Roco nou second-hand ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut.

Se impun cateva mentiuni. Cele doua locomotive in cauza au functionat bine timp de 1 an. Mai am altele achizitionate odata cu el care nu au probleme. Au fost rulate destul de rar pentru ca diorama mea este in lucru. Mergeau bine cand le-am cumparat, la cat sunt de perfectionist altfel nu le luam. Nu le-am putut proba decat in DC la momentul achizitiei. Ajuns acasa evident ca am instalat decodoare si am inceput sa gadil CV-uri (... deh jucarii noi :D ). Motoarele nu par sa aiba diferente intre infasurari testate cu un ohm-metru digital Fluke in care am destula incredere pentru ca il folosesc la munca din '99. Cred ca de vina este modul de constructie al colectorului. Desi l-am curatat cat am putut de bine tot nu-mi mai inspira incredere. In fine. Revenind la problema eu de fel sunt tipicar si nu prea ma impac cu orice. Din princiu nu fac compromisuri si nu se prea intampla sa-mi iau chestii de calitate indoielnica, din surse nesigure, pe care sa nu le pot testa sau de care sa nu fiu complet multumit, nu in acest hobby, nu in viata. Nu stiu la ce va referiti voi cand spuneti calitatea plasticului era mai buna la modelele dinainte de 2005. Eu unul, ca si voi probabil, am foarte mare grija de modelele mele si niciodata nu mi s-a intamplat sa-mi pocnesca vreo carcasa de locomotiva Roco productie mai noua din vina mea. Exceptiile sunt doar doua o Ludmila 132 (Roco 52503) care a fost scapata de jos (intamplare produsa chiar in fata mea, de atunci nimeni nu mai ating alte persoane modelele mele!). Chiar si asa si s-a ciobit putin carcasa in jurul unuia dintre farurile centrale, s-a rupt o scarita din fata (sau ce sunt chestiile alea de sub tampoane), s-a rupt o goarna de deasupra si s-a zgariat vopseaua la unul din colturile acoperisului din capatul impactat. Mi s-a rupt sufletul cand am vazut-o scapata si parca a durat o vesnicie caderea pana in momentul impactului. Sincer ma asteptam sa se verse de tot, ca nah locomotiva de 553,4g scapata de la 90cm ... insa nu, a sarit doar un boghiu din locasul lui si clema respectiva care tine "viermele" pe pozitie ... evident viermisorul si el misuna pe parchet ai daunele mai sus mentionate. Pana si o locomotiva cu carcasa metalica de alelasi gabarit ar fi suferit daune in urma impactului respectiv. Bun ... inainte de asta am fost la un prieten cu cateva locomotive si m-am intors cu scarita de capota rupta la v36 (Roco 72995). V36-le respectiv fiind una dintre locomotivele mele favorite din colectie deoarece o consider un etalon pentru ca nu am intalnit pana acum o locomotiva care sa porneasca mai lin si mai incet decat aceasta si accept provocari de la oricare dintre voi care considera ca are o locomotiva cu un rulaj mai bun si plecari de pe loc mai line decat aceasta, cu orice model de la orice producator :D

Plasticul este foarte bun, nu pocneste singur daca avem un minim de grija la manipularea modelelor noastre, dar eu nu la plastic ma refeream, ci la design-ul si solutiile vechi de mai bine de 10 ani intalnite la modele mai vechi, care desi functionau perfect la vremea respectiva si poate ca mai functioneaza perfect si acum, dar functioneaza perfect la nivelul conceptual al vremii atunci cand poate pareau normale unele solutii care nu mai sunt acceptate si implementate in construirea modelelor noi. Ma refer aici in mod special la transmisie, (cardane si lagare si evident la modul constructiv de realizare al rotilor dintate, inclusiv la materialul din care sunt confectionate) care desi este mult mai silentioasa decat a altor producatori, nu se poate compara cu o transmisie noua. Respectivele design-uri si solutii mai vechi palesc in fata celor noi, mai ingenioase, intalnite in constructia modelelor noi, nu exista discutii din acest punct de vedere, este vorba despre evolutia acestui hobby si despre evolutia tehnologiei si implementarea acesteia precum si a ideilor noi in constructia noilor modele, pentru ca un producator bun asculta de clienti si invata din greseli, uneori mai tarziu, alteori prea tarziu. Sigur evident ca exista si exceptii, dar in general eu personal sunt mai multumit din punct de vedere constructiv si functional de modelele noi de la Roco si Fleischmann. Evident suntem oameni, suntem diferiti si asta este doar parerea mea si punctul de vedere al unui om care prefera un model care sa ruleze mai lin dar care poate ca nu are ventilator care se invarte sau unele detalii optice, in locul unei bijuterii cu cele mai fine detalii dar care ruleaza ca o cizma doar on-off :( Evident ca am dus totul la absurd, dar sper ca ati inteles ideea.

