Gara din Sinaia va fi demolata

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
nu stiu ce e acolo, si, presupun ca nici nu conteaza. poate sa fie si latrina. face parte din complexul arhitectonic, deci din patrimoniu.
 
Patrimoniu, nepatrimoniu primarul hotaraste.
Cu exceptia baietilor de la hotelul facut in fosta Glucoza, a celor care au refacut hotelul Athene Palace, a celor cateva case din jurul Hanului lui Manuc care au pastrat fatadele si au refacut interiorul in rest jos cu ele si facem sticla si metal
Poate mai sunt cladiri si nu le stiu dar astazi ma uitam in Gara Obor la cladirile vechi de la Zarea si ce o mai fi fost acolo, cladiri fara fisuri si alte alea, zdravene, din caramida cu structura din beton armat, stalpi si grinzi, cum cad pe rand. Pe locul lor, cine stie? poate un hotel sau o spalatorie.
Daca te astepti la pastrarea si conservarea valorilor ai de asteptat si o sa faci spume in continuare.

E grele pentru neste unii chestiile astea cu patrimoniu cu valoare nationala si alte chestii pe care degeaba le spui ca nu le inteleg.
Nu poti cere unuia care nu se pretuieste decat pe el sa pretuiasca altceva.
Nu poti cere unuia care a ajuns tare si mare peste noapte, ma rog din 2000 pana astazi, sa inteleaga lucruri de care nu a avut habar de cand s-a nascut si pana astazi.
Nu poti cere unuia care are pe buze "cu banii mei fac ce vreau si cumpar ce vreau", si este convins de ce spune deoarece NOI ceilalti permitem asa ceva, sa inteleaga ca unele lucruri nu pot fi estimate din punct de vedere valoric sunt inestimabile.

Nu poti cere multe.

Lor nu le poti cere, noi ne lamentam ca niste babe cand, de fapt, adevaratii vinovati suntem noi.
Noi ca le permitem.
 
In orice tara civilizata, opinia publica, ONGurile si presa pot stopa tentativele de acest gen, indiferent in ce scop se decide demolarea unei cladiri de patrimoniu. Nici un legiutor dintr-o astfel de tara nu isi permite sa-si puna presa si populatia in cap cu astfel de actiuni, cu conditia ca actiunea acestora sa fie una coerenta si concertata (ceea ce la noi mai rar). Mare dreptate ai Lupule...nu prea meritam ce avem. Io tot mai trag speranta ca ne vom trezi la realitate cat de curand.
 
IonutM a spus:
Io tot mai trag speranta ca ne vom trezi la realitate cat de curand.

Tragi sperante desarte Ionut.
Atata timp cand incerci sa schimbi ceva intr-un sistem din care nu faci parte nu ai sa poti.
Asta este ca vorba romaneasca "Cainii latra ursul trece".

Au incercat multi cu petitii cu strangerea de semnaturi si au depus jalba si au ramas cu un numar de inregistrare. Au facut reveniri si tot aia au primit. Un banal numar de inregistrare.
Pana nu se schimba sistemul toate vor fi la fel.

Ai impresia ca intereseaza pe cineva, poate numai pe noi cei putini, ce se intampla cu materialul feroviar de la noi, vagoane si locomotive, care in alta parte sunt la mare valoare?
Intereseaza pe cineva ca in loc sa conservam casele cu arhitectura romaneasca noi le daraman si construim incinte din beton si sticla? Vezi cazul centrului istoric al Bucurestiului.

Crezi ca intereseaza pe cineva ca au fost taiate paduri si in locul lor au aparut cartiere intregi de "vile" (citeste locuinte cu o arhitectura indoielnica ce nu se incadreaza in peisaj si nu au nimic in comun cu zona in care sunt amplasate). Vezi padurile taiate de pe tronsonul Valenii de Munte - Cheia si nu numai. Exemplele pot curge fara incetare.

