Deschid un topic, care dacă va rezista va deschide multe polemici, dar nu mai pot.
Precum se ştie, ţărişoara noastră, una dintre cele mai echilibrate din punct de vedere geo-morfologic, climatologic, ar fi putut fi un mic Eden.
Dar, oameni ce o locuiesc şi o conduc o fac o ţară de mâna a patra, aproape de casare. Din păcate aici locuiesc, şi nu în altă parte (a fost opţiunea mea din tinereţe), deci prin faptul că am rămas, am ajuns să fiu convins că am contribuit, ca toţi ceillaţi locutori, să ne ducem ţara cu avânt gospodăresc spre casare.
Concluzia aceasta că umplem terenul ăsta de pomană, fără nici un rost mi se pare evidentă, acum după 23 de ani de ââŹÂlibertateââŹÂ. Această concluzie e rezultatul unui cumul de factori, întâmplări, a unor frustrări, vise năruite strânse ani, ani, şi încă câţiva ani.
Să încep mai soft:
Mai zilele trecute am avut o experienţă palpitantă cu fiscul de la noi.
Fapt simplu:
La începutul anului închiriez, eu ca şi societate comercială, un activ de la o persoană fizică. Perfect legal. Mergem după 2 luni, asumându-ne amenda de rigoare (30 lei), să înregistrăm contractul la finanţe (Bucureşti). Plătit amenda (nu mai contează că sediul finanţelor e în centru, iar taxe şi impozite la periferie, cam la 6 km de sediu - tipic românesc), înregistrat contractul, lăsat acolo (la finante) deoarece nu mai aveam timp să stăm o oră să-l ridicăm.
După 4 luni, mă reped până la Bucureşti mă întâlnesc cu proprietarul bunului, şi hai la finanţe să scoatem copia contrctului înregistrat.
Merem fain, la finanţe, face un ceas de coadă şi fericiţi că ne îndeplimin obiectivul, solicităm eliberea unei coăpii a contractului. Domniţa amabilă, sare, caută lucrează şi apare cu contractul..... ....
Atunci se rupe filmul.
Zice domnişa că nu ne poate elibera contractul, deoarece nu avem să-i arătăm chitanţa cu care am plătit amenda. ????
Păi bine, da calculatorul ce zice? Păi nu ştie că nu-i legat la sistemul central de taxe şi impozite!!!! Adică io mă duc la un sediu (doar acolo se poate) să depun actele, ei pe calculator îmi spun cât am de plătit, dar la alt sediu al lor de la 6 km.
WTF
Că de ce n-am păstrat chitanţa 4 luni să fac dovada plăţii, că ei nu sunt obligaţi să verifice dacă am plătit, că .... şi a ieşit un circ de o venit miliţia rromânească să ne scoată afară.
Adică, de acum, ca să pot intra în posesia unui contract înregistrat, plăti amendă, impozite la zi să mă duc sa fac o cerere către conducerea ANAF să-mi elibereze un duplicat al unei chitanţe de amendă achitată de juma de an. Răspunsul la orice solicitare la ANAF se dă între 15 si 45 de zile confrom legii...
Adică eu să rezolv, cu circ, aşteptat o lună o treabă pe care un IT-st care este interesat să ducă o viaţă mai bună o putea gândi de la început, ca omu să nu înnebunească pentru un rahat de hartie.
Deci este unul dintre motivele pentru care, după 23 de ani regret din suflet că nu am emigrat. Nu că dincolo ar fi căţeii cu covrigi în coadă, dar nu eşti prostit, umilit, pus pe drumuri deoarece la unul sau altul li se rupe de tine.
Speram că după 10-20 de ani de sacrificiu să am aici, în ţara mea o calitate a vieţii mult superioară. Aceasta nu înseamnă avere, vilă, palat, Lamborghini... înseamnă să pot fi tratat corect, să beneficiez de ceea ce dau şi eu pentru ţara asta plină de lături.
Ceea ce am descris s-a întâmplat la ANAF sect 6 Bucureşti, str. Popa Tatu. Locul de colectare taxe şi amenzi, etc.. se află în Militari, lângă pasajul Lujerului (aprox 6,5 km) De ce mama drak, un şef nu şi-a putut pune problema să lege prin net şi baza de date cu amenzile şi taxele plătite????
Mai sunt sute, pe care o să le mai enumăr....