Referitor la achizitionarea unei loco SH fie ea si Roco, noua si produsa inainte de 2005, daca nu exista alte impedimente care sa ma impiedice sa fac acest lucru (epoca gresita, inmatriculare gresita, lipsa respectivului model de generatie mai noua, etc) atunci intotdeauna eu o sa aleg o productie mai recenta de 7-8 ani, repet ... daca acest lucru este posibil. Atentie ma refer aici strict la locomotive. Vagoanele pot fi oricat de vechi.

Toate bune.
 
alias post_id=165443 time=1519941690 user_id=9180 a spus:
Salut.

Bun ... inainte de asta am fost la un prieten cu cateva locomotive si m-am intors cu scarita de capota rupta la v36 (Roco 72995). V36-le respectiv fiind una dintre locomotivele mele favorite din colectie deoarece o consider un etalon pentru ca nu am intalnit pana acum o locomotiva care sa porneasca mai lin si mai incet decat aceasta si accept provocari de la oricare dintre voi care considera ca are o locomotiva cu un rulaj mai bun si plecari de pe loc mai line decat aceasta, cu orice model de la orice producator :D

La fel de fin ruleaza V 60 si V 65 de la Roco(toate V 36, 60 si 65 au acelasi tip de motor), de la Fleischmann este locomotiva cu abur BR 91 si BR 43(am si o filmare cu ea), dar aici intervine si decodorul cu care este dotata locomotiva.
 
La unele locomotive si vagoane Roco, de productie noua, plasticul este casant.

La ce solutii noi te referi ? Angrenajele sunt pe baza acelorasi pinioane cu dinti inclinati, aceiasi melci, aceleasi cardane, aceleasi motoare cu 5 poli inclinati si volanta...
 
Salut
GFN post_id=165445 time=1519945210 user_id=1512 a spus:
La fel de fin ruleaza V 60 si V 65 de la Roco(toate V 36, 60 si 65 au acelasi tip de motor), de la Fleischmann este locomotiva cu abur BR 91 si BR 43(am si o filmare cu ea), dar aici intervine si decodorul cu care este dotata locomotiva.

:D pai vreau si eu un v60 de la Roco dar albastru cu crem si cu rotile rosii, de epoca IV, dar inmatriculat DB nu Deutsche Post, asa cum din pacate cred ca nu au facut ... Gasesc fie cu rotile negre de epoca IV, fie cu rotile rosii de epoca V, fie foarte vechi, fie cu inmatriculari dubioase, fie de la alti producatori ... :(
 
cosmin78 post_id=165446 time=1519950702 user_id=240 a spus:
La unele locomotive si vagoane Roco, de productie noua, plasticul este casant.

La ce solutii noi te referi ? Angrenajele sunt pe baza acelorasi pinioane cu dinti inclinati, aceiasi melci, aceleasi cardane, aceleasi motoare cu 5 poli inclinati si volanta...

Salut.