Crezi ca intereseaza pe cineva ca avem ambarcatiuni de valoare ancorate la porturile dunarene (de la slepuri vechi ce transportau sare si grau spre vest pana la nave cu zbaturi, multe dintre ele unicate in lume), ca rugina le mananca iar unii se roaga sa le manance mai repede ca sa ajunga material de furnal? Vezi cazul exceptionalei nave cu zbaturi Republica, actuala Lt.Cdor. Vasile Paun, ancorata la Tulcea si transformata in bar unde se asculata manele la o putere de 1000W, nava care a fost utilizata de NATO ca nava de comandament in manevrele din 1995.

Iti spun eu NU INTERESEAZA PE NIMENI.

Asteptam sa ne desteptam? Cine? Noi astia mici? Noi ne-am desteptat de mult dar ce folos atata timp cat alde ... si alde ... cocotati in Jipanele lor nu se gandesc decat la buzunarul propriu si la cum sa stranga cat mai mult si nu realizeaza nimic altceva.

Crezi ca s-a schimbat ceva in 1989?
Nimic. La vremuri noi aceiasi oameni.

Nu-mi place Stefan cel Mare, am motivele mele, dar parafazandu-l:
Ce vom arata urmasilor nostri?
Ce lasam urmasilor nostri?

Si nu ma refer numai la valorile din domeniul feroviar ci la intregul patrimoniu al Romaniei.
 
Dorel,

Intre timp am trecut si eu pe acolo prin spatele garii Sinaia si am vazut ce se intampla. Intr-adevar, e pe jumatate demolat un corp de cladire mic ce inteleg ca era postul de transformare si care este alipit depoului de automotoare. De asemenea, este clar ca acest post de transformare este parte a ansamblului ce reprezinta gara Sinaia, fiindca este facut din aceeasi splendida zidarie de piatra ca si remiza automotoarelor.

Acum, trebuie sa stiti ca in orice tara civilizata, INCLUSIV in Romania, desi nu s-ar zice ca este, demolarea unei cladiri, a ORICAREI cladiri, nu se poate face decat DUPA obtinerea prealabila a unei AUTORIZATII DE DEMOLARE. Iar aceasta autorizatie de demolare se da numai dupa intocmirea completa si corecta a unui proiect si obtinerea unor avize, in cazul de fata in mod obligatoriu avizul directiei de patrimoniu, pentru ca e vorba despre un obiect arhitectural ce face parte dintr-un ansamblu de patrimoniu, chiar daca e "doar" un post de transformare.

Sincer, ma indoiesc ca desteptii de la CFR s-au apucat de capul lor sa-si demoleze singuri postul de transformare. Nici macar nu sunt sigur ca acel post de transformare tinea de ei si nu de "Electrica"! Oricum, CFR are suficiente belele pe cap ca sa nu le mai pese de "fluidizarea traficului rutier" prin spatele statiei. Deci ideea desteapta de demolare a venit, cel mai probabil, din partea primarului localitatii, care i-a pus pe "baietii harnici" la treaba fara a avea toate hartiile legale.

O asemenea fapta poate fi insa sanctionata de catre Inspectia de Stat in Constructii, care TEORETIC are caderea si cadrul legal de a chema la ordine inclusiv o primarie recalcitranta, care nu respecta legile.

Fara sa cunosc "dedesubturile" afacerii, imi este clar ca pentru moment demolarea a fost oprita pana la reglementarea situatiei legale. Daca au facut-o "pe bune" sau doar de ochii opiniei publice, vom vedea...

Partea cealalta, cu inlocuirea tamplariei originale din lemn cu "termopane" de calitate indoielnica, este iarasi precis reglementata prin lege. Legea spune clar ca se poate inlocui tamplaria numai cu alta alcatuita in acelasi mod, din aceleasi materiale si cu aceeasi aparenta ca si cea originala. La fel este si pentru tencuiala exterioara sau acoperis, care poate fi inlocuit doar cu elemente care pastreaza intacta imaginea originala. Aceasta lege este in vigoare de mai multa vreme si pe tot teritoriul romanesc. Dar oare ati vazut-o undeva functionand in mod efectiv? :-?