Asta aşa de început, că-i mai proaspătă...
- to be continued -
Precum se ştie, ţărişoara noastră, una dintre cele mai echilibrate din punct de vedere geo-morfologic, climatologic, ar fi putut fi un mic Eden.
Dar, oameni ce o locuiesc şi o conduc o fac o ţară de mâna a patra, aproape de casare. Din păcate aici locuiesc, şi nu în altă parte (a fost opţiunea mea din tinereţe), deci prin faptul că am rămas, am ajuns să fiu convins că am contribuit, ca toţi ceillaţi locutori, să ne ducem ţara cu avânt gospodăresc spre casare.
Concluzia aceasta că umplem terenul ăsta de pomană, fără nici un rost mi se pare evidentă, acum după 23 de ani de ââŹÂlibertateââŹÂ. Această concluzie e rezultatul unui cumul de factori, întâmplări, a unor frustrări, vise năruite strânse ani, ani, şi încă câţiva ani.
Să încep mai soft:
Mai zilele trecute am avut o experienţă palpitantă cu fiscul de la noi.
Fapt simplu:
La începutul anului închiriez, eu ca şi societate comercială, un activ de la o persoană fizică. Perfect legal. Mergem după 2 luni, asumându-ne amenda de rigoare (30 lei), să înregistrăm contractul la finanţe (Bucureşti). Plătit amenda (nu mai contează că sediul finanţelor e în centru, iar taxe şi impozite la periferie, cam la 6 km de sediu - tipic românesc), înregistrat contractul, lăsat acolo (la finante) deoarece nu mai aveam timp să stăm o oră să-l ridicăm.
După 4 luni, mă reped până la Bucureşti mă întâlnesc cu proprietarul bunului, şi hai la finanţe să scoatem copia contrctului înregistrat.
Merem fain, la finanţe, face un ceas de coadă şi fericiţi că ne îndeplimin obiectivul, solicităm eliberea unei coăpii a contractului. Domniţa amabilă, sare, caută lucrează şi apare cu contractul..... ....
Atunci se rupe filmul.
Zice domnişa că nu ne poate elibera contractul, deoarece nu avem să-i arătăm chitanţa cu care am plătit amenda. ????
Păi bine, da calculatorul ce zice? Păi nu ştie că nu-i legat la sistemul central de taxe şi impozite!!!! Adică io mă duc la un sediu (doar acolo se poate) să depun actele, ei pe calculator îmi spun cât am de plătit, dar la alt sediu al lor de la 6 km.
WTF
Că de ce n-am păstrat chitanţa 4 luni să fac dovada plăţii, că ei nu sunt obligaţi să verifice dacă am plătit, că .... şi a ieşit un circ de o venit miliţia rromânească să ne scoată afară.
Adică, de acum, ca să pot intra în posesia unui contract înregistrat, plăti amendă, impozite la zi să mă duc sa fac o cerere către conducerea ANAF să-mi elibereze un duplicat al unei chitanţe de amendă achitată de juma de an. Răspunsul la orice solicitare la ANAF se dă între 15 si 45 de zile confrom legii...
Adică eu să rezolv, cu circ, aşteptat o lună o treabă pe care un IT-st care este interesat să ducă o viaţă mai bună o putea gândi de la început, ca omu să nu înnebunească pentru un rahat de hartie.
Deci este unul dintre motivele pentru care, după 23 de ani regret din suflet că nu am emigrat. Nu că dincolo ar fi căţeii cu covrigi în coadă, dar nu eşti prostit, umilit, pus pe drumuri deoarece la unul sau altul li se rupe de tine.
Speram că după 10-20 de ani de sacrificiu să am aici, în ţara mea o calitate a vieţii mult superioară. Aceasta nu înseamnă avere, vilă, palat, Lamborghini... înseamnă să pot fi tratat corect, să beneficiez de ceea ce dau şi eu pentru ţara asta plină de lături.
Ceea ce am descris s-a întâmplat la ANAF sect 6 Bucureşti, str. Popa Tatu. Locul de colectare taxe şi amenzi, etc.. se află în Militari, lângă pasajul Lujerului (aprox 6,5 km) De ce mama drak, un şef nu şi-a putut pune problema să lege prin net şi baza de date cu amenzile şi taxele plătite????
Mai sunt sute, pe care o să le mai enumăr....
Asta aşa de început, că-i mai proaspătă...
- to be continued -