Telecomenzi pt masinute ( masini ) cu telecomanda

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor !

Anul acesta am achizitionat dintr-un targ de vechituri doua masini cu telecomanda. Pt una dintre ele am avut sansa de a dobandi o masina identica, noua, sigilata si cu telecomanda si ( la o verificare ) am avut norocul sa vad ca si exemplarul cumparat de la targul de vechituri este perfect functional. Prima masina era un Porsche care are o telecomanda ce functioneaza cu frecventa de 40,680 MHz. Cea de a doua masina, un Mercedes, este fabricata de o alta firma ( Dickie Toys ) si ruleaza la o alta frecventa, dupa cum scrie chiar pe “burta” masinii : 40 MHz. Imi doresc sa cumpar o telecomanda care sa fie pe aceasta frecventa pentru a verifica aceasta masina ( daca va fi functionala, cu atat mai bine, daca nu, voi incerca sa o repar ) . Motivul imediat pentru care scriu acest topic pe forumul nostru de pasionati de modelism feroviar este acela de a ma sfatui de unde as putea procura o astfel de telecomanda. DAR UN ALT MOTIV ESTE ACELA DE A VA CERE AJUTORUL IN A DESCOPERI ( = A-MI RECOMANDA VOI, DACA CUNOASTETI ) CLUBURI / FORUMURI DE PASIONATI DE MODELISM AUTO ---- mai precis de masini cu telecomanda. Asa cum avem si noi forumurile noastre de trenuri si trenulete si incercam sa ne documentam cat mai bine in diverse probleme, asa trebuie sa aiba si ei forumurile lor.
Daca cumva stie vreunul dintre voi un raspuns la urmatoarea problema concreta, m-ar interesa sa-l aflu cat mai repede. Telecomada care o am la Porsche nu are decat urmatoarele functii : inainte / in spate ( marche arriere) si viraj stanga / viraj dreapta. Masina este reglata la o singura viteza invariabila care viteza foarte mare ceea ce face ca masina sa fie foarte greu de controlat iar posibilitatea de a se izbi de vreun obstacol si de a se avaria este foarte mare. Intrebarea mea de baza este : exista si telecomenzi mai profesioniste la care sa existe si o functie de control al vitezei de rulare ---- cum avem noi la trenulete ?
Si o a doua intrebare, conexa la prima : Exista cumva vreun model de telecomanda mai sofisticata care sa poata opera cu mai multe frecvente ? ( nu am cunostinte in acest domeniu al fizicii asa ca ii rog pe cei care se pricep sa nu “arunce cu pietre” daca cumva am pus o intrebare ( sa zicem ) comica / naiva / etc pt ei.
http://i28.photobucket.com/albums/c223/kltrainlover_cj/DSCF5189_zpse27be66b.jpg
http://i28.photobucket.com/albums/c223/kltrainlover_cj/DSCF5191_zpsf9dcce02.jpg
 
Cred ca ceea ce iti doresti tu e o telecomanda folosita in aeromodelism, gen asta: http://www.sierra.ro/Sistem-radiocomanda-Futaba-T-6EX-6-7-0-2-4GHz-cu-acumulator-p537p.html
Specificatii:
Banda de frecventa: 2.4 GHz
Spot frequencies: 36
Spatiu intre canale: 2048 kHz

Sincer in gama MHz nu stiu, in general stiu ca sunt in gama GHz. Telecomenzile astea au piezourile interschimbabile, adica gasesti telecomenzi care, prin schimbarea unui element schimba frecventa din 4MHz in 4.2MHz. Asta ca sa te poti juca cu mai multe elicoptere in aceeasi incapere ;)
O zi buna
 
kltrainlover a spus:
[...]Daca cumva stie vreunul dintre voi un raspuns la urmatoarea problema concreta, m-ar interesa sa-l aflu cat mai repede. Telecomada care o am la Porsche nu are decat urmatoarele functii : inainte / in spate ( marche arriere) si viraj stanga / viraj dreapta. Masina este reglata la o singura viteza invariabila care viteza foarte mare ceea ce face ca masina sa fie foarte greu de controlat iar posibilitatea de a se izbi de vreun obstacol si de a se avaria este foarte mare. Intrebarea mea de baza este : exista si telecomenzi mai profesioniste la care sa existe si o functie de control al vitezei de rulare ---- cum avem noi la trenulete ?
Si o a doua intrebare, conexa la prima : Exista cumva vreun model de telecomanda mai sofisticata care sa poata opera cu mai multe frecvente ? ( nu am cunostinte in acest domeniu al fizicii asa ca ii rog pe cei care se pricep sa nu “arunce cu pietre” daca cumva am pus o intrebare ( sa zicem ) comica / naiva / etc pt ei.[...]

Nu este suficient sa achizitionezi o telecomanda cu mai multe functii si posibilitatea de avea viteza variabila (ca si o paranteza: expresia "mai profesionista" nu exista in limba romana - "profesionist" nu suporta grade de comparatie).

