Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Roco nou second-hand ?

Discutii diverse despre orice
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 362
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Roco nou second-hand ?

Mesaj de GFN » Vin Mar 02, 2018 9:38 pm

Cred ca le cataloghezi gresit motoarele, acolo in poze sunt doua tipuri de motoare diferite.
[Link Removed for Guests]
Un search pe google si le gasesti pe ambele ,cel din prima poza este mai puternic si echipeaza modelele mai mari , cel de-al doilea echipeaza modele mai mici .
Exemplu, primul motor echipeaza Taigatrommel BR 120 ROCO 73802 sau ludmilla BR 232 52506 ,cel de-al doilea echipeaza VT 798 / VS 998 ROCO 52630 , daca intri pe roco spare parts cu codurile produselor gasesti fisele cu piese de schimb ale produselor si respectivele motoare.
[Link Removed for Guests]
La cardane si melci este iar alta diferenta, Roco foloseste in functie de modele diferiti melci si diferite rapoarte de demultiplicare asa ca nu merg comparate trasmisiile de la locomotive diferite.
Daca vrei sa compari doua modele atunci compara acelasi tip de locomotiva dar serii diferite, Exemplu V100 serie veche cu una serie noua sau BR 290 , ai sa vezi ca nu prea difera multe, doar placa electronica, ti le dau exemplu pentru ca am ambele modele din serii diferite si mecanica este la fel.
Fan DRG,DR,DB,DB-AG
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 362
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Roco nou second-hand ?

Mesaj de GFN » Vin Mar 02, 2018 10:16 pm

Pana am cautat modelul V100 a expirat timpul de edit al postului.
Exemplu V100 roco 43644 productie 1990-1993
si V100 roco 52520 productie cred dupa 2015 sau pe aici.
cauta codurile in linkul de mai jos si dupa vedem ce difera ? au aceleasi coduri la pinioane :-D
[Link Removed for Guests]
Fan DRG,DR,DB,DB-AG
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Re: Roco nou second-hand ?

Mesaj de cosmin78 » Vin Mar 02, 2018 11:04 pm

Forma dintilor si unghiul este acelasi. Fie la modele sau angrenajele masinilor-unelte. Plasticul moale de care vorbesti este un fel de teflon, care necesita mai putina lubrefiere.

Cum spune si GFN, comparatia trebuie facuta intre 2 modele identice din generatii diferite. Altfel comparam vin de anual trecut cu tuica de acum 8 ani.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
alias
Mesaje: 81
Membru din: Mar Iul 21, 2015 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Roco nou second-hand ?

Mesaj de alias » Vin Mar 02, 2018 11:28 pm

[Local Link Removed for Guests] scrie: [Local Link Removed for Guests]
Vin Mar 02, 2018 9:38 pm
Cred ca le cataloghezi gresit motoarele, acolo in poze sunt doua tipuri de motoare diferite.
[Link Removed for Guests]
Un search pe google si le gasesti pe ambele ,cel din prima poza este mai puternic si echipeaza modelele mai mari , cel de-al doilea echipeaza modele mai mici .
Exemplu, primul motor echipeaza Taigatrommel BR 120 ROCO 73802 sau ludmilla BR 232 52506 ,cel de-al doilea echipeaza VT 798 / VS 998 ROCO 52630 , daca intri pe roco spare parts cu codurile produselor gasesti fisele cu piese de schimb ale produselor si respectivele motoare.
[Link Removed for Guests]
La cardane si melci este iar alta diferenta, Roco foloseste in functie de modele diferiti melci si diferite rapoarte de demultiplicare asa ca nu merg comparate trasmisiile de la locomotive diferite.
Daca vrei sa compari doua modele atunci compara acelasi tip de locomotiva dar serii diferite, Exemplu V100 serie veche cu una serie noua sau BR 290 , ai sa vezi ca nu prea difera multe, doar placa electronica, ti le dau exemplu pentru ca am ambele modele din serii diferite si mecanica este la fel.
Multumesc frumos. Stiu cum sa caut dupa .pdf-ul spare parts list, inclusiv pentru locomotivele pe care daca le cauti dupa article number nu le mai gasesti nici macar in arhiva Roco. Trebuie sa te duci in meniul superior la Service, apoi alegi din meniul din dreapta Spare parts si cauti dupa article number. In marea majoritate a cazurilor poti gasi chiar direct anumite spare parts, pe langa link-ul catre fisierul .pfd Spare Parts list.

Revenind la subiect. Stiu ca exista diferite clase de motoare, am desfacut si eu ce-am prins prima data in mana, dar pentru ca m-ai facut curios am desfacut si Ludmilla BR 132 345-0 Deutsche Reichsbahn, Epoca IV, daca nu ma insel productie 2015. Nu sunt sigur pentru ca nu o gasesc pe Modellbau Wiki sa-i pot identifica cu siguranta anul sau perioada in care a fost produsa. Sunt aproape sigur ca a fost produsa intre 2014-2016 (daca stie cineva perioada, as aprecia orice informatie). Am cumparat-o de noua de la un magazin romanesc de profil in vara lui 2016, daca nu ma incurc :p Ideea este ca desi este produs relativ recent, design-ul modelului este invechit. Un indiciu ar fi lipsa modelarii salii masinilor in dreptul geamurilor. Motorul si placa electrica sunt singurele schimbari evidente fata de modelele mai vechi. Astept cu nerabdare revizuirea modelului si atunci o sa putem vedea multe schimbari, in bine sper.

Inauntru arata asa:
Imagine

Motorul este intr-adevar din clasa mai mare asa cum zicea si GFN, dar se poate observa faptul ca noua carcasa nu mai este confectionata din aliajul respectiv ci dintr-o tabla de otel de 1mm. Cum ziceam desi motivul principal a fost reducerea costurilor, motoarele in carcase noi ruleaza la temperaturi mai scazute, la aceeasi viteza. Sigur este greu de aproximat efortul pe care trebuie sa-l depuna motorul pentru a pune in miscare locomotiva respectiva pentru ca sunt rapoartele "cutiei de viteze" sunt diferite, dupa care mai intervine si diferenta data de setarile de BEMF din decodor pentru fiecare loco in parte. N-am facut masuratori exacte de temperatura, dar daca rulez timp de 15minute fara oprire doua modele cu aceeasi viteza la scara (calibrata cu un ESU EHG 388) motorul cu carcasa din aliaj generatie mai veche se incinge destul de tare, pe cand cel nou este doar cald la atingere. Evident sunt mai multi factori care cresc temperatura unui motor cu perii asa ca este greu sa tragem o concluzie definitiva in acest sens. Nu m-am gandit sa cantaresc motoarele cand le-am avut date jos de pe locomotivele respective. Cand ma mai dau in ele o sa cantaresc doua motoare de acelasi calibru si postez rezultatele. E posibil sa fie mai usoara carcasa de la modelele mai recente ceea ce ar reduce greutatea modelului si tractiunea daca nu este dotat cu gume de aderenta.
Scrie răspuns

Înapoi la “Discutii pe marginea liniei”