de celebra gresie galbena (placi de 15/15 cm) placi ce le gasesti si azi prin multe gari, inclusiv prin Gara de Nord.