Intr-adevar roata rotunda tot rotunda a ramas de cand s-a inventat si pana in prezent dar ... diferente exista. Nu as putea sa spun exact daca exista diferente notabile in unghiul pinioanelor, sau forma dintilor pentru ca nu mai vad atat de bine, cred insa ca totusi compozitia plasticului difera putin pentru ca pinioanele de la locomotivele mai noi par ceva mai moi si mai silentioase. Este posibil sa fi umblat si la capetele cardanelor sau la lagarele acestora pentru ca materialul imi pare identic. Am observat ca la unele din modelele noi lagarele sunt intoarse cu 180 de grade si mutate de pe axul melcului, pe cardan, asa cum se poate vedea si in poze. Nu cunosc exact motivul si nici daca este un factor de luat in calcul din punct de vedere al zgomotului de rulare. Nu am timp sa desfac acum mai mult (de cat am surprins in poze) cateva loco sa compar, cert este ca diferenta exista si este simtibila, cel putin eu pot sa imi dau seama. Poate si pentru ca imi place sa dau sunetul locomotivelor destul de incet incat de la 50-60km/h incepe sa se auda si zgomotul motorului/transmisiei. Despre motoare imbunatatiri au tot fost aduse de-a lungul timpului, cea mai evident poate este inlocuirea carcasei motorului. Este adevarat ca initial totul a fost facut pentru reducerea costurilor insa asa am descoperit si eu ca modelele dotate cu motoare cu carcase noi ieftine ruleaza mai reci. Diferenta este suficient de mare incat sa fie simtibila prin atingere. Nu stiu ce sa zic dar aliajul carcaselor vechi poate retinea mai mult caldura. Unghiul de inclinare al polilor a fost si el modificat putin pentru obtinerea cuplului maxim la mai putin de 60RPM. La acest aspect a contribuit mult trecerea de la inclinarea in pasi a polilor, la cea constanta (odata cu evolutia tehnologiei a fost modificata si procedura de asamblare a rotorului, asa cum se poate vedea in poze). Colectorul nu reusesc sa-mi dau seama insa daca l-au schimbat fara sa fac bucati motorul si nu am timp acum de asta. Nu vreau sa speculez nimic despre magneti (despre puterea lor mai exact) decat ca forma si dimensiunile s-au tot schimbat in timp si in functie de modelul motorului. N-as putea sa spun exact care dintre aceste modificari contribuie cel mai mult la reducerea zgomotului in rulare dar incercand sa nu fiu subiectiv, totusi modelele produse mai recent (evident ca nu discutam de cele din startset) ruleaza mai lin si mai silentios, cel putin eu vad si simt diferenta.

Motor vechi:
motor_vechi.jpg
,

Motor nou:
motor_nou.jpg



Ax melc vechi:
ax_melc_vechi.jpg
,

Axmelc nou:
ax_melc_nou.jpg



Toate bune.
 
Cred ca le cataloghezi gresit motoarele, acolo in poze sunt doua tipuri de motoare diferite.
https://www.google.ro/search?q=roco+motor&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj2-t6ZsM7ZAhXO6qQKHUtlCiYQ_AUICigB&biw=1280&bih=906
Un search pe google si le gasesti pe ambele ,cel din prima poza este mai puternic si echipeaza modelele mai mari , cel de-al doilea echipeaza modele mai mici .
Exemplu, primul motor echipeaza Taigatrommel BR 120 ROCO 73802 sau ludmilla BR 232 52506 ,cel de-al doilea echipeaza VT 798 / VS 998 ROCO 52630 , daca intri pe roco spare parts cu codurile produselor gasesti fisele cu piese de schimb ale produselor si respectivele motoare.
https://www.roco.cc/en/service/spareparts/index.html
La cardane si melci este iar alta diferenta, Roco foloseste in functie de modele diferiti melci si diferite rapoarte de demultiplicare asa ca nu merg comparate trasmisiile de la locomotive diferite.
Daca vrei sa compari doua modele atunci compara acelasi tip de locomotiva dar serii diferite, Exemplu V100 serie veche cu una serie noua sau BR 290 , ai sa vezi ca nu prea difera multe, doar placa electronica, ti le dau exemplu pentru ca am ambele modele din serii diferite si mecanica este la fel.
 
Pana am cautat modelul V100 a expirat timpul de edit al postului.
Exemplu V100 roco 43644 productie 1990-1993
si V100 roco 52520 productie cred dupa 2015 sau pe aici.
cauta codurile in linkul de mai jos si dupa vedem ce difera ? au aceleasi coduri la pinioane :D
https://www.roco.cc/en/service/spareparts/index.html
 
Forma dintilor si unghiul este acelasi. Fie la modele sau angrenajele masinilor-unelte. Plasticul moale de care vorbesti este un fel de teflon, care necesita mai putina lubrefiere.

Cum spune si GFN, comparatia trebuie facuta intre 2 modele identice din generatii diferite. Altfel comparam vin de anual trecut cu tuica de acum 8 ani.
 