Pe langa telecomanda trebuie sa schimbi si receptorul din automodel cu unul cu mai multe canale. Sincer, la acel model, nu merita sa faci o investitie atat de mare.
 
felippe a spus:
Pe langa telecomanda trebuie sa schimbi si receptorul din automodel cu unul cu mai multe canale. Sincer, la acel model, nu merita sa faci o investitie atat de mare.
Multumesc tuturor pt raspunsurile de pana acum.
Observatia lui Felippe este pertinenta, masina aceasta nu merita investitia asa ca reiau cerinta de ajutor care decurge din aceasta idee a lui Felippe si din cadrul general al acestui topic : identificarea de magazine care vand telecomenzi pt masini teleghidate si / sau cluburi de pasionati in domeniu.
 
Sal

Uite incerca sa gasesti ceva raspunsuri pe acest forum , ai mult de citit .
http://www.rhcforum.ro/
http://www.rhcforum.ro/forum/3-automodelism/
Orice masina are un receptor , acesta poate fi independent sau incorporat in placa de baza a masinei .
In general poti gasi receptori de vanzare in frecventa 40MHz tot pe acest forum .
Cauta sa faci cateva fotografi cu masinile si partea electronica a lor ca sa vedem despre ce este vorba .
Magazine sunt multe atat in tara cat si pe dincolo cu o gama variata de oferte .
Este unul chiar in Cluj si altul in Botosani iti dau pe privat adresele sa nu fac publicitate aici .
 
Mauritius a spus:
[...]
Este unul chiar in Cluj si altul in Botosani iti dau pe privat adresele sa nu fac publicitate aici .

Nu inteleg, de unde tendinta asta catre autocenzura? (personal, imi aduce aminte de vremurile comuniste)... Daca ai o informatie care ajuta comunitatea, de ce trebuie sa o tii ascunsa? Regulile forumului sunt clare:

"Se interzice reclama in mod direct spre site-uri care comercializeaza trenulete si accesorii sau site-uri afiliate site-urilor care comercializeaza trenulete si accesorii sau alte activitati de natura comerciala.
vorbim aici de link-uri spre aceste site-uri, postate in mod direct de catre administratorii acestor site-uri sau link-uri puse la semnatura, indiferent ca este vorba de administrator sau alta persoana.
A nu se intelege ca un user oarecare nu poate pune un link spre un produs de pe un anumit site atunci cand un alt user cere o informatie de genul : "unde pot gasi produsul x?" "
 
" masina aceasta nu merita investitia asa ca reiau cerinta de ajutor "

Cea mai simpla si ieftina rezolvare, aborbabila chiar de cei fara experienta in domeniu, este sa cumparati o
masinuta teleghidata chinezeasca de 30-35 lei pe care o gasiti acum de sarbatori in orice hipermarket, (evident
comenzile vor fi tot simple fata - spate / stanga - dreapta )
Veti obtine astfel un sistem emitator - receptor compatibil pe care sa-l trensferati la masinuta Dvs., atent fiind
la tensiunea de alimentare a receptorului si a gabaritului masinii "donatoare", care evident acesta va fi mai mic pentru a permite "transplantul"
 
fellipe

poate am exagerat un pic dar chiar nu am vrut sa supar pe nimeni
am pus cele doua adrese

https://www.hpi-racing.ro/
http://www.sierra.ro/

marius_m

tu poate te pricepi la electronica , desfacut si asamblat la loc , tensiuni de alimentare dar nu oricine poate face asta din prima
 
Mauritius a spus:
marius_m

tu poate te pricepi la electronica , desfacut si asamblat la loc , tensiuni de alimentare dar nu oricine poate face asta din prima

- tensiuni de alimentare - de obicei aceste masinute merg cu 3V, daca Mercedes-ul functioneaza la 6V
( 4 baterii ) cu atat mai bine pentru ca in noua configuratie, acesta fiind subalimentat, va rula cu o viteza mai mica

- desfacut - orice modelist se pricepe la stricat, iar aceasta "munca de creatie" incepe
intotdeauna cu desfacutul jucariilor

- demontarea noului receptor in implica:

- identificarea celor doua fire de alimentare ale receptorului (de obicei rosu pt.+ si negru - )
dupa caseta in care se monteaza bateriile acestea avand marcate in clar polaritatile si dezlipirea
acestora la capetele dinspre baterii

- identificarea celor doua fire de alimentare de la receptor la motor, dezlipirea acestora la capetele
dinspre motor

- identificarea celor doua fire de alimentare a sistemului de directie si dezlipirea acestora la
capetele dinspre caseta de directie

- ultimul fir ramas este cel de la antena

- dupa dezlipirea firelor si indepartarea vechiului receptor de pe Mercedes, putem incepe montarea noului receptor,
respectand identificarile antarioare.

Daca difera tensiunile alimentare ale celor doua masinute trebuie facute modificari la caseta bateriilor
de la modelul vechi.

Dupa finalizarea modificarilor este posibil ca actionarile fata-spare sau stanga-dreapta sa lucreza invers,
caz in care se vor inversa legaturile corespunzatoare.