Podul Tacoma Narrows - 1940

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

brcosminp

Well-Known Member
Trenulist
4 Septembrie 2009
541
1
Bucuresti
YAHOO
brcosminp
LOCATION
Bucuresti
Salutari, va supun atentiei un esec celebru cauzat de vant prea puternic si/sau proiectare/executie defectuoase, in mod sigur cunoscut celor ce au tangenta cu domeniul constructiilor, al arhitecturii si nu numai. Multi se straduiesc sa reproduca cu un incomparabil mai mic succes asemenea realizare in diverse pelicule artistice ... ce sa zic, viata bate filmul ...

http://www.youtube.com/watch?v=j-zczJXSxnw

http://www.youtube.com/watch?v=ASd0t3n8Bnc
 
E dat exemplu in tot ce inseamna manuale de inginerie la categoria, asa NU :)
A fost o eroare de proiectare. De cand se lucra la constructie s-a observat ca podul "galopeaza" motiv pentru care a fost poreclit "Galloping Gertie".

Greseala a pornit de la tipul de punte folosit, punte plina, care nu a permis curentilor de aer sa treaca prin tablier ci a actionat ca o frana aerodinamica. A fost o chestiune de timp ca la un vant mai puternic tablierul principal sa intre in balans si cum vorbim de un pod suspendat...a urmat ce se vede in filme...

Podul cu pricina a fost inlocuit cu doua poduri suspendate insa fara tablier plin, astfel incat curentii de aer sa treaca prin...

Din greseli se invata.