GFN post_id=165454 time=1520019510 user_id=1512 a spus:
Cred ca le cataloghezi gresit motoarele, acolo in poze sunt doua tipuri de motoare diferite.
https://www.google.ro/search?q=roco+motor&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj2-t6ZsM7ZAhXO6qQKHUtlCiYQ_AUICigB&biw=1280&bih=906
Un search pe google si le gasesti pe ambele ,cel din prima poza este mai puternic si echipeaza modelele mai mari , cel de-al doilea echipeaza modele mai mici .
Exemplu, primul motor echipeaza Taigatrommel BR 120 ROCO 73802 sau ludmilla BR 232 52506 ,cel de-al doilea echipeaza VT 798 / VS 998 ROCO 52630 , daca intri pe roco spare parts cu codurile produselor gasesti fisele cu piese de schimb ale produselor si respectivele motoare.
https://www.roco.cc/en/service/spareparts/index.html
La cardane si melci este iar alta diferenta, Roco foloseste in functie de modele diferiti melci si diferite rapoarte de demultiplicare asa ca nu merg comparate trasmisiile de la locomotive diferite.
Daca vrei sa compari doua modele atunci compara acelasi tip de locomotiva dar serii diferite, Exemplu V100 serie veche cu una serie noua sau BR 290 , ai sa vezi ca nu prea difera multe, doar placa electronica, ti le dau exemplu pentru ca am ambele modele din serii diferite si mecanica este la fel.

Multumesc frumos. Stiu cum sa caut dupa .pdf-ul spare parts list, inclusiv pentru locomotivele pe care daca le cauti dupa article number nu le mai gasesti nici macar in arhiva Roco. Trebuie sa te duci in meniul superior la Service, apoi alegi din meniul din dreapta Spare parts si cauti dupa article number. In marea majoritate a cazurilor poti gasi chiar direct anumite spare parts, pe langa link-ul catre fisierul .pfd Spare Parts list.

Revenind la subiect. Stiu ca exista diferite clase de motoare, am desfacut si eu ce-am prins prima data in mana, dar pentru ca m-ai facut curios am desfacut si Ludmilla BR 132 345-0 Deutsche Reichsbahn, Epoca IV, daca nu ma insel productie 2015. Nu sunt sigur pentru ca nu o gasesc pe Modellbau Wiki sa-i pot identifica cu siguranta anul sau perioada in care a fost produsa. Sunt aproape sigur ca a fost produsa intre 2014-2016 (daca stie cineva perioada, as aprecia orice informatie). Am cumparat-o de noua de la un magazin romanesc de profil in vara lui 2016, daca nu ma incurc :p Ideea este ca desi este produs relativ recent, design-ul modelului este invechit. Un indiciu ar fi lipsa modelarii salii masinilor in dreptul geamurilor. Motorul si placa electrica sunt singurele schimbari evidente fata de modelele mai vechi. Astept cu nerabdare revizuirea modelului si atunci o sa putem vedea multe schimbari, in bine sper.

Inauntru arata asa:
Roco_BR132_DR.jpg


Motorul este intr-adevar din clasa mai mare asa cum zicea si GFN, dar se poate observa faptul ca noua carcasa nu mai este confectionata din aliajul respectiv ci dintr-o tabla de otel de 1mm. Cum ziceam desi motivul principal a fost reducerea costurilor, motoarele in carcase noi ruleaza la temperaturi mai scazute, la aceeasi viteza. Sigur este greu de aproximat efortul pe care trebuie sa-l depuna motorul pentru a pune in miscare locomotiva respectiva pentru ca sunt rapoartele "cutiei de viteze" sunt diferite, dupa care mai intervine si diferenta data de setarile de BEMF din decodor pentru fiecare loco in parte. N-am facut masuratori exacte de temperatura, dar daca rulez timp de 15minute fara oprire doua modele cu aceeasi viteza la scara (calibrata cu un ESU EHG 388) motorul cu carcasa din aliaj generatie mai veche se incinge destul de tare, pe cand cel nou este doar cald la atingere. Evident sunt mai multi factori care cresc temperatura unui motor cu perii asa ca este greu sa tragem o concluzie definitiva in acest sens. Nu m-am gandit sa cantaresc motoarele cand le-am avut date jos de pe locomotivele respective. Cand ma mai dau in ele o sa cantaresc doua motoare de acelasi calibru si postez rezultatele. E posibil sa fie mai usoara carcasa de la modelele mai recente ceea ce ar reduce greutatea modelului si tractiunea daca nu este dotat cu gume de aderenta.