Din pacate, singurul care poate apara eficient o cladire istorica de slutirea iremediabila este bunul simt al proprietarului. Am vazut cladiri restaurate cu gust, dar mult mai multe cladiri renovate mizerabil de oameni fara simt estetic, fara har si fara frica de Dumnezeu.

Pana la urma, fie ca vorbim de gipane, de manele sau de "palate de periferie" de gust indoielnic, totul se reduce la o sintagma simpla: lipsa de cultura.

De unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere! :(
 
Dorin,

Crede-ma ca sunt mancat de toate astea de m-am saturat.

Vorbesti de lege? La cine se aplica ea? Tot la cei care nu au.
Pana nu o sa se aplice la toti la fel, indiferent de gradul de instructie, avere sau rang lucrurile o sa ramana asa cum sunt, adica vor merge ca pana acuma.
Mai rau este ca am cam inceput sa ne luam unii dupa altii, in sensul rau al cuvantului, si sa spunem "lasa ca merge si asa" sau, mai rau, "da ce ala nu a facut asa? eu de ce sa nu fac?"

Am mai discutat chestiile astea, pe un alt forum, si cand am spus ca trebuie schimbat de jos in sus si sa devenim, in tara asta, 51% cei care vrem binele ca sa-i putem schimba pe ceilalti au fost rastalmacite vorbele.
Eu nu mai comentez si nici nu vreau sa ma mai lamentez.
Se pare ca democratia a facut din noi niste lenesi. Daca acuma avem voie sa spunem aproape orice fara sa fim sanctionati ne ofera posibilitatea sa ne "descarcam" din punct de vedere nervos iar actiunea ramane blocata undeva in cel mai intunecos coltisor din noi. Si...acolo ramane. Se atrofiaza, se tot atrofiaza, fenomen ireversibil, pana nu o sa mai fie functionala.

Spuneam ca inainte de '89 ajunsesem ca vitele duse la abator adica ne-am impacat cu situatia.
Este ceva schimbat astazi? Vedeti voi asta?

Oare de ce nu vrem sa recunoastem ca adevaratii vinovati pentru tot ce se intampla suntem NOI, noi cei multi?
 
Ca tot s-a vorbit despre demolarea unui corp de cladire al garii Sinaia iata ca lucrurile nu stau pe loc si se rezuma numai la discutii.

Poate ca acuma comunitatea noastra feroviara are ocazia sa puna umarul si sa faca ceva pentru a stopa demolarea statiilor ce fac parte din patrimoniu si nu numai, statii incarcate de istorie si, sigur nu gresesc, cultura, statii facute de arhitecti romani si constructori romani, statii parte din istoria noastra.

Poate suna "heirupist" dar am spus-o din toata inima.

Am rugamintea sa cititi AICI

Dupa ce cititi decizia va apartine daca doriti sa actionati alaturi de noi sau nu.
Sper sa luati cea mai buna hotarare.
 
MI-e rusine sa spun ca sunt roman. Incepand de la toti nespalatii si babele indiferente care cincula cu mijloacele de transport in comun ,continuand cu nebunii tupeisti din traficul soselelor distruse,adaugand profesorii indiferenti din toate institutiile de invatamant din tara asta,mai punand si patronii idioti si bolnavi de putere care cred ca toate lucrurile sunt asa cum vor ei..ce sa mai punem ? nimeni nu e perfect.dar romanul este JALNIC...pacat..mare pacat suntem niste prostice ne facem de ras in fata intregii lumi
 
am sa va rog sa mai revedeti din cind in cind citeva filme rominesti ca sa va readuceti aminte in ce tara traim. in topul recomandarilor mele ar fi 'filantropica' si 'asfalt tango'. dar, atentie foarte mare. filmele atea doua sint mult mai mult decit par. atentie sporita la toate amanuntele. la imbracaminte, comportament, decor, mici amanunte care ne amintesc de anumite lucruri specifice rominiei. vezi de ex aparitiile neasteptate ale aurolacilor, ciinilor vagabonzi, cum lasa tocurile urme in asfalt, muzica etc. DE VAZUT SI ASCULTAT CU MARE ATENTIE.